tina t Skrevet 13. mai 2001 Skrevet 13. mai 2001 Har hørt at der er nye regler andg.medisiner ut av landet?...... Hei. jeg har hørt at der er en ny endring i å ta med seg medisiner til utlandet. ER det det? Har også hørt at man kan la legen skrive ut kun for 30 dager, men da kan man som har en kronisk sykdom ikke ta "på sparket"sydenturer lengre :-(? Hva med om man vil være lengre enn 30 dager da? Er det hos min primærlege jeg får ett slikt skriv,er det nok at han fyller det ut eller.....? Jeg synts de gjør det vanskeligere for oss med kronisk sykdom. Takk for svar. mvh.Tina - tina t 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 14. mai 2001 Skrevet 14. mai 2001 Eksport av medisiner har sannsynligvis med tollvesenet å gjøre. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2001 Skrevet 14. mai 2001 Eksport av medisiner har sannsynligvis med tollvesenet å gjøre. Hei, Det er ikke eksporten av medisiner som er problemet, men importen til andre land. Det skjedde en regelendring her 2001/03/25 i forbindelse med at Norge gikk inn i Schengen avtalen. Hvis du har medisiner med deg når du reiser så skal du ha et brev fra norske myndigheter som sier at medisinene er skrevet ut på resept av lege. Men norske myndigheter har "glemt" å oppnevne noen som kan gjøre dette. Trolig bør Tina T kontakte sin egen lege, eller fylkeslegen vedr. dette. Med vennlig hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 14. mai 2001 Skrevet 14. mai 2001 Hei, Det er ikke eksporten av medisiner som er problemet, men importen til andre land. Det skjedde en regelendring her 2001/03/25 i forbindelse med at Norge gikk inn i Schengen avtalen. Hvis du har medisiner med deg når du reiser så skal du ha et brev fra norske myndigheter som sier at medisinene er skrevet ut på resept av lege. Men norske myndigheter har "glemt" å oppnevne noen som kan gjøre dette. Trolig bør Tina T kontakte sin egen lege, eller fylkeslegen vedr. dette. Med vennlig hilsen 0 Siter
tina t Skrevet 14. mai 2001 Forfatter Skrevet 14. mai 2001 Hei, Det er ikke eksporten av medisiner som er problemet, men importen til andre land. Det skjedde en regelendring her 2001/03/25 i forbindelse med at Norge gikk inn i Schengen avtalen. Hvis du har medisiner med deg når du reiser så skal du ha et brev fra norske myndigheter som sier at medisinene er skrevet ut på resept av lege. Men norske myndigheter har "glemt" å oppnevne noen som kan gjøre dette. Trolig bør Tina T kontakte sin egen lege, eller fylkeslegen vedr. dette. Med vennlig hilsen Hei. Takk for svaret, til deg Sør tusen takk for ett flott utfyllende svar. Det var som jeg trodde. mvh.Tina. 0 Siter
Gjest ann Skrevet 18. mai 2001 Skrevet 18. mai 2001 Hei, se denne linken www.doktoronline.no/pub/newz/31124037.html 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. mai 2001 Skrevet 18. mai 2001 http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=534784 0 Siter
tina t Skrevet 18. mai 2001 Forfatter Skrevet 18. mai 2001 http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=534784 Hei. Takk for svaret, da når man ikke bruker noen av de medisinene som var nevnt DER behøver man altså ikke ha ekstra papirer fra lege o.l med seg. Hvist jeg forstår rett.(?) mvh.Tina 0 Siter
Gjest ann Skrevet 21. mai 2001 Skrevet 21. mai 2001 Hei, se denne linken www.doktoronline.no/pub/newz/31124037.html Og denne linken http://www.legemiddelverket.no/nyheter/schengen.htm Hilsen Ann 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.