Gå til innhold

Sløseri å bruke penger på ferietur?

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk ikke helt sikker på at en toåring ikke har utbytte av en slik tur. I fjor var vi i Spania i over to uker. Minsten hadde da nettopp fylt to år. Vi tok selvsagt masse bilder og har snakka endel om turen i etterkant. Hun elsker å se på bildene fra Spania og husker helt klart mye av det vi gjorde der (selvsagt fordi vi holder minnene vedlike) :-)

Joda, de små kan også kose seg på en slik tur. Men jeg tror ho hadde kost seg like mye om de hadde tatt korte/billige turer. USA tur er relativt slitsomt med lang flyreise osv.

Så om man KUN skal ta hensyn til en 2-åring så kunne ho helt klart brukt mye mindre penger på en tur med henne, og at ho skulle hatt det minst like bra.

Men jeg tror vel at "eventyrlysten" sikkert vil få en flott tur, og at det alene er grunn nok til å reise.

Fortsetter under...

Gjest togli

Joda, de små kan også kose seg på en slik tur. Men jeg tror ho hadde kost seg like mye om de hadde tatt korte/billige turer. USA tur er relativt slitsomt med lang flyreise osv.

Så om man KUN skal ta hensyn til en 2-åring så kunne ho helt klart brukt mye mindre penger på en tur med henne, og at ho skulle hatt det minst like bra.

Men jeg tror vel at "eventyrlysten" sikkert vil få en flott tur, og at det alene er grunn nok til å reise.

Ja, enig med deg i det! Får vel si det sånn at når hu' mor er fornøyd, så blir også unga fornøyde ;-)

Siden du gjør turen for din egen del kan du vel bare dra... Selv om det er slitsomt å reise så langt på tur med et så lite barn. Hvis du tenker at du drar nå, og ikke har råd til å dra igjen før du har spart "20" år ville jeg ventet noen år, slik at barnet kunne huske det da hun ble stor. Men det beste ville kanskje være å dra nå, når du vil, og ha råd til å dra da du får et barn som begynner å mase om å reise.

Jeg hadde reist.

-og hvis du trenger å rettferdiggjøre det overfor tante og onkel, kan du vel si at nå har du spinket og spart i månedsvis, og ENDELIG har du råd til drømmeferien... - så skjønner de vel at dette er planlagt og ikke en dum impulsiv innskytelse.

Helt enig!! Hun er altfor liten til å ha utbytte av turen sånn sett. Vi kunne like gjerne blitt hjemme og dratt på stranda osv. Det hadde hun likt minst like godt!

Det er for MIN skyld jeg har lyst til å reise, og jeg vil ikke reise uten henne..

Så lenge du er klar over dette, er det bare å dra. Du bestemmer over ditt eget liv og hva du vil bruke pengene til.

Vi bruker masse penger på ferieturer, det er noe hele familien (vi er 2 + 2) har glede av.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...