Gå til innhold

Grønn bæsj, baby tre og en halv måned


søndagsbarn

Anbefalte innlegg

søndagsbarn

Hei,

Jeg fullammer tvillinger som nå er blitt tre og en halv måned. Begge to er friske og øker bra i vekt. Det er en gutt og en jente. Gutten er litt over 6 kilo, jenta litt over 5.

De siste tre uker har gutten hatt grønn bæsj. Noen dagerer det så grønn at det er som om han bæsjer spinat. Hva skyldes dette? Er det uskyldig eller er det noe i veien med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære søndagsbarn. Vanskelig å si.Noen barn kan få grønnlig avføring hvis matinntaket avtar. Din gutt har en bra vektøking forstår jeg. Har han bra almentilstand og er frisk ellers?Hvorfor ikke ta en kontrollveiing på helsestasjonen og snakke med helsesøster som kjenner barna dine ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste grunnen til grønn bæsj hos spebarn er at du har spist et eller annet h*n reagerer på.

Det kan jo gjerne være at han har mer følsom mage enn henne :)

Men kontakt helsestasjonen om du er bekymret !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndagsbarn

Kjære søndagsbarn. Vanskelig å si.Noen barn kan få grønnlig avføring hvis matinntaket avtar. Din gutt har en bra vektøking forstår jeg. Har han bra almentilstand og er frisk ellers?Hvorfor ikke ta en kontrollveiing på helsestasjonen og snakke med helsesøster som kjenner barna dine ?

Takk for rask svar.

Han virker frisk og fornøyd. Jeg veidde ham idag, og han har gått op med en halv kilo på to uker.

Han virker heller ikke sulten: har til og med begynt å sove mye lengre om natta den siste uken.

Tiltti skriver at han kanskje reagerer på noe jeg spiser, men jeg har ikke endret kostholdet i det siste.

Tvillingene har hver sin pupp, men de måtte bytte pupp for en måned siden - fysioterapeuten ville det slik. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...