Gå til innhold

Hvor mye er passe å betale?

Anbefalte innlegg

Gjest alene mamma

Jeg ønsker å prøve å finne en familie som kan ha min 4 åring en helg pr.mnd (lør-søn). Bare sånn privat ordning, altså, fordi jeg er alene og ønsker meg litt mer avlastning. Har ikke stort nok "behov" til å søke via barnevernet. Vet at besøkshjem via barnevernet betales en god del mer enn jeg kan klare. På den annen side er barnet mitt veldig grei og blird, og lett å ha med å gjøre.

Hva vil være passende betaling for en lør-søn pr mnd? Dessuten -hvordan tror dere jeg best kan finne et slikt "besøkshjem"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271561-hvor-mye-er-passe-%C3%A5-betale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du ikke vil be BV om hjelp? Hva er "stort nok behov" hvis ikke akkurat det at du trenger avlasting en gang i måneden? Jeg har selv fått ok hjelp av BV med tanke på besøkshjem - det var helt udramatisk, og ga meg en trygghet siden besøkshjemmet var vurdert av BV. Og med tanke på betaling: dette var gratis :)

Jeg synes, som Helmi, at du skal gå via barnevernet og få besøkshjem. De har godkjente folk som du kan være trygg på at tar seg godt av datteren din. Og, du slipper å betale noe selv.

Det å være alene med barna er vel grunn god nok til å trenge litt avlastning vil jeg tro.

Ta kontakt med barnevernet du og få til besøkshjemordning via dem. Da vil du få både i pose og sekk mener jeg, du får et besøkshjem som er vurdert og godkjent, et besøkshjem som virkelig ønsker å ta seg godt av barnet ditt disse to dagene i måneden, og du får det uten kostnad for deg.

Skal du ta denne jobben med å finne et besøkshjem alene, tror jeg det beste ville være å få noen du kjenner godt, noen i familien e.l. Å finne noen helt utenforstående, finne ut hvordan de er osv.. vil være vanskelig for deg. Hvor mye det er passe å betale...tja... Jeg ville nok fulgt litt retningslinjene bv har der, med å dekke faktiske utgifter + en lønnsdel.

Jeg har selv vært besøkshjem, via barnevernet, en flott, krevende, morsom og fartsfyllt tid. H*n var hos oss annenhver og etter hvert tredjehver helg fra h*n var 2 1/2 til nesten 5 år. Det er moro å se at h*n er blitt en flott ungdom i dag!

Gjest Mom33

Ser at de andre her anbefaler deg BV selv om du selv sier at dere ikke har stort nok behov. Hvis dette er din egen vurdering, det at du ikke har stort nok behov til å komme inn under BVs ordning, så burde du nok allikevel overlate den vurderingen til BV. Det er en sikrere måte å gjøre det på for deg selv.

Dersom du allerede har vært i kontakt med BV og fått beskjed, så kan du gjerne kontakte meg på [email protected]. Så kan vi "snakkes" videre der.

Gjest alene mamma

Ser at de andre her anbefaler deg BV selv om du selv sier at dere ikke har stort nok behov. Hvis dette er din egen vurdering, det at du ikke har stort nok behov til å komme inn under BVs ordning, så burde du nok allikevel overlate den vurderingen til BV. Det er en sikrere måte å gjøre det på for deg selv.

Dersom du allerede har vært i kontakt med BV og fått beskjed, så kan du gjerne kontakte meg på [email protected]. Så kan vi "snakkes" videre der.

Jeg lurte altså bare på hvor stort beløp som vil være passe å betale?

Det er ikke aktuelt med barnevernet. For det første fordi BV har så dårlig råd og store innskrenkinger i vår kommune at bare de som har det aller verst, får tiltak. For det andre har jeg ikke så lyst til å involvere BV fordi jeg selv jobber i nær kontakt med dem via min jobb, og syns det ville bli litt for tett. Har ikke så lyst til å bli intervjuet så inngående og bli vurdert av kolleger jeg kjenner....

Så det var altså prisen jeg lurte på.

Annonse

Gjest Du store min

Det er ikke aktuelt med barnevernet. For det første fordi BV har så dårlig råd og store innskrenkinger i vår kommune at bare de som har det aller verst, får tiltak. For det andre har jeg ikke så lyst til å involvere BV fordi jeg selv jobber i nær kontakt med dem via min jobb, og syns det ville bli litt for tett. Har ikke så lyst til å bli intervjuet så inngående og bli vurdert av kolleger jeg kjenner....

Om du ikke vil kontakte BV, men heller la datteren din tilbringe tid med noen som du slettes ikke har garantier for er ok folk, bare fordi det koster mer og du kjenner noen i BV, synes jeg du bør tenke deg litt om.

Man skulle da virkelig tro at barns sikkerhet går foran alt. Det må da være mye viktigere enn at du får til en lettvint ordning bare for å få litt fri??

Gjest Mom33

Jeg vet ikke hvilken pris som er passe. Det kommer an på mange ting, men rent personlig ville jeg ikke tatt noe annet enn utgiftsdekking hvis man gjorde ting som kostet litt.

Jeg ville f.eks. ikke tatt betaling for mat. Hos oss er det alltid noen ekstra til middag (ikke alltid, kanskje, men svært ofte). Og det er ikke noen utgift. Jeg hadde heller ikke tatt betaling for oppholdet som sådann, men dersom vi hadde reist til en opplevelse ville jeg kanskje bedt om å få dekket de reelle utgiftene.

Grunnen til at jeg ba deg om å sende meg en e-post var at jeg tenkte å tilby oss dersom du bodde i nærheten av her vi bor - om det var slik at kjemien stemte. Nå ønsker jeg ikke å legge ut om hvor jeg bor her, og det går jeg ut fra at du heller ikke har lyst til. Ei heller om andre personlige ting, det er bedre med e-post i så måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...