Gå til innhold

Ha med bilstol på ferie? (fly)

Anbefalte innlegg

Vi skal på ferie til et sted der de ikke tenker sikkerhet som vi gjør i Norge. Vi skal fly, og blir hentet på flyplassen og skal da kjøre i tre timer til stedet vi skal bo. Jeg vil ikke reise med et barn på da 2 år uten å forsikre meg om at bilsikkerheten er ivaretatt når det gjelder han. Så hvis jeg skal være sikker på det, må vi rett og slett ta med bilstolen... *pes* Ikke helt etter mitt ønske, men ser ut til at dette er eneste løsningen. Og bilstoler tåler jo ikke å bli kasta hit og dit som baggasjen blir, så hvordan sikre at bilstolen ikke får en kjempesmell og dermed blir ødelagt? Må vi pakke den inn i hundre lag med bobleplast da eller?

Ser frem til ferien med grøss og gru, må ha med vogn, reiseseng, bilstol og baggasje til tre... Herregud for et styr. Blir helst hjemme, men mannen er bestemt. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271601-ha-med-bilstol-p%C3%A5-ferie-fly/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilsete bør du ikke ha med på fly. Bare den får en liten smell, som ikke treng å vises på stolen engang, SKAL den byttes ut. Det kan nemlig bli svakhet i konstruksjonen som kan gi fatale utfall i en trafikkulykke.

Av samme grunn skal bilstolen byttes ut om den er med i en liten kollisjon/utforkjøring, selv om det ikke ser ut som stolen har fått skader..

Tror jeg hadde lagt den oppi vogna og sendt som spesialbagasje, jeg.

Vi skal bare ha med reisetrille, så det blir litt vanskelig.. Dessuten er bilstolen ganske stor. Hva vil det si å sende som spesielbaggasje da? Blir det behandlet annerledes da eller? Er redd for at stolen skal bli skada, og har lite lyst til å drasse med den og..

mariaflyfly

Vi skal bare ha med reisetrille, så det blir litt vanskelig.. Dessuten er bilstolen ganske stor. Hva vil det si å sende som spesielbaggasje da? Blir det behandlet annerledes da eller? Er redd for at stolen skal bli skada, og har lite lyst til å drasse med den og..

Ta en telefon til flyselskapet og hør.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...