Gå til innhold

Asbest og graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest ahiheie
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg er 1 mnd på vei, neste mnd skal vi skifte fasade på huset jeg bor i og jeg skal være med. Vi skal blant annet fjerne asbestplatene selv, vi bruker selvsagt godkjent verneutstyr - maske og dress,

de sier det ikke er farlig...

hva syns dere? Og bør jeg være ekstra påpasselig nå når jeg er gravid, eller har det ingenting å si så lenge jeg bruker verneutstyr?

Skrevet

Hmmmm, jeg vet ikke meg personlig hadde jeg ikke villet være i nærheten av asbest som gravid.

Kan du ikke gjøre noe annet?

Gjest xaraaah
Skrevet

Hmmmm, jeg vet ikke meg personlig hadde jeg ikke villet være i nærheten av asbest som gravid.

Kan du ikke gjøre noe annet?

Jeg føler meg litt presset av de andre.

ER det ekstra helseskadelig?

Skrevet

Jeg føler meg litt presset av de andre.

ER det ekstra helseskadelig?

Jeg vet ikke om det er skadelig når man bruker godkjent verneutstyr. Men et bittelite foster som er 1 mnd gammelt er i en veldig kritisk fase i utviklingen. Og jeg hadde ikke klart tanken på å potensielt gjøre noe bevisst som kunne skade fosteret.

Og at du blir presset synes jeg er leit. Det er da vel viktigere med det ufødte barnet enn at nettopp du er med på saneringen?

Skrevet

Asbest er et mineral, ikke en kjemikalie. Det er lungene asbest er farlig for pga fibrene. Du skader bare deg selv, om du evt ikke bruker tilstrekkelig med verneutstyr.

Skrevet

Det ville jeg ikke vært i nærheten av uansett. Det er kreftfremkallende og du kan få asbestiose som ligner på KOLS.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...