Gå til innhold

Flybilletter via nettet - skrivefeil på navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det har betydning når det er stavefeil på navnet på flybilletten? Vi skal til utlandet, og vi er redd det vil by på problemer når vi viser passet...

Skrevet

trenger ikke bety så mye om det er en liten skrivefeil. Jeg har et vanskelig etternavn som folk misforstår ofte-en bokstav bruker å være feil, dette har også vært med på flybilletter.. Men, ville ordnet dette i tilfelle noe skjer

Gjest Få det ordnet
Skrevet

Ja, den kan by på problemer.

Gjest Aviaana
Skrevet

Kom på en historie jeg hørte.

En fyr skulle besøke kjæresten som studerte i Australia. han tastet inn destinasjonsstedet: Sydney. Det han ikke var klar over var at Sydney også er et sted i Canada. Så han tar flyet, havner i Canada og må betale en dyr avgift for å komme til riktig destinasjon.

Så sjekk om det ikke er flere steder i verden som heter det samme;)

Gjest Morsk
Skrevet

Min erfaring er at det varierer med flyselskapet om de bare fikser en stavefeil på stedet, eller begynner å mase om gebyr.

Skrevet

Kom på en historie jeg hørte.

En fyr skulle besøke kjæresten som studerte i Australia. han tastet inn destinasjonsstedet: Sydney. Det han ikke var klar over var at Sydney også er et sted i Canada. Så han tar flyet, havner i Canada og må betale en dyr avgift for å komme til riktig destinasjon.

Så sjekk om det ikke er flere steder i verden som heter det samme;)

Huffda, snakk om bomtur ;o)

Men det er vårt navnt som står stavet feil, ikke stedet vi skal til....

Skrevet

Det står ettertrykkelig på Norwegian sine sider i alle fall, at man må dobbeltsjekke at navnene er riktig stavet. Feilstaving kan by på problemer, og man kan bli nektet ombordstiging. Spesielt gjelder dette fra utlandet.

Skrevet

For noen år siden bestilte jeg billetter via telefon, og selv om jeg ringte norsk nummer havnet jeg på en bestillingssentral i Sverige.

Da jeg fikk billetten min var det en feilstaving i navnet, dvs at han hadde brukt en mer "svensk" stavemåte.

Jeg hadde ikke noen problemer med det ihvertfall, men det kan jo være greit å sjekke ut på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...