Gå til innhold

Er ingen redde for at

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

barn som blir til av sædceller og fremmede egg kan en gang gifte seg med hverandre? Og være helsøsken...

Er det virkelig ingen som bryr seg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har jeg ikke vært redd for, har ikke tenkt på det før du nevner det faktisk. Ja du har et poeng der. Skal lure på om det føres noen oversikt over hvem som "mates" med hvem?

Lenge siden sist forresten! Fint å se deg :)

Gjest Persille
Skrevet

Det føres register på hvem som får hva fra hvem, og man kan ikke bruke sæd fra samme donor mer enn fem ganger.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det føres register på hvem som får hva fra hvem, og man kan ikke bruke sæd fra samme donor mer enn fem ganger.

Nei, det gjøres ikke!

Gjest jeg har tenkt på det
Skrevet

Jeg har tenkt på det. Tenk på alle halvsøsken som ikke vet om hverandre. Det var en sak der en mann (lege?) donerte sperm selv, og da var det mange halvsøsken i et område. Jeg har også hørt om byer i England der mange halvsøsken ikke vet om hverandre. Ekkelt.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det gjøres ikke!

Det sto jo en lang artikkel om dette i avisen forrig helg - og der sto dette ganske nøye forklart. Tviler på at det de skriver er ren løgn...

Skrevet

Ja, men selv om det føres register slik at man vet at Fru Hansen i Moss har fått sæd fra donor 8892, og at også Fru Ludviksen i Harstad har fått sæd fra donor 8892, så vet vel neppe deres barn Lise Hansen og Geir Ludvigsen dette? Og derfor kan de teoretisk sett ende opp med å få barn sammen!

Skrevet

Det er mulig, men det er ingen som går rundt med de listene når de møter noen og blir forelsket...og 49 halvsøsken er ganske mye det også:-)

Skrevet

Nei, det bryr jeg meg ikke en millimeter om.

Gjest krremt
Skrevet

Meget prisverdig at du tar opp temaet.

De færreste bryr seg.

Jeg tror du har rett. Med dagens ordning med egg- og sæddonasjon kan man aldri hindre svekking av befolkningens arvemasse. (Flere mennesker blir født med arvelige svakheter og sykdommer).

En fornuftig konsekvens ut av det du skriver, er forbud mot egg- og sædbanker. Ja, det blir jo ramaskrik blant barnløse. De vil enda mer enn før dra til de kjente firmaene utenlands for egg- og sæddonasjon, og da er man nesten like langt.

Problemet stopper ikke med egg- og sæddonasjon: For noen kan godt bli gravide uten sæddonasjon og uten å vite hvem faren er. Problemet er egentlig at barna mangler navn på begge foreldre i alle tilfeller.

Det finnes bare en mulig måte å holde orden på dette: Da må vi akseptere en moralsk standard for seksualitet som Norge har gått vekk fra for flere tiår siden. Det tror jeg flertallet ikke vil. For endring her, gir spetakkel om mørkemenn og gledesdrepere, særlig blant homofile og lesbiske. Svekking av befolkningens arvemasse er en del av prisen for vår tids livsstil, dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...