Gå til innhold

Gutt 5 år - vondt i tomlene

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda

Gutten min på 5 år har av og til fryktelig vondt i tomlene sine, under neglene, eller bak neglene blir det.

I natt våknet han av det, og han hylte og skreik. Tok en stund før jeg fikk roet han ned, så han fikk sovet videre igjen. Han klaget og gråt, det går aldri over, det var vondt. Han har hatt dette ved flere anledninger tidligere også, men ganske lenge siden sist nå.

Kan dette være voksesmerter? Eller vet noen hva dette kan komme av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271789-gutt-5-%C3%A5r-vondt-i-tomlene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Det kan være voksesmerter han har som du sier.

Ingen hevelser, rødhet eller varme akkurat der, og han kan fint bøye leddene? Tenk etter, har han hoste eller hard mage? (østlig tankegang) Er det konstant eller kun bestemte tidspunkt?

Det er ingen hevelse, rødt eller noe som kan synes. Og han bøyer og bruker tomlene som vanlig.

Det kommer og varer en periode. De fleste tilfellene har vært natta, eller tidlig morgen. Har vel også forekommet et par kvelder når jeg tenker etter, ved leggetid.

Men ikke noe gøy når det står på. Har stort sett vært lenge mellom hver periode (bortimot et år), men under perioden er det da gjerne flere dager på rad. Men ikke hele dagen, kun perioder som beskrevet.

Gjest meridianen

Det er ingen hevelse, rødt eller noe som kan synes. Og han bøyer og bruker tomlene som vanlig.

Det kommer og varer en periode. De fleste tilfellene har vært natta, eller tidlig morgen. Har vel også forekommet et par kvelder når jeg tenker etter, ved leggetid.

Men ikke noe gøy når det står på. Har stort sett vært lenge mellom hver periode (bortimot et år), men under perioden er det da gjerne flere dager på rad. Men ikke hele dagen, kun perioder som beskrevet.

Kan det være kramper? Du kan snakke med legen på helsestasjonen. Der har de sikkert hørt om dette før. Prøv om du kan kjøle det ned med aloe vera.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...