Gå til innhold

Til alle overvektige dolere

Anbefalte innlegg

Skrevet

All grunn til å få sjekket stoffskiftet. Ifølge denne artikkelen hadde 19,5 % av 144 overvektige som deltok i en gresk undersøkelse stoffskifteforstyrrelser.

http://www.expressen.se/halsa/1.613906

Jeg kjenner ikke nærmere til denne undersøkelsen det vises til, men det er sikkert mange overvektige der ute som ikke aner at de har hypothyreose. Levaxin gjør deg ikke nødvendigvis slank og frisk, men det gjør livet bedre for mange med sykdommen. Gå og ta en blodprøve hvis du tror det kan være noe galt med stoffskiftet ditt!

Gjest vet dessverre hva jeg snakker om her
Skrevet

Dette er vel ikke en blodprøve du kan ta hos fastlegen vil jeg tro?

Du må vel henvises videre for å ta en slik blodprøve. Og det er jammen ikke alle leger som vil henvise deg til å ta en slik omfattende blodprøve, dessverre.

Skrevet

Dette er vel ikke en blodprøve du kan ta hos fastlegen vil jeg tro?

Du må vel henvises videre for å ta en slik blodprøve. Og det er jammen ikke alle leger som vil henvise deg til å ta en slik omfattende blodprøve, dessverre.

Dette er en helt standar blodprøve som du får tatt hos fastlegen.

Tar 2-3 dager å få svar på prøven.

Gjest vet dessverre hva jeg snakker om her
Skrevet

Dette er en helt standar blodprøve som du får tatt hos fastlegen.

Tar 2-3 dager å få svar på prøven.

Ok. Var ikke det jeg fikk beskjed om hos legen. Men da skal jeg forhøre meg igjen.

takk for info.

Skrevet

Ok. Var ikke det jeg fikk beskjed om hos legen. Men da skal jeg forhøre meg igjen.

takk for info.

Helt enkelt sak. Har lavt stoffskifte selv, så disse prøvene har jeg tatt mange ganger.

Du ber om å få tatt spesielt TSH og FriT4, i tillegg kan det være nyttig å få målt anti-TPO, som viser om du har antistoffer i kroppen.

Gjest også stoffskiftesyk
Skrevet

Helt enkelt sak. Har lavt stoffskifte selv, så disse prøvene har jeg tatt mange ganger.

Du ber om å få tatt spesielt TSH og FriT4, i tillegg kan det være nyttig å få målt anti-TPO, som viser om du har antistoffer i kroppen.

Den som vil vite mer om stoffskifteproblemer kan ta en titt her:

http://www.xlpluss.no/thyroforum/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...