jubalong70 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Min sønn har ikke blitt så stor enda at dette er noe tema, men jeg synes det er helt feil å press barn til noe de ikke vil. Kanskje han finner ut etter at han har begynt i første klasse at det hadde vært morsomt med fotball - greit. Eller så er han fornøyd med det han driver med og finner venner som synes han er grei som han er. Han er helt sikkert ikke den eneste som ikke sparker fotball. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271878-ingen-fotballgutt-b%C3%B8r-jeg-presse-han/page/2/#findComment-2201139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Ikke presse han, men ingen liker vel noe de ikke har prøvd eller er vant med. Ingen hemmelighet at fotball er populært blandt "gutta på løkka", så hva med å kjøpe en ball og bruke sommeren på å sparke litt ball med han. Eller melde han på noe sånn "allidrett"greier, så får han testa ut saker og ting, bla fotball. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271878-ingen-fotballgutt-b%C3%B8r-jeg-presse-han/page/2/#findComment-2201227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Sønnen vår var ikke interessert i fotball da han gikk på barnehagen. Bestkompisen elsket fotball fra han var to år.... Vi var, som deg litt bekymret for hvordan det skulle gå, om han ville føle seg utenfor. Han ble med på barneidrett, der de spiller noe fotball, men også gjør mange andre ting sammen. I løpet av første klasse begynte han å like fotball, og nå i andre klasse spiller han ofte fotball i friminutter og om ettermiddagen. Han kommer nok ikke til å "satse" på fotball, men han er nå såpass interessert at han ikke faller utenfor i sosiale sammenhenger. Jeg vil virkelig anbefale barnidrett! Gutten vår vil gjerne fortsette med det i tredje klasse også! Hei! Takk skal du ha. Barneidrett har vi prøvd, men jeg tror han var litt liten da vi prøvde (4 år). Det var i hvert fall ingen suksess, han kom inn til meg i garderoben hvert 5 minutt for å klage på et eller annet og han ville bare hjem. Det var i tillegg en mandag, og han var veldig sliten. MEN: det kan jo hende han er mer motivert til det fra høsten av. Det dumme er at her hvor vi bor er det bare barneidrett frem til barna fyller sju år. Så han får evnt bare gått der i ett år. Men det kan jo hende at han får litt smaken på fotball og andre fysiske aktiviteter der. Så det skal sjekkes ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271878-ingen-fotballgutt-b%C3%B8r-jeg-presse-han/page/2/#findComment-2201237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Ikke presse han, men ingen liker vel noe de ikke har prøvd eller er vant med. Ingen hemmelighet at fotball er populært blandt "gutta på løkka", så hva med å kjøpe en ball og bruke sommeren på å sparke litt ball med han. Eller melde han på noe sånn "allidrett"greier, så får han testa ut saker og ting, bla fotball. Ball er innkjøpt allerede! Vi skal dra ut på løkka hele familien og "dumme oss ut" (vi er noen ball-kløner hele gjengen, pappaen er vel den som fikser det best, og kanskje storesøster. Jeg er værst, uten tvil). Jeg har stor tro på det du sier, det er viktig at familien er med og engasjerer seg, sånn at han får prøvd seg. Skøyter ble en suksess i vinter, og der var hele familien med ut på isen! Det fiksa poden etterhvert også, kankjse han kan gå på hockey etterhvert??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271878-ingen-fotballgutt-b%C3%B8r-jeg-presse-han/page/2/#findComment-2201239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Sønnen min var totalt motstander av fotball, og etter et heller dårlig forsøk på grus ( =to blodige knær) første skoledag, var han enda mer overbevist om at fotball det var ille. Men etter to uker var han frels og er no klassens beste og ivrigste fotballspiller. Fotball ( å spille selv) er det absolutt beste i verden. Det hele er til stor forbløffelse for meg og mannen min, siden vi begge er totalt blottet for ballgen og interesse for fotball. Men vi er blitt ivrige i heiagjengen! Interessen kan komme,. eller ikke. Min eldste er totalt uinteressert og var den eneste i sin klasse som ikke forsøkte seg på trening. Hun driver en annen idrett som hun gløder for og som hun passer til, selv om ingen av venninnene hennes er med. Men hun har fått nye venner gjennom idretten. La sønnen din få prøve seg, men la han finne ut av det sjølv. Det er alltid noen andre som ikke liker fotball 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271878-ingen-fotballgutt-b%C3%B8r-jeg-presse-han/page/2/#findComment-2201285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Ball er innkjøpt allerede! Vi skal dra ut på løkka hele familien og "dumme oss ut" (vi er noen ball-kløner hele gjengen, pappaen er vel den som fikser det best, og kanskje storesøster. Jeg er værst, uten tvil). Jeg har stor tro på det du sier, det er viktig at familien er med og engasjerer seg, sånn at han får prøvd seg. Skøyter ble en suksess i vinter, og der var hele familien med ut på isen! Det fiksa poden etterhvert også, kankjse han kan gå på hockey etterhvert??? Så flott!! Han er heldig som har så engasjerte foreldre! Så får han en "touch" på det og bedre kan ta standpunkt for om han liker det! Og det er bare fint at dere alle stiller på "scratch", det er da det blir gøy familiemorro. Hadde det vært min sønn, hadde jeg syntes det var litt betryggende at han likte fotball, siden det som sagt er så populært blandt guttene. MEN det viktigste er imidlertid at han liker -en eller annen- idrett, så han får beveget seg, sportet litt og vært i en gruppe. Selv om det er viktig å ikke presse synes jeg det er bedre å ta beslutninger på basis av om man liker det eller ikke, istedet for om man kan det eller ikke. Og så flott at han liker skøyter, da må han få prøve seg som hockeyspiller ja! Flott at han har sånn engasjert mor! Håper han liker fotball, for det er nemlig egentlig kjempegøy og sosialt.Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271878-ingen-fotballgutt-b%C3%B8r-jeg-presse-han/page/2/#findComment-2201350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petal Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Allidrett er et greit utgangspunkt. Da får man prøvd ulike typer idretter. Det er absolutt en fordel med en fysisk aktivitet, men om ikke lagidrett er noe, finnes det mange individuelle idretter. svømming? kampsport? Dersom data er tingen er det jo flere fysisk aktiviserende dataspill. Kanskje noe som kan få ham til å like å bli varm og bevege kroppen kan hjelpe på motivasjonen? Min snart 5 åring er også litt bedagelig og kan ingenting og bryr seg ikke om fotball. Vi tenkte å prøve svømming istedenfor. Han skal ha en fysisk aktivitet utenom skolen når han kommer så langt, men han får velge hva det skal være. Dessverre er det ikke uvanlig at de som ikke spiller fotball blir litt utenfor på skolen. Da er det viktig med god selvtillit, finne noe han er flink til og fokusere på det han kan bra. Lykke til. Min bedagelige nabogutt ble dessverre plaget for å ikke spille fotball, men det var bare frem til han fikk vise hva han hadde lært på karate trening. Da syntes de andre guttene det var skikkelig tøft og så på ham med helt andre øyne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271878-ingen-fotballgutt-b%C3%B8r-jeg-presse-han/page/2/#findComment-2201872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.