Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det _kan_ være rester etter barnebek (den første avføring et barn får etter det er født, er som regel svart/mørkegrønn), men det spørs om det er det, så lenge som en uke etter fødsel. Ellers kan det jo være rester etter vanlig avføring som har fulgt sprekken frem og kanskje ikke blitt oppdaget og vasket med en gang. Babybæsj er jo vanligvis lys, men kan kanskje anta en mørkere farge hvis den er "gammel"?

Prøv å vaske veldig forsiktig med en myk klut med bare vann på. Hvis det ikke blir borte eller kommer igjen, så ring helsestasjonen - de kan du mase så mye du vil på så lenge du har nyfødt barn.:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271895-baby-1-uke-gammel/#findComment-2201129
Del på andre sider

Hei og gratulerer med jenta! :) Jeg tenker som Luska, at det er rester etter barnebek. Gutten min hadde barnebek noen dager etter fødsel, og det var seigt og svart - og nesten umulig å få vekk. Jeg brukte gassbind-dotter med jordnøttolje (apotek), da fikk jegd et vekk. Var håpløst å bare bruke vann. Jordnøttolja er kjempefin til det meste! Jge smurte magen min da jeg var gravid, og resten av kroppen hvis jeg var tørr. Brukte det på stompen til gutten hvis han var sår, hadde det i badevannet, i hodebunnen fordi han hadde melkeskorper og klødde, og brukte i stedet for alle slags kremer. Det er en naturlig olje som trekker seg godt inn i huden.

Hadde prøvd med litt olje for å fjerne det forsiktig, hadde det ikke gått bort hadde jeg spurt på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271895-baby-1-uke-gammel/#findComment-2201573
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...