Gå til innhold

Baby med diarè - farlig?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Lille snuppa på 8 mnd har nå hatt diarè i to dager. Avføring seks-syv ganger om dagen (mot normalt to) som er temmelig flytende og har en del slim.

Almentilstanden ellers er fin, og hun får tilbud om vann ofte.

Er det farlig? Må jeg gi henne noe spesielt å spise? Hva kommer det av? Når bør jeg kontakte lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271904-baby-med-diar%C3%A8-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hvertfall veldig viktig med nok væske. Ser du at barnet ikke drikker nok, så tilby saft, som kanskje fenger mer - det er lov når det er snakk om sykdom.

Ellers sies det at loff og cola er gunstig når man har løs mage. Siden dette er en baby, så ville jeg vurdert almenntilstanden nøye og ofte, og heller kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite.

God bedring til den lille.

Jeg var hos lege med mi snuppe på 21 mnd da hun hadde hatt diare i en uke. Fikk da beskjed om å gi svakt blandet saft, iblandet litt salt (1/2 ts på 1 liter væske). Dette pga elektrolyttbalansen i magen. Regner med at din baby som kun er 8mnd ikke spiser så mye mat ennå, men da skulle en gi mais, gulrot og ellers stivelsesholdige produkter. Men pass på slik at babyen ikke blir dehydrert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...