Gå til innhold

Hva skjer med hjernen til narkomane?

Anbefalte innlegg

Gjest flekkefjord
Skrevet

Ser på intervjuet med Ninni Stoltenberg på tv2. Det høres ut som hun snøvler hun prater. er det på grunn av stoffmisbruket eller er det pga tannstillingen?

Gjest Cezalion
Skrevet

Tenkte det samme. Det er nok ikke bare pga. tennene. For man _ser_ jo på henne at hun har vært narkoman. Det er noe med munnen, tennene, måten hun snakker på. Så selvsagt har det satt spor. Jeg vet bare ikke hva som skjer. Hørte en gang snakk om at hun hadde fått en mindre hjerneskade som følge av misbruket, men jeg vet ikke om det stemmer.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg vet ikke konkret hva som skjer - men jeg observerer jo at alle narkomane får den samme fordummende snøvlende måten å snakke på.

Jeg har hørt at tunge heroinmisbrukere (finnes det forresten lette?) får skade på språksenteret i hjernen. Men det kan jo også hende at det er en slags sosiolekt i miljøet. De høres i allefall helt idiotiske ut.

Det som er værre er at Nini Stoltenberg får sitte i beste sendetid og "reklamere" for hvor FANTASTISK godt det var med heroin den første tiden. Hun hadde jo stjerner i øynene da hun fortalte om det! Det viser jo med all mulig tydelighet hvor hekta hun fremdeles er, selv om hun fungerer i dagliglivet nå.

Skrevet

Narkomane/eks-narkomane snakker svært spesielt. Men snøvle, det gjør hele Stoltenberg-familien, Jens og han far Thorvald i hvertfall. Camilla vet jeg ikke.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Når det gjelder akkurat henne vil jeg nok tro det er familiært...

Skrevet

Narkomane/eks-narkomane snakker svært spesielt. Men snøvle, det gjør hele Stoltenberg-familien, Jens og han far Thorvald i hvertfall. Camilla vet jeg ikke.

Camilla snøvler IKKE. Mulig hun gjorde det som ung, men hun har i så fall sluttet helt med det.

Skrevet

Når det gjelder akkurat henne vil jeg nok tro det er familiært...

Ha ha ha!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...