Gå til innhold

Holdbarhet sherry

Lurer på det meste og de fleste...

Anbefalte innlegg

Lurer på det meste og de fleste...
Skrevet

Hei!

Planlegger å kjøpe en halvflaske sherry (til matlaging). Jeg har egentlig ikke smakt noen sherry (er ikke så glad i vin), så har ikke noen erfaring med den.

Hvor lenge vil en slik flaske holde seg i kjøleskap, om jeg korker den skikkelig igjen?

Rødvin holder seg jo ikke så lenge før den blir til eddik... så jeg lurer på om dette blir en heller dyr rett...

Sherry er jo forholdsvis dyr, og.

Skrevet

Vet ikke, men mye lenger enn vanlig bordvin ihvertfall. Den holder seg sikkert i flere måneder.

Skrevet

Sherry holder seg lenger enn vanlig bordvin, men kortere enn f.eks. portvin (som holder seg i ett år). Jeg ville kjøpt den aller minste og billigste flasken de har på polet, og samtidig spørre om hvor lenge den holder seg etter åpning. Til matlaging gjør det jo uansett ikke så mye om den blir litt sur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...