Gå til innhold

Høy promille, kjøre dagen etter?

Anbefalte innlegg

Gjest Promillejeger!
Skrevet

Hvis en er så ravende full kl. 0300 om natten, at en ikke kan stå selv,ramler og sovner på gulvet, bør en ikke holde seg unna bilen dagen etter? En kan da umulig være kjørbar dagen derpå når en kommer hjem i slik tilstand?? Hvor mange timer bør det gå egentlig??

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg hadde iallefall ikke satt meg i bilen før utpå ettermiddagen/kvelden. Jeg pleier å unngå å kjøre bil dagen etter en skikkelig rotbløyte.

Gjest Elextra
Skrevet

En forbrenner omtrent 0,15 promille i timen. Har man vært temmelig full og hatt f.eks. 2 i promille tar det med andre ord 13 timer å bli edru.

Hadde du 2 i promille kl. 3 på natten bør du med andre ord tidligst kjøre kl. 16 dagen etter.

Gjest ikke kjør
Skrevet

Jeg mener: var du sinnsykt full bør du ikke kjøre i det hele tatt dagen etter. Jeg har den regelen at jeg ikke kjører dagen etter om jeg kan unngå det, selv om jeg ikke drikker så mye. Er du ikke i form dagen etter bør du i alle fall styre unna.

Skrevet

jeg har hørt det skal gå 10 timer fra du tar den siste drinken til du kan kjøre neste dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...