Gjest på flyttefor kanskje Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Vi lurer på å flytte til Tønsberg. Noen som vet hvordan det er å bo der? Er det en viss andel av utenlandsk opprinnelse, eller er det "fryktelig hvitt"? Noen som vet hvordan det er for adopterte å vokse opp der, har dere noe spesielt sted å anbefale? Er Tønsberg generelt et bra sted å bo? Hva med oppvekstmiljøgenerelt, skoler, barnehage, barneidrett, andre barne -og ungdomstilbud osv. Er det lett å få kontakt med andre folk i området, eller er det veldig "lukket"? Skal vi flytte, tro? Ønsker oss egentlig til en mindre by! (Også lagt inn på adopsjon) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271991-t%C3%B8nsberg-anyone/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tønsberg-jente Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei. Jeg er født og oppvokst i Tønsberg, men bor ikke der nå. Der jeg er fra, like utenfra tønsberg er det veldig lite "fargede" mennesker. Tønsberg er jo kjent for å ikke være den byen med de mest frisinnede menneskene, om jeg skal være helt ærlig mot deg. Jeg har aldri opplevd rasisme, men mer skepsis. Tønsberg er en fantastsik by, spesielt om sommeren. Selv har jeg opplevd det veldig trygt og godt og vokse opp der. Jeg er sikker på at dere med et adoptivbarn ikke vil ha noe problemer med å la h*n vokse opp og integrere seg der. Tønsberg er et sted du blir "kjent med naboen", kan føle deg trygg ute på kvelden samt møte åpne og imøtekommende mennesker. Om jeg skulle anbefale dere steder å bo så ville det være Eik, Nøtterøy/teie, Tolvsrød. Dette er steder jeg anser som veldig barnevennlig og "lette" steder å finne seg til rette. Det er også bra tilbud med aktiviteter for barn. I min familie er det små barn som driver med mye på fritiden, så dette er det ingen mangel på! Ettersom jeg er derfra er det vanskelig å svare på om dette er et "lukket" samfunn. Alle jeg kjenner som har vært i Tønsberg anser det som lett å komme inn på mennesker der, og det er også slik jeg anser det. Det kommer kanskje litt an på hvor i Tønsberg dere velger å flytte... Dessverre er jeg ikke her inne så ofte - men du må gjerne spørre meg om mer konkrete spørsmål om du skulle lure på noe, så kan jeg prøve å svare deg. Uansett - lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271991-t%C3%B8nsberg-anyone/#findComment-2201834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tønsberg i mitt hjerte Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Vi har hatt planer om å flytte til Tønsberg i flere år, og nå før påske har vi vært og sett på et par hus. Vi synes som Tønsberg-jente at området rundt Teie er fint og vi har også sett på Tolvsrød, Husvik og Ringshaug. Problemet for oss er å forlate vårt nettverk og venner for å flytte og at ungene har et veldig bra skoletilbud her vi bor. Jeg har søkt en del på skoler på Tønsberg og Nøtterøy kommunes nettsider og jeg er usikker på hvilke skoler som er bra og gir et tilsvarende godt og individuelt tilrettelagt utdanningstilbud som vi har i dag. Jeg tror det er lett å komme i kontakt med folk i Tønsberg og det er også veldig mange innflyttere bl.a. fra Oslo der etterhvert. Våre barn er også adopterte og har ingen problemer i forhold til mobbing, rasisme i dag. Vi bor i et "hvitt" område så vi kunne tenke oss at det var litt mer fargerikt. Mine store ankepunkter er skole og å bryte opp der vi har bodd de siste 20 årene... Er spent på å høre hva du kommer fram til og om det kommer noen fler gode tips. Anbefalte gode barneskoler kanskje ? Det positive er at ungene får vokse opp på et mindre sted og at vi faktisk kan få bedre økonomi ved å flytte (og det kan vi trenge!). Hus er, i alle fall foreløpig, rimeligere i Vestfold enn her vi bor nå. Det er et gunstig tidspunkt å flytte på så er man ev. klar til skolestart i august. Men, så er det usikkerheten da ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271991-t%C3%B8nsberg-anyone/#findComment-2205280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.