uvitende......! Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 hei. vi sitter her å tenker litt. vi har lyst å gifte oss, men pga. omstendighetene i hans familie, så ønsker han ikke å gifte seg i kirken. (selv om det er noe jeg alltid har hatt lyst til) Man kan jo gå til byfogden, men er det mulig å gå til kirken med forloverene og gifte seg i stillhet??? så kan vi heller ha en fest etterpå.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Jeg vil tro det er helt uproblematisk å få en kirkelig vielse uten "publikum", men da må menigheten ikke offentliggjøre den i menighetsbladet. Men det vil kanskje bli litt stusselig å gifte seg i tom kirke? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Javisst er det mulig, det er fullstendig opp til brudeparet hvorvidt de ønsker å invitere andre og hvor mange det er. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Jeg vil tro det er helt uproblematisk å få en kirkelig vielse uten "publikum", men da må menigheten ikke offentliggjøre den i menighetsbladet. Men det vil kanskje bli litt stusselig å gifte seg i tom kirke? Ikke mer stusselig enn å gifte seg hos byfogden.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Ikke mer stusselig enn å gifte seg hos byfogden.... Tja... Kirkerommet er vel en smule større enn vielserommet hos byfogden. ) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Tja... Kirkerommet er vel en smule større enn vielserommet hos byfogden. ) Åh, men et tomt kirkerom kan jo være så fint og høytidelig. ;o) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Noen bekjente giftet seg i kirken. Bare de to, forlovere og prest på kveldstid. Levende lys, stille rom. Synes det hørtes fint ut jeg. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Selvsagt er det mulig å ha et lite og stille bryllup i kirken også. Det er dere som bestemmer akkurat hvordan dere vil gifte dere Lykke til. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Tja... Kirkerommet er vel en smule større enn vielserommet hos byfogden. ) Ja, men mye, mye finere og mer høytidlig;o) 0 Siter
morsan Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 En slektning giftet seg i kirka, med bare brudepar, prest og forlovere til stede. Ingen andre visste noe på forhånd heller, fordi de ønsket å holde det hemmelig. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Tja... Kirkerommet er vel en smule større enn vielserommet hos byfogden. ) Jeg synes ikke det er noe mål at en kirke skal fylles opp. Jeg har vært i brylluper i bittesmå kirker som har vært nokså fulle, og man nesten må strekke hals for å se forbi søyler og slikt. Og jeg har vært i store kirker, der bare de aller fremste radene var fylt opp, og har ikke ofret den trekvart tomme kirka en tanke!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.