Gå til innhold

Dyre rampestreker... arrrg!

Anbefalte innlegg

Nå er ikke mor særlig blid.

Mine minste på 5 og 3,5 år, sto opp tidligere enn meg, som de pleier. Jeg setter på en tegnefilm til dem, mens jeg prøver å våkne. De er vanligvis ganske greie, er ikke store rampestreker de gjør, hvis de skulle finne på noe. Men da jeg kom ut i stua, fikk jeg se at de hadde laget store stygge riper i skjermen på min splitter nye 32" LCD TV til 8000 kr! Tusen takk!

Min umiddelbare reaksjon var å sende dem på hvert sitt rom mens jeg bannet og svertet og ble fly forbanna. Ikke minst lei meg. Begynte å grine, var så fortvila. Jeg har ikke rumpa full av penger, og dette er ikke akkurat noe man kan stue bort og gjemme for natten heller.

Uff, hva skal jeg gjøre?! Noe sånt går vel verken på garanti eller forsikring, gjør det vel? Og jeg som hadde planlagt en hyggelig dag ute med ungene, de skulle få sykle og vi skulle bare kose oss. Nå har jeg ikke særlig lyst til det likevel. Jovisst, det er bare en materiell ting, og jeg er ikke så veldig materialistisk, men dette er så leit, den er jo helt ny.

Jeg lurer på hvordan jeg skal få dem til å skjønne at sånt gjør man bare ikke. Har dere noen gode tips til evnt straff eller metode som virkelig får dem til å skjønne hvor galt det er å ødelegge andres ting på den måten? Tenkte på at de ikke fikk se tv/film på en stund, men spørs om det alene hjelper...

Jeg takker for alle råd og tips i dag altså...

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272026-dyre-rampestreker-arrrg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på forsikringen om skade på TV dekkes. Vi presterte å miste vår i gulvet i forbindelse med en ommøblering, og det ble knas så det holdt! :-(

Vi fikk dekket dette på forsikringen, men mener å huske at de trakk fra ganske høy egenandel, så det ble langt fra full gjenkjøpsverdi.

Vær i det minste glad for at barna ikke veltet TV-en OVER seg! Det ville vært min største frykt dersom barn(a) herjer med noe så tungt!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...