Gå til innhold

Til legen


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Ser i et innlegg ang. amming, alkohol der du skriver at vi må søke på alkohol i ammeforum. jeg har prøvd flere varianter men får som svar:beklager ingen treff.Hva gjør jeg da? Skal i brylupp og fullammer, men har gjerne lyst på noe med alkohol. Hva kan jeg gjøre det døgnet barnet ikke får amme? Bør jeg droppe alkoholen? Barnet er 1mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Webmaster, Teknisk støtte

Vi har en feil på søkefunksjonen vår som vi holder på å rette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tips til deg

Mens du venter på at søkefunksjonen er oppe igjen, kan jeg si dette generelt om amming og alkohol.

Melken din og blodet ditt har alltid samme promille. Dvs at når man er edru nok til å kjøre bil, er man edru nok til å amme.

Har du drukket et glass vin, og ammer etterpå, har melken din samme promille som kefirmelk omtrent..

Du behøver ikke å pumpe og kaste melk (med mindre du har melkespreng mens du har promille), når du er edru er melken promillefri også.

Melken får altså ikke samme promille som det du drikker, men som blodet ditt. Så du skal drikke _mye_ for at barnet skal få i seg noe særlig alkohol. Men selvsagt skal ikke barnet ha noe alkohol i det hele tatt, så følger du regelen om at du skal være like edru for amme som å kjøre bil, er du helt sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...