Gjest lei meg på min datters vegne. Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 KOm hjem fra samtale med lærer på skolen i går der hun sa at vår datter ikke har noe selvtillitt. Når hun skal gjøre oppgaver de har på skolen hender det hun ikke får gjort noe fordi hun er redd for å gjøre feil....En gang hadde de en liten diktat og min datter fikk ikke til dette. Hun begynte å gråte og det endte med at skolen ringte meg for hun hadde fått feber. De trodde hun var syk. Fikk hjem en trøtt jente, men ikke syk. De forsto etterpå at det kom av denne episode der hun var redd for å ikke få til diktaten... Jeg hjar alltid gitt henne masse positiv tilbakemeldinger på ting hun har gjort og jeg forteller henne ofte at jeg er glad i henne og lytter og støtter henne.... Jeg skriver til dere nå for å høre hva dere gjør for å styrke selvtilitten til barna deres. Har dere lagt opp til spesiele aktiviteter der de får mestringsopplevelse, andre ting?? Hun fylte 6 år i desember, hun er flink til det meste synes jeg.. Hun kan snakke to språk, hun kan lese, hun kan skrive, hun er flink til fysiske aktiviteter, hun er snill, flink å tegne, syns hun har mye empati, bryr seg om andre. Men hun er redd for å ikke gjøre alle fornøyd å ikke strekke til... Jeg har alltid sagt at det er lov å gjøre feil at det er slik man lærer, at man ikke kan være flink til alt. Har aldri gitt henne noen negativ reaksjon på noe hun ikke har fått til.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272077-hvordan-gi-6-%C3%A5ringen-tro-p%C3%A5-seg-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Uff, så leit! Jeg synes det virker som du har gjort alt "etter boka". Jeg tror mye ligger på skolen her. Det virker som om hun ikke er trygg i skolesituasjonen. Dette må bli en utfordring for læreren, og noe hun/han må ta på alvor. Selvsagt i nært samarbeid med foreldre. Hun er jo også føst sent på året, og det er utrolig mye som kreves ved skolestart, ikke bare faglig. De skal mestre veldig mye, både sosialt, koder i forhold til andre barn, i forhold til de voksne i skolen, hvordan man oppfører seg i et klasserom, og mange er sikkert engstelige og lurer på hvor mye som egentlig forventes. Barnet ditt er pliktoppfyllende og flink, det er viktig å lære henne at hun ikke trenger å være "for flink", jeg synes dere kan lese boka "snill" av Gro Dahle, og snakke litt sammen rundt det temaet den tar opp: de stille snille og flinke jentene som liksom bare forsvinner i veggen på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272077-hvordan-gi-6-%C3%A5ringen-tro-p%C3%A5-seg-selv/#findComment-2202270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Begynne på drama? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272077-hvordan-gi-6-%C3%A5ringen-tro-p%C3%A5-seg-selv/#findComment-2202391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stress ned det hele Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Prøve å få tak i et oppgavehefte for barn på hennes alder? Eller andre ting du vet hun mestrer. La ho få sitte å gjøre dette alene, så skryter du veldig når oppgaven er gjort. Jeg har et litt større barn enn du, men jeg ser at hun har fått mye mer selvtillit ved å få sitte å gjøre leksene alene. Hun er/var også veldig redd for å gjøre feil. Og feil er der noen ganger i ordene hun skal skrive, men jeg ser mellom fingrene der etter råd fra skolen. Hun må også lære at alle kan gjøre feil. Når hun spør meg om dobbel bokstav eller ne annet så spør jeg hva hun tror, og somregel har hun rett og da stråler hun opp Det ordner seg for jenta di tror jeg. Neste år er hun ikke i den minste klassen, bare det er mange ganger til hjelp Noen er flink til en ting og andre til andre ting sier jeg til min jente, sånn er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272077-hvordan-gi-6-%C3%A5ringen-tro-p%C3%A5-seg-selv/#findComment-2202427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.