Gå til innhold

zyrtec ved amming...


Assisi

Anbefalte innlegg

Er allergisk, og har brukt zyrtec nå en uke. Samtidig har min datter (3,5 mnd.) blitt veldig sur og irritert, samt at hun sover dårligere på dagtid. Har dette en sammenheng?

Legger til at hun kun ammes 3-4 gagner pr, dag (en pupp), og får morsmelkstillegg som hovedføde nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg slår opp i medisinhåndboken sier den om zyrtec:

Forsiktighetsregler: Liten eller ingen erfaring ved bruk av preparatet hos gravide kvinner. Som ved annen medikamentell behandling bør fordelen ved bruk av preparatet under svangerskap vurderes i forhold til mulig risiko. Rådspør legen.

--Preparatet bør ikke brukes av ammende kvinner--

-------------------------

Selv bruker jeg Polaramin på resept,en god gammel og utprøvd medisin :))

Eneste negative ved dette er vel at det er "rødtrekant"-medisin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Assisi. Det er lite trolig at det er Zyrtec som her årsaken til at hun er urolig. I følge T. Hale " Medication and mothers milk" er det sansynligvis kun 3% som går over til melken. Det er ikke rapportert noen bivirkninger hos barn som blir ammet og mor bruker dette medikamentet. Du forteller også at du kun ammer 2-3 ganger, noe som også minsker mengden. Ved informasjon om legemidler vil informasjonen som skrives av firmaet som markedsfører produktet ofte være mer restriktiv mht. amming fordi de er forsiktige. Dette gjelder informasjonen som bla. står i Felleskatalogen. dette kan jo virke forvorrende på brukerne. Om du bor på østlandet hvor det har vært strålende vær i det siste så er kanskje det årsaken til hennes uro? Fortsetter hun å være urolig så foreslår jeg en tur på helsestasjonen til samtale. Kanskje det er andre årsaker som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...