Gå til innhold

Typisk - ang rotete hus

Anbefalte innlegg

Aisha1365380364

Storesøster ble bedt med på en dagstur med en venninne i dag. I helgen har vi kost oss ute stort sett hele tiden, og man ser tydelig at ingen har gjort husarbeid her på et par dager. ;) Derfor hadde jeg tenkt å ta en skippertak mens minsten sov på dagen, og storesøster likevel var borte. Men de som hentet henne nettopp ville så gjerne inn og hilse på babyen..iikk. Oppvaskmaskinen var ikke tømt, så gårsdagens middagssøl sto på benken, vi hadde lang og lat frokost i stua i dag, smuler, glass og asjetter over hele stuebordet, i gangen er det ca 1000 par sko, samt at sølen fra i går har tørket inn... usj. En dunk nyvaskede klær står på stuegulvet, den får jeg ikke hengt opp før den som henger på stativet er lagt sammen. Litt pinlig ja ;)

Jeg blir veldig glad om det er flere her inne som har det slik av og til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272143-typisk-ang-rotete-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det der høres veldig kjent ut:-) Det er typisk at vi får uventet besøk når det ser ut som et bomba hus her... Men av og til er det greit å gjøre andre ting enn å rydde og vaske, så da får det bare av og til være rotete. Jeg bruker å si til mannen min at vi er tross alt en småbarnsfamilie, og da kan vi ikke ha det like pent og ryddig alltid.

Men du kan være sikker på at de gangene jeg har vasket og gjort det riktig så koselig, da er det absolutt ingen som kommer på overraskelsesbesøk:)

Annonse

Gjest midia

Jeg har det litt sånn i 2 etasje for der er det bare soverom og et bad så det er ikke så mange som skal dit.

Nede på kjøkken,stue og gang holder vi det ganske ryddig.

Jeg har full forståelse for de som er flere i familien har småbarn og dårlig tid at husarbeidet får seile sin egen sjø.

Familieliv er mye viktigere enn å holde heimen plettfri hele tiden :)

Sånn er det aldri hos oss. Men jeg hater rot da, blir sur og stressa av rot rundt meg. Men bare hjemme hos meg selv da, for da irriterer det meg at jeg må rydde det. :) Har full forståelse for at man ikke rekker/orker å ha det plettfritt med mange små barn, men middagen fra i går? Den var litt drøy da.. :) Hehe.. Hadde nok lagt merke til det, men ikke brydd meg om det. Noen dager har man lov til å late seg. Ikke tenk på det du. Da poden min var baby så hendte det at jeg ikke hadde kommet ut av pysjen kl. 15, men da hadde jeg heller brukt tida på husarbeid enn å dusje.

Jeg synes det er greieste å ta rot/vask med en gang, for det er mye mye verre å sette i gang når det er mye. ER det bare litt tar det fem min, og det går bra uten sure miner, til og med for gubben min. :)

Gjest efoll

Jo, vi har det sånn av og til også.

Jeg synes faktisk det er litt deilig å komme til sånne hjem, for da vet jeg at vi er flere om det.... :)

Men jeg blir også stressa når folk kommer og det flyter helt over.

Nå har vi skaffet hushjelp hver fjortende dag, og det hjelper. Da blir vi tvunget til å rydde skikkelig dagen før hun kommer, så holder det seg en stund....

Annonse

Gjest girasol

Hi,hi, herlig!!! Tenk så forferdelig hvis man alsri kan be folk spontant inn fordi man er redd for å vise fram et rotete hus? Nei jeg puster lettet ut hver gang jeg kommer inn et sånt sted der det tydelig vises at her bor og lever folk! Ikke i et pyntehus men i et hjem!

Så deilig at det kan være kaos hos flere!

Men jeg prøver å ta unna så godt jeg kan. Gangen her ser ikke ut - den skulle jeg ryddet og vasket, det er sant.

Men resten er... tilfredsstillende, forsåvidt. 2. etasjen er bare foreldresoverom (som ingen uvedkommende får gå inn på) og gjesterom/ kontor. Så der hender det er så som så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...