Gå til innhold

Veslemor tok blodprøve idag :)

Anbefalte innlegg

Gjest mamsentilto

Dro til legen med veslemor idag (snart 7 år), merket på fredagen en kul under haken på henne ... heldigvis hadde vi bedøvelseskrem liggenes så jeg tok på den, sånn itilfellet de måtte ta blodprøve.

Han så og kjente på kulen, det var ingen kul jeg trang å bekymre meg over (han skjønte på meg hva jeg var redd for), det var nok en lymfekjertel som var hoven. For sikkerhetsskyld ville han ta blodprøve av henne.

Vi satt på lab`en, hun på fanget mitt, bedøvelseskremen virket fint, ikke noe rykk i armen da de satte inn sprøyta, da de var ferdige reagerte plutserlig legesekretæren, hun ropte litt ut, "nå besvimer hun", akkurat idet hodet til veslemor datt bak mot bringa mi ..... vi fikk lagt ned ryggen på stolen, la henne oppi der, og holdt beina hennes høyt, hun kom fort "tilbake til oss" :), men så bleik så bleik, vi lot henne fortsatt ligge, hun fikk litt vann, mens jeg fortsatt holdt beina hennes høyt, etter ett kvarter reiste hun seg opp, helt fin igjen :).

Blei nok for tøft for henne å se på dette idag :).

Blodprøvene var fine (ingen infeksjoner i kroppen), men vi skulle følge med på kulen, var den ikke borte etter påske måtte vi komme tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272164-veslemor-tok-blodpr%C3%B8ve-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Enkelte barn synes det er skummelt med blodprøve og kanskje spesielt hvis de merker at mor er litt anspent også. Barn har lavt blodtrykk og det skal ikke mye til før det blir enda lavere og "barnet blir borte/svimer av" en liten stund. Det skjer lettere hvis blodsukkeret er litt lavt, dvs. det har gått en stund siden siste måltid.

Som du forstår, det er ikke noe spesielt med dette og det er ikke noe å bli engstelig for.

Akkurat sånn var jeg også.

Svimte av pga vaksiner på skolen, allergiprøver, you name it.

Det ble litt bedre da jeg kom i tenårene, og jeg tror fødselen for halvannet år siden kurerte meg enda mer. Men noen bare ER sånn...

Min far er sånn, og min onkel på morssiden var sånn. Han hadde riktignok bestemt seg for å bli lege, så han svimte vel av 1000 ganger i løpet av studiet før han ble kurert.

Men som sagt, det blir nok bedre om en stund. Bare vær forberedt på at hun ER sånn, og at det kan gjenta seg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...