Gå til innhold

Gule egg til påske - hvordan??

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Har lyst å servere gule egg til påskefrokosten, men hvordan får jeg til dette?

Prøvde med gul konditor farge sist, men de var så svakt gule at ingen la merke med det...:o(

Noen med gode tips til hvordan jeg kan få de gule?? Må jeg bruke hele flaksen med konditorfarge tro??

Tror jeg en gang hørte noe om løkskall?? Stemmer dette? Og hvordan gjør jeg det i tilfelle??

Må ha det inn med t-skje:o)

Skrevet

Hei, jeg er litt usikker på hvordan man kan få gule egg, men hvis du vil ha rosa så koker du egg og legger rødbetter i det kokende vannet og lar de ligge en stund. Vil du ha blå så bruker du rødløk på samme måte.... husker det sto en liten notis i vg ang farve på egg, så søk der eller på kokesider.

Lykke til

Skrevet

Det stemmer det med løkskall ja. I tidligere, kreative tider pleide jeg å legge løkskall rundt hvert egg og pakket de så inn i en tøybit. Det ble det mønster i gulbrunt av. Jeg brukte dem bare til dekorasjon da og kokte dem lenge, men jeg antar at det vil vises etter normal koketid også. Og jeg tror det rekker å legge løkskall rett i vannet også. Da blir de jevnt gule.

Skrevet

Skall fra vanlig gul løk oppi kokevannet. Vi sparer alltid på løkskallet fra en middag i påsken og har i kokevannet påskeaften/1. påskedag.

Skrevet

Jeg lagde slike egg i dag. Skallet (om det heter det...) fra en løk holdt godt til en liten kjele med egg. Så tegnet jeg på ansikt. Det falt i god jord her i huset.

Gjest midia
Skrevet

Vi kjøpte en (lik blomsterfrø) pakke som inneholdt 7 forskjellige farge tabletter som vi bare legger i vannet sammen med litt eddik så får de fin farge.

Det bel kjøpt i Sverige.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har hørt noe med en tepose, men da blir kanskje eggene brune?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...