Gå til innhold

Nye fra utvalgte?


Peachy

Anbefalte innlegg

''Nei, før kunne man trykke på "vis tråd", da kom man inn i tråden, men innlegget var ikke markert som lest. Da var det lett å se at det lå et ulest innlegg under sitt eget.''

Dette skyldtes at det før var to typer linker til samme innlegg. Det er det ikke lenger. Et innlegg vil ikke være merket som lest i tråden, dersom du ikke allerede har lest det (f.eks. ved å klikke på det i siste X, eller svar til meg).

Dette mener jeg uansett er mer korrekt, da et lest innlegg er et lest innlegg og bør dermed merkes slik uansett hvor det er linket fra. Jeg skjønner hva du mener med å se innlegget hvis det er snakk om en stor tråd du hele tiden følger med i, men dette tror jeg må løses på en annen måte. Det høres mer ut som om det en "subjektiv vane" du har tillagt deg, enn at det er påtenkt å være slik.

Eh, javel? Hvordan mener du da man skal se hvor i tråden innlegget man leser ligger?

Det er flere enn meg som brukte denne metoden, så så veldig subjektiv kan ikke denne vanen være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Peachy

    19

  • ShitDiddelyDo

    9

  • Zombiebob

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Eh, javel? Hvordan mener du da man skal se hvor i tråden innlegget man leser ligger?

Det er flere enn meg som brukte denne metoden, så så veldig subjektiv kan ikke denne vanen være.

Du går gjøre som meg: Ikke klikk deg rett inn på innlegget under "svar til meg", men tråden. Det pleier jeg å gjøre.

Men hvorfor kan ikke webbis svare meg på fargekommentarene mine? Jeg er ikke den eneste som har hengt meg opp i svake farger og tynn font.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Det funker ikke å åpne tråden i nytt vindu heller, innlegget blir markert som lest i det øyeblikket man trykker på "tråd".

''Det funker ikke å åpne tråden i nytt vindu heller, innlegget blir markert som lest i det øyeblikket man trykker på "tråd".''

Dette er riktig, siden innlegget faktisk åpnes samtidig i den nederste/høyre rammen. Da er det per definisjon lest, sett fra nettleserens ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går gjøre som meg: Ikke klikk deg rett inn på innlegget under "svar til meg", men tråden. Det pleier jeg å gjøre.

Men hvorfor kan ikke webbis svare meg på fargekommentarene mine? Jeg er ikke den eneste som har hengt meg opp i svake farger og tynn font.

Jeg klikker jo på den linken hvor det står "Tråd", det som tilsvarer det gamle "vis tråden" eller hva det het før. Likevel blir innlegget markert, og jeg sitter og klør meg i hodet over hvor i tråden jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det funker ikke å åpne tråden i nytt vindu heller, innlegget blir markert som lest i det øyeblikket man trykker på "tråd".''

Dette er riktig, siden innlegget faktisk åpnes samtidig i den nederste/høyre rammen. Da er det per definisjon lest, sett fra nettleserens ståsted.

Så vi skal bare gjette hvor i tråden dette svaret ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg klikker jo på den linken hvor det står "Tråd", det som tilsvarer det gamle "vis tråden" eller hva det het før. Likevel blir innlegget markert, og jeg sitter og klør meg i hodet over hvor i tråden jeg er.

Ja, nå ser jeg at du har rett. Innlegget er markert selv om jeg ikke har trykket på det. Snålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå ser jeg at du har rett. Innlegget er markert selv om jeg ikke har trykket på det. Snålt.

Webmaster Utv. mente det skulle være sånn og at jeg tydeligvis hadde merkelige surfevaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Eh, javel? Hvordan mener du da man skal se hvor i tråden innlegget man leser ligger?

Det er flere enn meg som brukte denne metoden, så så veldig subjektiv kan ikke denne vanen være.

''Eh, javel? Hvordan mener du da man skal se hvor i tråden innlegget man leser ligger?

Det er flere enn meg som brukte denne metoden, så så veldig subjektiv kan ikke denne vanen være.''

Den måten du beskriver viser ikke spesifikt i tråden hvor innlegget er, men kan i noen tilfeller indikere det dersom du fortløpende leser meldingene der og kun én melding fremstår som ulest.

Som sagt i forrige melding så bør dette løses på en mer forutsigbar måte. F.eks. ved faktisk å utheve innlegget på en utvetydig måte når man går til det via trådvisning. Dette er noe vi kan se på, men jeg står fortsatt på at oppførselen nå er korrekt i forhold til konsistens. Dette skal fungere i begge nåværende "skins". De som har det nye oppsettet leser meldinger på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Eh, javel? Hvordan mener du da man skal se hvor i tråden innlegget man leser ligger?

Det er flere enn meg som brukte denne metoden, så så veldig subjektiv kan ikke denne vanen være.''

Den måten du beskriver viser ikke spesifikt i tråden hvor innlegget er, men kan i noen tilfeller indikere det dersom du fortløpende leser meldingene der og kun én melding fremstår som ulest.

Som sagt i forrige melding så bør dette løses på en mer forutsigbar måte. F.eks. ved faktisk å utheve innlegget på en utvetydig måte når man går til det via trådvisning. Dette er noe vi kan se på, men jeg står fortsatt på at oppførselen nå er korrekt i forhold til konsistens. Dette skal fungere i begge nåværende "skins". De som har det nye oppsettet leser meldinger på en helt annen måte.

Det dere først kan gjøre er å fikse skriften. Det er fryktelig vanskelig å skille uleste fra leste innlegg. Tykkere skrift og mer markante farger. Det kan umulig være vanskelig.

Hva med å forsøke fargene dere hadde tidligere? Og samme fontstørrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Eh, javel? Hvordan mener du da man skal se hvor i tråden innlegget man leser ligger?

Det er flere enn meg som brukte denne metoden, så så veldig subjektiv kan ikke denne vanen være.''

Den måten du beskriver viser ikke spesifikt i tråden hvor innlegget er, men kan i noen tilfeller indikere det dersom du fortløpende leser meldingene der og kun én melding fremstår som ulest.

Som sagt i forrige melding så bør dette løses på en mer forutsigbar måte. F.eks. ved faktisk å utheve innlegget på en utvetydig måte når man går til det via trådvisning. Dette er noe vi kan se på, men jeg står fortsatt på at oppførselen nå er korrekt i forhold til konsistens. Dette skal fungere i begge nåværende "skins". De som har det nye oppsettet leser meldinger på en helt annen måte.

Ok, hvis dere ordner en måte hvor innlegget man leser blir markert så man vet hvor i tråden man er, så kan jeg gå med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere først kan gjøre er å fikse skriften. Det er fryktelig vanskelig å skille uleste fra leste innlegg. Tykkere skrift og mer markante farger. Det kan umulig være vanskelig.

Hva med å forsøke fargene dere hadde tidligere? Og samme fontstørrelse?

Enig. Myser veldig for å se forskjell på leste og uleste på trådlisten i firefox. På 100 nyeste er det bra, for der er fonten tykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Så vi skal bare gjette hvor i tråden dette svaret ligger?

''Så vi skal bare gjette hvor i tråden dette svaret ligger?''

Se svar på dette annet sted i tråden.

Det er ikke snakk om å gjette, men at ditt (og sikkert andres også) brukermønster gjør at utvalget du trenger å gjette mellom reduseres betydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så vi skal bare gjette hvor i tråden dette svaret ligger?''

Se svar på dette annet sted i tråden.

Det er ikke snakk om å gjette, men at ditt (og sikkert andres også) brukermønster gjør at utvalget du trenger å gjette mellom reduseres betydelig.

Men du må innrømme at en eller annen form for markering av hvor i tråden man befinner seg må være på plass?

Virker som dere er veldig arrogante overfor brukerne når dere svarer på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Webmaster, Utv.

Det dere først kan gjøre er å fikse skriften. Det er fryktelig vanskelig å skille uleste fra leste innlegg. Tykkere skrift og mer markante farger. Det kan umulig være vanskelig.

Hva med å forsøke fargene dere hadde tidligere? Og samme fontstørrelse?

''Det dere først kan gjøre er å fikse skriften. Det er fryktelig vanskelig å skille uleste fra leste innlegg. Tykkere skrift og mer markante farger. Det kan umulig være vanskelig.

Hva med å forsøke fargene dere hadde tidligere? Og samme fontstørrelse?''

Jeg jobber kun i FireFox og har ikke problemer. Dog så er jeg enig i det du sier når jeg forsøker med laptopen, med "power save" på, slik at ikke skjermen viser full lysstyrke.

Vi har testet ut og fått tilbakemelding fra mange vedrørende dette og oppsettet nå virker som det som flest foretrekker. Det betyr ikke at det er best for deg, selvfølgelig. Men, skal vi endre på det så blir det evt.ved å lage et brukervalg for font/farge i tillegg til "skin", evt lage varianter av "skins".

PS. har fått flere klager på fontene i siste X/Svar til meg enn de vanlige trådlistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Det dere først kan gjøre er å fikse skriften. Det er fryktelig vanskelig å skille uleste fra leste innlegg. Tykkere skrift og mer markante farger. Det kan umulig være vanskelig.

Hva med å forsøke fargene dere hadde tidligere? Og samme fontstørrelse?''

Jeg jobber kun i FireFox og har ikke problemer. Dog så er jeg enig i det du sier når jeg forsøker med laptopen, med "power save" på, slik at ikke skjermen viser full lysstyrke.

Vi har testet ut og fått tilbakemelding fra mange vedrørende dette og oppsettet nå virker som det som flest foretrekker. Det betyr ikke at det er best for deg, selvfølgelig. Men, skal vi endre på det så blir det evt.ved å lage et brukervalg for font/farge i tillegg til "skin", evt lage varianter av "skins".

PS. har fått flere klager på fontene i siste X/Svar til meg enn de vanlige trådlistene.

Det høres ut som en god ide - å gi oss egne fargevalg lignende den Citoyen lagde for Opera-brukere. Siden funker godt i Opera etter Citoyens fix, men problemet for meg er at Opera er ubrukelig på en del andre områder - og derfor fortsetter jeg med firefox.

Hvis noen kan lage en fix for Firefox er det glimrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Men du må innrømme at en eller annen form for markering av hvor i tråden man befinner seg må være på plass?

Virker som dere er veldig arrogante overfor brukerne når dere svarer på denne måten.

Språket er et dristig redskap- på den måten at i det du har sagt noe så er det mottaker som tolker utsagnet. Og mottaker trenger ikke tolke det eksakt som du mente det.

Dessuten kan ulike mottakere tolke et og samme utsagn ulikt. Du, feks, tolker web-master som arrogant, mens jeg ser dem som imøtekommende. Jeg ser de kommer i møte- men det er faktisk de som bestemmer.

Du skrev i annet innlegg følgende: "Ok, hvis dere ordner en måte hvor innlegget man leser blir markert så man vet hvor i tråden man er, så kan jeg gå med på det." Legg særlig merke til avslutningen ", så kan jeg gå med på det". _Det_ tolker jeg som arrogant.

Når dette er sagt- så tror jeg absolutt ikke du mente det slikt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Webmaster, Utv.

Det høres ut som en god ide - å gi oss egne fargevalg lignende den Citoyen lagde for Opera-brukere. Siden funker godt i Opera etter Citoyens fix, men problemet for meg er at Opera er ubrukelig på en del andre områder - og derfor fortsetter jeg med firefox.

Hvis noen kan lage en fix for Firefox er det glimrende!

''Det høres ut som en god ide - å gi oss egne fargevalg lignende den Citoyen lagde for Opera-brukere. Siden funker godt i Opera etter Citoyens fix, men problemet for meg er at Opera er ubrukelig på en del andre områder - og derfor fortsetter jeg med firefox.

Hvis noen kan lage en fix for Firefox er det glimrende!''

Det fungerer greit i FireFox også. Last ned en "Add-on" som heter "Web Developer". I menyen til denne er det et valg som heter CSS. Under dette er det en funksjon for å legge til egne stilark. Du kan antageligvis bruke den samme filen du bruker i Opera.

Når det gjelder Opera så skal sidene fungere greit der også. Evt. om du ikke liker Opera som produkt så blir det jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språket er et dristig redskap- på den måten at i det du har sagt noe så er det mottaker som tolker utsagnet. Og mottaker trenger ikke tolke det eksakt som du mente det.

Dessuten kan ulike mottakere tolke et og samme utsagn ulikt. Du, feks, tolker web-master som arrogant, mens jeg ser dem som imøtekommende. Jeg ser de kommer i møte- men det er faktisk de som bestemmer.

Du skrev i annet innlegg følgende: "Ok, hvis dere ordner en måte hvor innlegget man leser blir markert så man vet hvor i tråden man er, så kan jeg gå med på det." Legg særlig merke til avslutningen ", så kan jeg gå med på det". _Det_ tolker jeg som arrogant.

Når dette er sagt- så tror jeg absolutt ikke du mente det slikt. :-)

Neivel, jeg burde kanskje valgt noen andre ord.

Men slik jeg oppfatter webmaster, så føler jeg at h*n nedvurderer min måte å følge med i tråden på ved å kalle det en "subjektiv vane" jeg har lagt til meg. Jeg vet at det ikke bare er jeg som gjør det, og når ikke innlegget man leser blir uthevet på noen måte, blir det veldig vanskelig å få sammenhengen i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Det høres ut som en god ide - å gi oss egne fargevalg lignende den Citoyen lagde for Opera-brukere. Siden funker godt i Opera etter Citoyens fix, men problemet for meg er at Opera er ubrukelig på en del andre områder - og derfor fortsetter jeg med firefox.

Hvis noen kan lage en fix for Firefox er det glimrende!''

Det fungerer greit i FireFox også. Last ned en "Add-on" som heter "Web Developer". I menyen til denne er det et valg som heter CSS. Under dette er det en funksjon for å legge til egne stilark. Du kan antageligvis bruke den samme filen du bruker i Opera.

Når det gjelder Opera så skal sidene fungere greit der også. Evt. om du ikke liker Opera som produkt så blir det jo en annen sak.

For min del er det ikke dol som ikke fungerer i Opera. Det er en del andre sider - dessverre.

Skal sjekke ut den nedlastningssaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke dol som ikke fungerer i Opera. Det er en del andre sider - dessverre.

Skal sjekke ut den nedlastningssaken.

Ja, kan vi ikke bare få webdesignerkurs alle sammen, så kan vi lage vår egen dol-side akkurat sånn som vi vil ha den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...