Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ei skjønn lita tulle på 8 dager som er veldig glad i å sove om natta. Ho roer seg klokka 1 om natta og kan så sove i 4-5 timer. I natt måtte jeg vekke henne kvart over 6 for jeg hadde så veldig melkespreng. Så sovnet hun igjne, og jeg måtte vekke henne igjen halv 10 for da hadde jeg melkespreng igjen. Det var ingen tegn til at hun kom til å våkne av seg selv snart, så jeg valgte å vekke henne. Er det riktig av meg å vekke henne eller skal jeg bare la henne sove så lenge hun vil? Det heter seg jo det at det er viktig med nattamming for å holde produksjonen oppe... Bør jeg kanskje stå opp om natta og pumpe? Er ganske fersk i dette så jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272348-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gjort som deg, å vekke henne. Hun er så liten at hun ikke vet sitt eget beste, så trenger du jo å holde melkeproduksjonen oppe.

Mitt siste barn sov hele tiden de første 2 mnd. Det var en kamp å vekke henne og få i henne mat. Hun la utrolig lite på seg. Hvis jeg ikke hadde vekket henne ville hun ikke lagt på seg i det hele tatt. Jeg hadde klokke på om natta som ringte når det var 4 timer siden siste måltid. Det er noe som heter at du produserer for fullt i 4 timer, hvis det ikke blir tømt da tror kroppen det er lavere etterspørsel.

Hvis hun legger godt på seg fram til hun er 3 mnd kan du sikkert la henne sove så lenge hun vil om natten. Jeg må innrømme at jeg vekket mine fram til de begynte med grøt - jeg var så redd for å ikke opprettholde melkeproduskjonen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272348-amming/#findComment-2203945
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...