Gå til innhold

Hvorfor ikke mens på 36. dag??

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nick usikker

Jeg har ikke fått mens ennå på 36.dag i syklusen. Har tatt grav.test men negavtiv... Er det andre faktorer som kan virke inn som gjør at mensen ikke dukker opp? tenker også littt på gravid. utenfor livmor, vil det slå ut pos eller neg på en gravidtest?

(også postet under graviditet, men det er her jeg pleier å holde meg, så vil gjerne ha råd fra dere...:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272402-hvorfor-ikke-mens-p%C3%A5-36-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillee_my88

hvor gammel er du? i tenårene så er mensen ofte ustabil.. ellers i livet, og i tenårene, så kan kostholdet og hva du gjøre spille inn. mye hard trening, eller lite mat kan gi lite mens/helt fraværende. også for mye psykisk stress kan gjøre den ustabil.

derfor mange som har hatt ubeskyttet/sprukket kondom osv mister mensen pga de er så sikre på at de er gravide, stresser og bekymrer seg osv, og da forsvinner mensen/blir forsinket, selv om man ikke er blitt gravide..

fysisk stress er jeg litt usikker på, men så klart veldig mye å gjøre og ingen avslapping spiller jo inn på psyken også.

Sikreste du kan gjøre er å gå til legen og ta en blodprøve, de skal visstnok vise veldig sikkert svar uansett. og så kan han se på deg/snakke med deg om hvorfor mensen ikke har kommet, men blodprøven og er negativ

En graviditet utenfor livmoren vil gi positiv graviditetstest.

Det er mange grunner til at mensen kan være forsinket. Prøver dere å bli gravide? I så fall er kroppen en mester i å skape falske forhåpninger.

Prøver du å unngå å bli gravid? I så fall synes kroppen også det er morsomt å prøve å lure oss dag.

Jeg ville avventet en stund til. Det kan være en graviditet etter en litt sen eggløsning, eller det er bare en forsinkelse uten noen spesiell årsak.

Får du ikke mensen til neste gang du skulle hatt den, så ville jeg bestilt time til lege.

Gjest ikke nick usikker

En graviditet utenfor livmoren vil gi positiv graviditetstest.

Det er mange grunner til at mensen kan være forsinket. Prøver dere å bli gravide? I så fall er kroppen en mester i å skape falske forhåpninger.

Prøver du å unngå å bli gravid? I så fall synes kroppen også det er morsomt å prøve å lure oss dag.

Jeg ville avventet en stund til. Det kan være en graviditet etter en litt sen eggløsning, eller det er bare en forsinkelse uten noen spesiell årsak.

Får du ikke mensen til neste gang du skulle hatt den, så ville jeg bestilt time til lege.

Nei, vi prøver ikke å bli gravide. Er veldig rart hvis jeg skal være gravid, da vi kun hadde ett samleie denne mnd (småbarnsforeldre..;)), brukte kondom, men han var inne i meg en liten stund før han tok på kondomet...

Klarte å holde meg fra å gå på apoteket for å ta en ny test i dag, skal heller gjøre det hvis mensen ikke er kommet til tirsdag da butikkene er åpne igen.. 37 dager nå, og brystene er ømme.. Kanskje mensen er i anmarsj...??? Eller kanskje ikke..vi får se..:)

Gjest ikke nick usikker

hvor gammel er du? i tenårene så er mensen ofte ustabil.. ellers i livet, og i tenårene, så kan kostholdet og hva du gjøre spille inn. mye hard trening, eller lite mat kan gi lite mens/helt fraværende. også for mye psykisk stress kan gjøre den ustabil.

derfor mange som har hatt ubeskyttet/sprukket kondom osv mister mensen pga de er så sikre på at de er gravide, stresser og bekymrer seg osv, og da forsvinner mensen/blir forsinket, selv om man ikke er blitt gravide..

fysisk stress er jeg litt usikker på, men så klart veldig mye å gjøre og ingen avslapping spiller jo inn på psyken også.

Sikreste du kan gjøre er å gå til legen og ta en blodprøve, de skal visstnok vise veldig sikkert svar uansett. og så kan han se på deg/snakke med deg om hvorfor mensen ikke har kommet, men blodprøven og er negativ

Er ikke spesielt ung, er 35 år.. Har vel ikke vært så hyperstressa i det siste, heller ikke noe spes av det andre du nevner. Avventer litt før jeg ev tar en ny test + lege..

Nei, vi prøver ikke å bli gravide. Er veldig rart hvis jeg skal være gravid, da vi kun hadde ett samleie denne mnd (småbarnsforeldre..;)), brukte kondom, men han var inne i meg en liten stund før han tok på kondomet...

Klarte å holde meg fra å gå på apoteket for å ta en ny test i dag, skal heller gjøre det hvis mensen ikke er kommet til tirsdag da butikkene er åpne igen.. 37 dager nå, og brystene er ømme.. Kanskje mensen er i anmarsj...??? Eller kanskje ikke..vi får se..:)

Ja, det kan jo være greit å ta en test hvis ikke mensen kommer når påska er over.

Og ømme pupper kan jo være et tegn på at mensen er i anmarsj også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...