Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå i ferien er vi i en litt "vanskelig" situasjon. Vi er tre voksne søsken som bor på samme boligfelt og vi har alle tre barn som leker sammen. Den eldste av barna (gutt på 9 år) bor hos moren sin, men er hos faren sin (min bror) faste dager. Nå i påsken har han vært hos pappaen sin hver dag.

Når han eldste er der blir min sønn skviset ut, han er yngst (de er 6, 7 og 9). Synes det er så synd på han ettersom vi voksne har proklamert at i ferien skal vi være masse sammen alle sammen.

Det jeg synes er vanskeligst er at brødrene mine tar med de to eldste på ting nå i ferien (mc donalds, malmøya i dag, tur til sverige osv osv) og sønnen vår blir ikke invitert med på noe.

Synes det er så vondt da han gråter fordi han har fått med seg at de andre møtes på hyggelige ting. Skjønner at de andre ungene kan få leke i fred av og til, men alle dagene? Når de er sammen alle sammen går det kjempefint ettersom gutten vår ser så opp til de andre to og gjør som de sier.

Når han eldste er borte leker sønnen vår mye med kusina si.

Jeg mener at når de voksne ekskluderer gutten vår blir de vant til at det bare skal være de to. Overreagerer jeg eller må jeg fortelle gutten min at dette er ok.

Er så vondt når de små er såret....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272443-s%C3%B8skenbarns-lek/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sammfunnskritiker

Jeg syns aldersforskjellen på tre år, er tre år som merkes i denne alderen. Jeg hadde satt pris på at "eldstebarna" , kunne prioritere tid sammen uten "Knærten".

Du sier det er sårt, og jeg undres sårt for hvem og på hvilken måte og hvorfor? sårt både for deg og barnet, eller bare for deg og ikke barnet, eller kun for barnet men ikke deg? Jeg tror det er noen følelser her, som det bør ryddes og sorteres i.

Jeg tror barn og spesielt søsken har godt av å gjøre forskjellige aktiviteter også i påsken. Jeg trodde det var praktiske henssyn som gjør at foreldre drar med seg alle sine små håpefulle hit og ditt, og ut på samme aktiviteter. Nå har du jo en gylden anledning til å bare være sammen med dette barnet og gjøre ting som akurat han liker. Kanskje kan du introdusere han for noe nytt også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272443-s%C3%B8skenbarns-lek/#findComment-2204447
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...