Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Sykkelen passer den, liten guttesykkel og om han skakker litt på den så når han nedi med den ene foten. Og nå i dag knekte han koden så det koster etter! :o)

Fikk ham nesten ikke inn til kvelds og nå er han så sliten at han er helt gåen. :o)

Grattis:-))

Fortsetter under...

Sånn er det når man har en stefar som er sta som en okse og som har traktor og brøyter halve bygda så stebarna har et sted å lære seg å sykle!

Ikke vet jeg hva som skjedde for jeg gikk med Lillemor som syklet og plutselig kom Poden forbi meg i full fart, uten støttehjul (de hadde ikke sagt til meg at de tok dem av igjen!) og helt på egen hånd! Og nå - etter en halvtime sykler han flere hundre meter helt uten problemer! :o))))

Jeg er dyktig imponert over dem begge to! Lillemor brukte 2 dager og Poden 4 dager på å knekke koden! Og både mor og stefar er så stolte at det sikkert lyser lang vei av oss! :o)

*hehe* Det er så artig når de mestrer ting!

Størstemann _nektet_ å sykle uten støttehjul (han hadde den minste 2-hjulingen, en sånn 12"). Han skulle få en større sykkel på 5-årsdagen sin (*gulp*, det er jo snart to år siden! Tida raser avgårde!), men innkjøpet ble utsatt èn mnd, til han endelig skjønte trikset.

Mellomsten sykla uten støttehjul i mai/juni i fjor, 3 år og 10 mnd gammel. Han debuterte på sykkel med støttehjul to år før dette. Han har vært veldig tidlig ute med alt av balanse og klatring. Han har nå slitt i stykker kulelageret i pedalkassa, så lillesnuppa må "desverre" få seg en ny, rosa sykkel, ifm mannen i huset. Det koster nemlig mer for nye sykkeldeler, enn for en ny sykkel!?! Ok, det var snakk om en Cyckletrack til 399,- ;o)

Barn er forskjellige. Jeg kjenner ei jente som er 7 år, og hun er ikke interessert i sykkelen sin i det hele tatt. Hun vil ikke lære å sykle, sier hun.

Sånn er det når man har en stefar som er sta som en okse og som har traktor og brøyter halve bygda så stebarna har et sted å lære seg å sykle!

Ikke vet jeg hva som skjedde for jeg gikk med Lillemor som syklet og plutselig kom Poden forbi meg i full fart, uten støttehjul (de hadde ikke sagt til meg at de tok dem av igjen!) og helt på egen hånd! Og nå - etter en halvtime sykler han flere hundre meter helt uten problemer! :o))))

Jeg er dyktig imponert over dem begge to! Lillemor brukte 2 dager og Poden 4 dager på å knekke koden! Og både mor og stefar er så stolte at det sikkert lyser lang vei av oss! :o)

Gratulerer med syklende barn!

jeg har ei på 5 som ligger i hardtrening her også :-)

*sliten av å holde vinglete syklist*

Oisann, det løste seg fort. Så hyggelig.

Så kjekt at han fikk det til :) Flink gutt, og han har en flott stefar som stiller opp for de små!

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1176064400' post='3586623]

*hehe* Det er så artig når de mestrer ting!

Størstemann _nektet_ å sykle uten støttehjul (han hadde den minste 2-hjulingen, en sånn 12"). Han skulle få en større sykkel på 5-årsdagen sin (*gulp*, det er jo snart to år siden! Tida raser avgårde!), men innkjøpet ble utsatt èn mnd, til han endelig skjønte trikset.

Mellomsten sykla uten støttehjul i mai/juni i fjor, 3 år og 10 mnd gammel. Han debuterte på sykkel med støttehjul to år før dette. Han har vært veldig tidlig ute med alt av balanse og klatring. Han har nå slitt i stykker kulelageret i pedalkassa, så lillesnuppa må "desverre" få seg en ny, rosa sykkel, ifm mannen i huset. Det koster nemlig mer for nye sykkeldeler, enn for en ny sykkel!?! Ok, det var snakk om en Cyckletrack til 399,- ;o)

Barn er forskjellige. Jeg kjenner ei jente som er 7 år, og hun er ikke interessert i sykkelen sin i det hele tatt. Hun vil ikke lære å sykle, sier hun.

Hvis Snuppa di kan vente til neste sommer har jeg en liiiten rosa sykkel med støttehjul som er grundig fravokst. :o) Litt slitt, men det er en ordentlig Diamant-sykkel, nytt sete får man på Biltema for en billig penge.

Annonse

Han bør vel klare å gå nedi med begge føttene samtidig når han sitter på setet?

Hvis han tar det rolig og klarer å tenke så klarer han fint å stoppe pent og ordentlig, men stort sett svinger han rett inn i en snøfonn for å stoppe. :o) Han vokser vel inn i sykkelen snart, den er ikke stor, men han er litt liten for alderen.

De anbefaler at barn skal lære å sykle i skolealder. Her hvor vi bor er det stort sett i tidlig skolealder at barna lærer / får sykkel. Klart er det unntak her også. Jeg tror motivasjonen hos barnet for å lære å sykle, er helt avgjørende for når et barn lærer å sykle. Kansje liker barnet ditt noe annet bedre?

Han gir opp veldig fort om han ikke mestrer noe nytt med en gang, men jeg var sikker på han ville synes det var morsomt om han bare fikk det til. Derfor presset vi ham litt og det ga fort resultater! :o)

Gratulerer med syklende barn!

jeg har ei på 5 som ligger i hardtrening her også :-)

*sliten av å holde vinglete syklist*

Stefaren syklet ved siden av med et godt tak i jakkeryggen til poden, da tok det ikke så lang tid før det satt. :o) Han prøvde å løpe, men med den kondisen vi har så fant han fort frem sykkele sin!

Gjest togli

Han gir opp veldig fort om han ikke mestrer noe nytt med en gang, men jeg var sikker på han ville synes det var morsomt om han bare fikk det til. Derfor presset vi ham litt og det ga fort resultater! :o)

Han minner om niåringen min ;-)

Hun fikser ikke ting hun ikke klarer å få til på to minutter... Når vi tok av støttehjulene (snart 7 år gammel) prøvde hun i et par minutter før hun gav opp og ville ha på hjulene igjen. Vi lata som støttehjulene ble ødelagt når vi tok dem av, så nå måtte hun bare klare seg uten. Tjue minutter etter sykla hun som bare det ;-)

Seksåringen er av et annet kaliber. Hun lærte å sykle fem år gammel. Hun ville være alene ute på terrassen og der sykla hun rundt og rundt og rundt i ca en time før det satt. Ungen nekta å komme inn før hun klarte det :-)

Kjempeflott!

Så flink pode!

Og stefar da ;)

Hihi.

Hvis Snuppa di kan vente til neste sommer har jeg en liiiten rosa sykkel med støttehjul som er grundig fravokst. :o) Litt slitt, men det er en ordentlig Diamant-sykkel, nytt sete får man på Biltema for en billig penge.

Ok, det høres meget bra ut! :o) Jeg tror ikke hun er klar for 2-hjuling i år, nei. Men når det gjelder R, så var grunnen til at han starta tidlig på 2-hjuling, at han ikke nådde ned til pedalene på 3-hjulingen (DBS, den er visstnok litt høy...). Vi får se hvordan interessen for sykkel blir for hun minste...

Annonse

Gjest også en mamma

Mine lærte det da de var 4,5 og 5,5 år gamle.

Jeg tror det er fordel at de lærer det tidlig, helst før 5-6 års alder. Jo eldre de blir jo mer usikre blir de, og de blir ustødige og redde, og tør ikke å prøve. Dessuten tror jeg at de fleste barn er modne for det rent fysisk i 4-6 års alder, og at det derfor er riktig tidspunkt for å lære.

Mine lærte å sykle i løpet av en halvtime.

Mine lærte det da de var 4,5 og 5,5 år gamle.

Jeg tror det er fordel at de lærer det tidlig, helst før 5-6 års alder. Jo eldre de blir jo mer usikre blir de, og de blir ustødige og redde, og tør ikke å prøve. Dessuten tror jeg at de fleste barn er modne for det rent fysisk i 4-6 års alder, og at det derfor er riktig tidspunkt for å lære.

Mine lærte å sykle i løpet av en halvtime.

Snuppa her kunne nok lært det i fjor da hun var 5,5 år, men poden var overhode ikke moden nok da han var 4-6 år! Men han har en hjertefeil som ikke gjør ham helt sammenlignbar med friske barn når det kommer til fysisk aktivitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...