vibs Skrevet 14. mai 2001 Skrevet 14. mai 2001 Hei! I helgen begynte jentungen min på snart 3 mnd å få hvitt belegg i munnen (trøske!) Samtidig har hun hatt noen økedøgn, og det føles som om hun har "bodd ved puppen"! Nå har jeg begynt å bli sår i en ring rundt brystvorten, og nå er jeg i tvil om det er pga trøsken, eller om det kan være pga økningen. Jeg har ikke vært hos lege og fått noen resept ennå, tenkte jeg skulle vente noen dager å se hvordan det utviklet seg. Er det vanlig å få slike såre "ringer" ved soppinfeksjon?? Må jeg ha resept? Takker for svar! 0 Siter
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 15. mai 2001 Skrevet 15. mai 2001 Kjære vibs. Svir det mellom ammingene er det med stor sannsynlighet sopp. Det høres fornuftig ut ¨å vente noen dager å se det ann. Om det er sopp bør både du og barnet behandles med Mykostatin. Dette må du få på resept. Se ellers hva som tidligere er skrevet om sopp/Candida. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.