Hønefossberta Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nytt uformelt treff for vordende og eksisterende adoptivforeldre i Ringeriksdistriktet. Møt på Peppes Pizza på Hønefoss torsdag 12.april kl 19.00. Send gjerne en melding i forkant, (tlf 47 26 36 37) men du kan også komme "på impulsen". Spør personalet etter "adoptivgjengen", så finner du oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272694-adoptivtreff-h%C3%B8nefoss-124/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ringeriking på flyttefot Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hei, Vi har ei datter fra Kina og planlegger å flytte til Hønefoss i sommer. Hvordan er det å ha adoptivbarn i området? Opplever dere rasisme og / eller at barna blir mobbet på skolen pga hudfarge? Jeg er opprinnelig fra Hønefoss, og husker ikke stedet som veldig "åpent", akkurat. Men håper at det har forandret seg noe nå? Er treffene bare for de som er "i løypa", eller kan jeg komme på treff til høsten? Hvor mange er dere som pleier å møtes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272694-adoptivtreff-h%C3%B8nefoss-124/#findComment-2210664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønefossberta Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Hei, Vi har ei datter fra Kina og planlegger å flytte til Hønefoss i sommer. Hvordan er det å ha adoptivbarn i området? Opplever dere rasisme og / eller at barna blir mobbet på skolen pga hudfarge? Jeg er opprinnelig fra Hønefoss, og husker ikke stedet som veldig "åpent", akkurat. Men håper at det har forandret seg noe nå? Er treffene bare for de som er "i løypa", eller kan jeg komme på treff til høsten? Hvor mange er dere som pleier å møtes? Du er selvfølgelig velkommen på adoptivtreff til høsten, helt uavhengig av om du er i venteperioden (som meg og min mann som venter på barn fra Kina) eller om du har barn allerede (som mange av de som har kommet på treffene). Vi har møttes kun to ganger så langt, første gangen var vi 12, denne gangen var vi 9, hver gang har det møtt noen som ikke kjenner andre. Det er ikke noe mål å være mange, men målet er snarere at de som kan og vil, får et felles forum og et sted å bygge nettverk for egen del og evt for ungenes del. Ang åpenhet overfor adopterte; jeg er selv innflytter, men min mann er "innfødt". Vi opplever begge at venner, kollegaer og andre er interesserte i vår adopsjonsprosess, og har ikke møtt særlige negative holdninger. Jeg kommer nordfra og opplever nok at folk er mer reserverte og forsiktige enn jeg er vant til, men jeg opplever nok ikke at folk er mer rasistiske. Samtidig er det tilfeldig hvilke mennesker jeg har dannet meg dette inntrykket ut fra. I tillegg er det jo blitt mer og mer vanlig med adopterte (ser små kinaadopterte og andre "over alt"), innvandrere og ikke minst forskjellige etnisiteter i TV (programledere etc). Tror det går rette veien, jeg. Vi har ellers venner med adopterte barn i barneskolealder, og disse barna har det i alle fall bra med venner og skolekompiser. Samtidig tenker jeg at et adopsjonsforum som det vi starter, gir mulighet til å diskutere med noen dersom ting blir utfordrende i tillegg til at det gir ungene mulighet til å få venner som "ser like ut" dersom det skulle være et ønske og behov hos ungene. Følg med i lokalavisen når du kommer til Hønefoss eller finn meg allerede nå via ringblad.no, søk på adopsjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272694-adoptivtreff-h%C3%B8nefoss-124/#findComment-2211089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.