Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff, får helt vondt over alle de bestialske måter folk dreper edderkopper på. Håper Rinja's svar var tull. Det kan umulig gå an å være så slem, selv med en edderkopp - at man torturerer dem til døde. Blir sint og frustrert!!

Og hvorfor drepe dem anyway? Vil ikke være for moraliserende her, men de har faktisk et liv de også!! Om dere absolutt må drepe dem, gjør det i det minste på en human måte!!

Jeg elsker ikke edderkopper, langt derifra, men jeg respekterer dem.. Tar, som flere andre her, edderkoppene i et opp-ned-glass med papir under - men lar dem ikke drukne i do. Setter dem ut i hagen og lar dem få spasere bort på egenhånd, utendørs. Er det en skikkelig ekkel liten (eller stor) sak, bærer jeg den (i glasset) ut hageporten, og slipper den løs på andre siden av gaten..

Jeg lover å sette en bedøvelse i edderkoppen før jeg trekker bena av den neste gang, mulig den ikke blir såå svimmel etter snurrebass leken også da ;o))

Min bror pleide å trekke vingene av fluene og putte dem i genseren min.....

Har skrekk for både fluer og edderkopper jeg.... :o)

Men at jeg krønsjer dem med papir og kaster dem i do, ja det kan jeg si meg skyldig i :o)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trultis

11

• bouenas

4

• Mista nikket

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Edderkopper ser jeg helst drept.., men det skal selvsagt skje på en human måte! Jeg hadde ikke klart å være ute i hagen dersom jeg dagen før hadde sluppet ut en edderkopp. Såpass paranoid er jeg ;-)

Takk for at du er enig mht til det humane! Som jeg sa i sted, er det forsåvidt "greit" å drepe en edderkopp, men det må skje humant, og bør heller ikke skje for "sporten" sin del, mener nå jeg, da.. Godt å høre at ikke _alle_ digger å mishandle edderkopper!!

Har en god porsjon av paranoia jeg også, derfor jeg bærer værstingene på gullstol bort til naboen ;o)

Jeg lover å sette en bedøvelse i edderkoppen før jeg trekker bena av den neste gang, mulig den ikke blir såå svimmel etter snurrebass leken også da ;o))

Min bror pleide å trekke vingene av fluene og putte dem i genseren min.....

Har skrekk for både fluer og edderkopper jeg.... :o)

Men at jeg krønsjer dem med papir og kaster dem i do, ja det kan jeg si meg skyldig i :o)

Setter pris på det med bedøvelsen, husk å gi stor nok dose da.. Leser mellom linjene (håper...:)) at dette med bena var tull. Skal heller tilgi deg at du krønsjer dem og kaster dem i do etterpå, men krønsj dem raskt da!

Mista nikket

Blir den smadret når den når bakken da eller ;O)

hmm...hvor langt er det fallet for en edderkopp, hvor tungt faller den til sin kroppsvekt....

hmmm.....dette ble vanskelig regning på natten

:o))

Jeg har ikke regna på det selv, men jeg tenker sånn..ut av øyet, ut av verden:-)

Takk for at du er enig mht til det humane! Som jeg sa i sted, er det forsåvidt "greit" å drepe en edderkopp, men det må skje humant, og bør heller ikke skje for "sporten" sin del, mener nå jeg, da.. Godt å høre at ikke _alle_ digger å mishandle edderkopper!!

Har en god porsjon av paranoia jeg også, derfor jeg bærer værstingene på gullstol bort til naboen ;o)

Hehe, skal huske å bære dem bort til naboen neste gang ;-)

Jeg avskyr folk som piner dyr, så det kunne jeg aldri fått meg til å gjøre! Noen ganger får jeg dårlig samvittighet når jeg setter en kopp over en edderkopp...men prøver å overbevise meg selv om at den bare sovner rolig inn ;-)

Er du gal? Hvorfor har du plassert den der? Det er jo det værste stedet og ha en edderkopp i glass med KUN papir over!!!! IIIIkkkk....

Du må flytte den - NÅ!

Hvordan kom du på å sette glasset der?

Kjøkkenglasset står opp ned med edderkoppen inni ja.

Jeg satt den under senga for å slippe å se den! Hadde den stått noe annet sted hadde jeg sett den ekle skapningen, og kanskje også snublet borti glasset. Den står der for øvrig ennå. Får ta og kaste den i do etterpå.

Annonse

Morsomt tema!

Syns edderkopper er ganske så ekle dyr, men jeg er ikke redd. Bare syns de beina er så ekle og kravlende.. *grøss*

Jeg pleier å ta litt dopapir og crusher dem inni dette papiret og kaster i søpla etterpå.

Helst skulle jeg hatt mot til å fange dem og kaste dem ut, for det betyr ulykke å drepe edderkopper!

Jeg er ikke redd dem jeg heller, men jeg synes dem er superekle. *grøss* Jeg og sambo har smitta hverandre etter at vi ble sammen, for før hadde jeg null problemer med edderkopper, og han var livredd, han kastet en gang en lånt dataskjerm etter en edderkopp. Men nå er han mindre redd og jeg har fått problemer med dem. Hvertfall de store. Den store kroppen på dem er så utrolig ekkel.

Du må ikke finne på å krunsje dem i papir og kaste dem i søpla!!! Da kan det hende at du ikke har klart å krunsje skikkelig og dem kravler ut igjen!!

Jeg fant en dag her en edderkopp under puta mi. *iiiiiiik* som begynbte å løpe med en gang jeg løfta puta. Da var det bæng ned med puta igjen og prøve å krunsje den med puta, i madrassen. Det gikk med flere forsøk og jeg måtte bruke hele kroppstyngden min til slutt for å få has på den. Så dem tåler mye.

Å fytti... fikk stå-pels på ryggen av å lese om monster edderkoppen din. Hvordan du skal drepe den? Kanskje slippe den ned i kokende vann og så helle alt i do og trekke ned? Hadde vært redd for å skylle denned levende jeg og... Hadde forresten aldri i verden plassert den under sengen!!

Kokende vann var en ny vri! *hehe* Ble en artig tråd dette her.

Støvsugeren er et fint dyr. :o) Ellers er jeg lynsnar med papir og styrter inn på do, hiver den fra meg fortere enn svint og trekker i snora så fort jeg kan.

De små pleier jeg også å kaste i do, og kaster papir oppå dem sånn at dem ikke får kommet seg opp før dem blir dratt ned.

Uff, jeg setter dem i hvertfall ikke i kjøkkenglass under senga mi - da hadde jeg aldri fått sove! Kan du ikke ta en støvsuger og gjøre kål på elendigheten i en fei? Hvis du har tendens til å plages av frykt for hevngjerrig edderkopp som sniker seg ut av støvsugerrøret natterstid, så kvitter du deg bare med støvsugerposen etterpå.. ;o)

Jeg leste litt fort og trodde du mente at jeg skulle kvitte meg med hele støvsugeren.. hehe, det hadde jo vært litt vel drastisk.

Annonse

Hehe :) Jeg smeller til dem med en sko eller lignende. Sov du godt i natt?

Nei, men det var ikke edderkoppen sin skyld, den var glemt over alle hauger. Det var min 3 mnd gamle baby som hadde min fulle og hele oppmerksomhet (og frustrasjon) i natt.

Nei, men det var ikke edderkoppen sin skyld, den var glemt over alle hauger. Det var min 3 mnd gamle baby som hadde min fulle og hele oppmerksomhet (og frustrasjon) i natt.

Au da.... Du får ta deg en kvil når babyen sover nå på dagen da. Det er tøffe tak når søvnen forstyrres. Håper natten som kommer blir bedre! X`er fingrene her!

Mista nikket

Dør dem da når de lander? Jeg tenker at de er så lette at de bare tusler videre. Er du ikke redd for at dem skal klatre seg opp til deg igjen?

Da hiver jeg de ut igjen. Er egentlig ikke noe redd for edderkopper, men vil ikke ha de inne hos meg.

Jeg er ikke redd dem jeg heller, men jeg synes dem er superekle. *grøss* Jeg og sambo har smitta hverandre etter at vi ble sammen, for før hadde jeg null problemer med edderkopper, og han var livredd, han kastet en gang en lånt dataskjerm etter en edderkopp. Men nå er han mindre redd og jeg har fått problemer med dem. Hvertfall de store. Den store kroppen på dem er så utrolig ekkel.

Du må ikke finne på å krunsje dem i papir og kaste dem i søpla!!! Da kan det hende at du ikke har klart å krunsje skikkelig og dem kravler ut igjen!!

Jeg fant en dag her en edderkopp under puta mi. *iiiiiiik* som begynbte å løpe med en gang jeg løfta puta. Da var det bæng ned med puta igjen og prøve å krunsje den med puta, i madrassen. Det gikk med flere forsøk og jeg måtte bruke hele kroppstyngden min til slutt for å få has på den. Så dem tåler mye.

*Knis*

Jeg crunsher dem og så sjekker jeg papiret etterpå.. Når det tyter gult og hvitt ut av edderkoppen så pleier den være dau. *s*

Hehe, skal huske å bære dem bort til naboen neste gang ;-)

Jeg avskyr folk som piner dyr, så det kunne jeg aldri fått meg til å gjøre! Noen ganger får jeg dårlig samvittighet når jeg setter en kopp over en edderkopp...men prøver å overbevise meg selv om at den bare sovner rolig inn ;-)

Godt å høre! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...