Gå til innhold

Juhu! Snart hyttetur!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om bare to dager skal jeg og noen venninner avgårde på årets hyttetur! Gleder meg sånn! to hele døgn har vi til disp., fra fredag ettermiddag til søndag kveld. Deilig! Og værmeldignen ser bra ut for helga og :-)

Spise god mat, drikke vin, kjadre, lese, sove, gå lange turer, sole oss.........MMMMMMMmmmmm!

Har noen noen gode forslag til vin? Hvitvin liker jeg tørr med god ettersmak (skal drikkes til reker) og rødvin liker jeg kraftig, gjerne litt krydret og med god ettersmak (skal drikkes til lammesteik + bart utover kvelden)

Ååååå - som jeg gleder meg!

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

25

• annegunn

12

• morsan

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest melmøll
Skrevet

åå, det høres koselig ut! Har ikke peiling på vin, men ønsker deg god tur! :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg liker ikke samme viner som deg, så dessverre ingen tips.

Men god tur vil jeg ønske deg! Kos dere! :o)

Skrevet

åå, det høres koselig ut! Har ikke peiling på vin, men ønsker deg god tur! :-)

Takk, takk! Vi prøver å få til en sånn dametur i året - og nå er tiden altså inne igjen :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176289831' post='3588277]

Jeg liker ikke samme viner som deg, så dessverre ingen tips.

Men god tur vil jeg ønske deg! Kos dere! :o)

Takk for det! Gjett om jeg skal kose meg!!!! I fjor hadde vi en sydentur sammen, omtrent samme gjengen. I år blir det hyttetur. Deilig å koble helt av og bare tenke på seg selv i et par dager :-)

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har ikke noe greie på vin. Ta en som du vet er god:) Ellers ønsker jeg deg en fin fin helg:) Er koselig å være på hyttetur med venninner:)

Skrevet

Takk! Jeg har skrevet dem ut nå, og tar utskriftene med på polet. Har du forslag til hvitvin også? Fikk et elendig råd der sist jeg var der. Ba om en tørr hvitvin til reker, og fikk Dr Losens (?)(Riesling) - 3 liter med en daud, litt søt, utrolig tam vin. Kjøpte den for 2-3 uker siden, og sliter med den ennå...... Tenkte jeg skulle si i fra at jeg var misfornøyd med rådet deres.

Tror det var denne: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Jm_RRBkA?ProductUUID=4A0KdlGluDsAAAEIg8lkR0YD&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Forslag til hvitvin?

Skrevet

Takk! Jeg har skrevet dem ut nå, og tar utskriftene med på polet. Har du forslag til hvitvin også? Fikk et elendig råd der sist jeg var der. Ba om en tørr hvitvin til reker, og fikk Dr Losens (?)(Riesling) - 3 liter med en daud, litt søt, utrolig tam vin. Kjøpte den for 2-3 uker siden, og sliter med den ennå...... Tenkte jeg skulle si i fra at jeg var misfornøyd med rådet deres.

Tror det var denne: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000Jm_RRBkA?ProductUUID=4A0KdlGluDsAAAEIg8lkR0YD&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Forslag til hvitvin?

Du, jeg kan overta den hvitvinen din jeg ;o)

Jeg liker de søte, og akkurat den vinen tåler kroppen min også(er fryktelig mye den ikke vil ha)

De har bommet når de gav deg den, for den er jo ikke tørr.

Sender du den over eller? ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176293679' post='3588322]

Du, jeg kan overta den hvitvinen din jeg ;o)

Jeg liker de søte, og akkurat den vinen tåler kroppen min også(er fryktelig mye den ikke vil ha)

De har bommet når de gav deg den, for den er jo ikke tørr.

Sender du den over eller? ;o)

Ja, gjerne - vi tok den frem her i forgårs - men vi klarte ikke å drikke den opp da heller. Er nok 2-3 glass igjen.....

Tåpelig råd å gi meg, ikke sant? Hadde ikke påskeferien kommet, så hadde jeg nok dratt tilbake og klaget på den. Det har jeg gjort før med vin som ikke har vært som forventet!

Hvor skal jeg sende den da? Med Haukeliekspressen kommer den vel ikke helt frem? ;-)

Skrevet

Forslag til hvitvin?

Jeg har ikke SÅ greie på hvitvin... Men denne liker jeg utrolig godt, synes den er et veldig bra kjøp: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000mOD6ZyEn?ProductUUID=CksKdlGlNJIAAAEIVQ9kR0Qj&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Skrevet

Jeg har ikke noe greie på vin. Ta en som du vet er god:) Ellers ønsker jeg deg en fin fin helg:) Er koselig å være på hyttetur med venninner:)

Gleder meg vilt til turen!!!!!

Skrevet

Ja, gjerne - vi tok den frem her i forgårs - men vi klarte ikke å drikke den opp da heller. Er nok 2-3 glass igjen.....

Tåpelig råd å gi meg, ikke sant? Hadde ikke påskeferien kommet, så hadde jeg nok dratt tilbake og klaget på den. Det har jeg gjort før med vin som ikke har vært som forventet!

Hvor skal jeg sende den da? Med Haukeliekspressen kommer den vel ikke helt frem? ;-)

Da kommer den ikke helt frem nei.

Det er ikke alltid de har helt snøring hva de råder om, mamma har vinklubb og skulle ha veldig tørre hvitviner. Det ble avlyst, og jeg meldte meg frivillig til og drikke opp den ene flaska ;o) Den var ikke tørr i det hele tatt, den var mer i min gate når det gjelder smak.

Andre ganger har jeg fått knallbra råd og tips.

Skrevet

Forslag til hvitvin?

Forresten: Jeg liker heller ikke søte hvitviner. Har noen skikkelig bad experiences fra ung alder, og klarer fortsatt ikke drikke Rieslingvin... :(

Skrevet

Er den skikkelig tørr? Tar den med og, og hører hva de sier på polet. De får værsågod komme med skikkelige varer til meg denne gangen!

Skrevet

Er den skikkelig tørr? Tar den med og, og hører hva de sier på polet. De får værsågod komme med skikkelige varer til meg denne gangen!

Jeg synes den er nydelig! Som du ser på liken, har den lite sødme. :)

Skrevet

Forresten: Jeg liker heller ikke søte hvitviner. Har noen skikkelig bad experiences fra ung alder, og klarer fortsatt ikke drikke Rieslingvin... :(

Det er godt mulig det er derfor jeg ikke liker søte viner heller.... Søt Rieslingvin ja, og Matheus rosévin i store mengder.....

Jeg liker ikke likører heller, med unntatt av Baileys (hvis det kalles likør da....). Drakk et lite glass med moltelikør i påsken, og det var kvalmende søtt......

Skrevet

Det er godt mulig det er derfor jeg ikke liker søte viner heller.... Søt Rieslingvin ja, og Matheus rosévin i store mengder.....

Jeg liker ikke likører heller, med unntatt av Baileys (hvis det kalles likør da....). Drakk et lite glass med moltelikør i påsken, og det var kvalmende søtt......

Matteus står på FY-lista, ja... Sammen med Liebfraumilch Heiler von Reisenstein, Madonna, Black Tower, Blue Nun og et par andre... *kvalm*

Dessuten kommer jeg ALDR , ALDRI igjen til å drikke Martini Bianco. Særlig ikke blanda med Sprite. Fytterakkern! :(

Skrevet

Matteus står på FY-lista, ja... Sammen med Liebfraumilch Heiler von Reisenstein, Madonna, Black Tower, Blue Nun og et par andre... *kvalm*

Dessuten kommer jeg ALDR , ALDRI igjen til å drikke Martini Bianco. Særlig ikke blanda med Sprite. Fytterakkern! :(

Det verste jeg vet er fersken-smak på diverse safter, drinker og hudkremer.....

Minner om en fæl kveld i Danmark der vi helte innpå med Koskenkorva Peach :-(((((((((

Skrevet

Det verste jeg vet er fersken-smak på diverse safter, drinker og hudkremer.....

Minner om en fæl kveld i Danmark der vi helte innpå med Koskenkorva Peach :-(((((((((

Hehe :)

Menneh duh...hvis du skal drikke rosévin som smsker GODT, er denne et hett tips til ok pris:

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM0000mOD6ZyEn?ProductUUID=QgMKdlGlTxEAAAEIVOJkSkV4&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...