Gå til innhold

Er det status blant oss kvinner å være slank?

Anbefalte innlegg

Gjest tynn, tynnere, tynnest
Skrevet

Ja. Det lurte jeg på.

Skrevet

Å være slank er for mange synonymt med å ha en flott, veldreid kropp. Og det vitner om at man tar vare på kroppen sin og sørger for at man får nok mosjon, og riktig mat.

En god indikator på selvkontroll og styrke.

Men for meg går der en grense, hvis noen blir for slanke, altså sykelig avmagret, syns jeg det vitner om svakelighet. Det er en sykdom når de ikke klarer å se det selv. Og skjøre fuglunger er ikke pent! så tynt at sennene vises som hvite slintrer og fingre og lepper er blå, usj!

Noen føler seg ikke særlig vel når magen henger utover bukselinningen, og ræva er brei som ei låvedør. (etter å ha blitt stillsittende student er jeg visst havnet i denne kategorien)

Skrevet

Nei....men det handler om å føle seg vel...

:o)

Hva legger du i å "føle seg vel"?

fei1365380229
Skrevet

Ja det tror jeg faktisk.

Tynn, muskler, store pupper, fast rompe, pen hud, brun, ikke hår på kropp, men masse på hodet. Flotte klær, vesker, sminke, klipp. Ikke lett å bli perfekt nei.

Skrevet

Hva legger du i å "føle seg vel"?

Føle seg vel...=.... At man trives og har det godt...

Gjest lillee_my88
Skrevet

Føle seg vel...=.... At man trives og har det godt...

en "perfekt" kvinne har fyldige lår for å klare å holde opp en kropp som er gravid (regner med det er derfor kvinner har mer fett der enn menn?), har bryster for å mate et barn og litt mage (legg merke til at jeg skriver LITT i som at den ikke er så flat at den går innover..f eks modeller har ikke mage i det hele tatt,og alle er undervektige..) Kvinner har også vanskeligere for å få en helt flat mage pga det lettere samler seg litt fett der, og da av en grunn!

Skjønner ikke hvorfor det skal være status å ikke se "perfekt" ut men se ut som en tynn guttunge?

Gjest melmøll
Skrevet

Helt klart! Som Alwaysme sier, en slank kropp viser at du har selvkontroll og styrke. Det å være over eller undervektig er et tegn følelsesmessige problemer. Jeg sier ikke dette fordi jeg ser ned på alle som ikke er normalvektige. Jeg sier det, fordi det er sånn jeg føler det selv. Det er slik jeg opplever andres syn på saken. F.eks min mor er veldig opptatt av det ytre. At familien fremstår så perfekt som mulig. Og her spiller familiens vekt en viktig rolle.

Gjest guttelus
Skrevet

en "perfekt" kvinne har fyldige lår for å klare å holde opp en kropp som er gravid (regner med det er derfor kvinner har mer fett der enn menn?), har bryster for å mate et barn og litt mage (legg merke til at jeg skriver LITT i som at den ikke er så flat at den går innover..f eks modeller har ikke mage i det hele tatt,og alle er undervektige..) Kvinner har også vanskeligere for å få en helt flat mage pga det lettere samler seg litt fett der, og da av en grunn!

Skjønner ikke hvorfor det skal være status å ikke se "perfekt" ut men se ut som en tynn guttunge?

Slank betyr ikke at en må ha innover mage, og kropp som en gutt unge.

Gjest lillee_my88
Skrevet

Slank betyr ikke at en må ha innover mage, og kropp som en gutt unge.

altfor mange ser på "å være slank" som å være undervektige. Former er normalt, sunt og noe vi SKAL ha, men samfunnet prøver å få kvinner til å slanke bort alt.

Alle amerikanske kvinnelige kjendiser som er mye i media er undervektige,eller har en svært lav normalvekt (altså så vidt de tipper over 20 i bmi,19 regnes som undervekt). Og disse såkalt slanke kvinnene er altså ikke slanke, men undervektige.

Skrevet

Vet ikke jeg. Vet bare at JEG føler meg bedre slank. Føler meg bra med en bmi på ca 20, har vært oppe i 24-25 og følte meg ikke bra.

Kan val ha noe å gjøre med "status" ettersom det er ansett bra å trimme og spise sunt.

Gjest guttelus
Skrevet

altfor mange ser på "å være slank" som å være undervektige. Former er normalt, sunt og noe vi SKAL ha, men samfunnet prøver å få kvinner til å slanke bort alt.

Alle amerikanske kvinnelige kjendiser som er mye i media er undervektige,eller har en svært lav normalvekt (altså så vidt de tipper over 20 i bmi,19 regnes som undervekt). Og disse såkalt slanke kvinnene er altså ikke slanke, men undervektige.

Jeg er enig det, men jeg ser på meg selv som normal slank. Jeg er 180 høy og veier 65 kg. Jeg har ingen gutte kropp, mye kvinnlige former her igården.

Skrevet

Min BMI er 16,6, jeg er ikke undervektig :o)

Gjest Lei av mas
Skrevet

Jeg er enig det, men jeg ser på meg selv som normal slank. Jeg er 180 høy og veier 65 kg. Jeg har ingen gutte kropp, mye kvinnlige former her igården.

Hvis jeg tenker: "Hvem har de peneste kroppene?" Da er mitt svar:

Gisele Bundshen

Halle Barry

Katrine fra froken Norge(hun som leder prog. ja...:)

+++++

Spor du en mann om det samme, er svaret ofte:

Marilyn Monroe

Jennifer Lopez

Scarlett Johansson,mm. Slanke kvinnekropper med former!!

Til syvende og sist spiller det ingen rolle egentlig, vi kvinner vil vel alltid vaere opptatt av kropp paa den ene eller den andre maaten.

Hilsen flat-pakka

Gjest sportygirl
Skrevet

ja eller status og status. Men idealet nå er jo å være slank og veltrent. Og jeg selv personlig har mine preferanser der også. Jeg synes det er penest å være slank og veltrent og at det er det som er mest attraktivt. Og jeg trives best når jeg har en slik kropp. Om det er media eller samfunet som har dyttet det på meg vet jeg nå ikke. Men det er bare sånn jeg føler det.

Gjest fleskeræva
Skrevet

Tror mange slanke jenter, tror og mener selv at det er status. Har selv noen kilo for mye, men kan ikke si at jeg føler meg unnerlegen på noe vis. Menn liker meg også.

Vil heller være frisk og litt overvektig, enn tynn og anorektisk....

Gjest sportygirl
Skrevet

Tror mange slanke jenter, tror og mener selv at det er status. Har selv noen kilo for mye, men kan ikke si at jeg føler meg unnerlegen på noe vis. Menn liker meg også.

Vil heller være frisk og litt overvektig, enn tynn og anorektisk....

jeg har hatt noen venninnebesøk.Jeg trenger å gå ned litt i vekt,Men stort sett alle jentene selv de som er slanke vil gå ned noen kg og burde ikke spist sjokolade blabla. Likevel så går det masse av godteriskålene etc når jeg har besøk.Så jeg har følelsen av at det er litt in å ikke være fornøyd med vekten sin og å ville slanke seg.Jeg tror faktisk de jentene her er rimelig godt fornøyde med seg selv , selvfølgelig har de ting de er litt misfornøyde med men stort sett så ser de bra ut. Likevel så altså 9 0prosent av alle kvinner å slanke seg noen kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...