Gjest rapunzsel Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Er det slik at man har en bestemt hårlengde (på hodet), altså at håret ikke vokser mer når det har nådd en viss grense? Har lyst å spare til langt hår, men jeg har aldri hatt superlangt hår, selv om jeg har prøvd å spare før. Men håret mitt vokser ganske sakte... Lurer på om det er vits for meg å prøve å spare...Noen som vet hvilke tips og triks for å få håret til å vokse fortere? Ølgjær? B-vitamin? Massasje? 0 Siter
meg__123! Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 jeg har hørt at håret vokser fortere når man har det i strikk. Og når man klipper et par cm i tuppene en gang i blant så man får vekk det som er slitt. 0 Siter
morsan Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Ja, jeg tror nok at det er genetisk bestemt hvor lenge et hårstrå vokser før det faller ut som "ferdigvokst". Vet ikke om b-vit og ølgjær påvirker _hurtigheten_, men tror absolutt det er bra for _styrken_. 0 Siter
morsan Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 jeg har hørt at håret vokser fortere når man har det i strikk. Og når man klipper et par cm i tuppene en gang i blant så man får vekk det som er slitt. Håret vokser fra rota, så klipping/ikke klipping i tuppene har ikke noe å si for hvor fort det vokser. Men mangel på klipp kan medføre at håret fliser seg opp og brekker, og dermed likevel ikke bli lengre og lengre til tross for at man bare lar det gro. 0 Siter
meg__123! Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Håret vokser fra rota, så klipping/ikke klipping i tuppene har ikke noe å si for hvor fort det vokser. Men mangel på klipp kan medføre at håret fliser seg opp og brekker, og dermed likevel ikke bli lengre og lengre til tross for at man bare lar det gro. men da bruker håret mer "tid" på de flisete tuppene enn resten av håret... men kanskje ikke noe med hvor fort det vokser. Ikke vet jeg 0 Siter
jubalong70 Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Håret mitt tror jeg kan vokse til Kina Men svigerinna mi har prøvd å spare til langt fra hun var lita jenta, og det blir aldri lenger enn litt under skuldrene. Så jeg tror nok at det har noe med genene å gjøre, ja. Også vil det vel generelt kanskje være slik at tykt og kraftig hår har lettere for å vokse seg skikkelig langt enn ett tynnere hår? 0 Siter
pekkaline Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Når du skal stusse tuppene så gjør det mens det er fullmåne, da grior håret raskt sies det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.