Gå til innhold

Har du hytte?

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Og bruker dere den mye? Hvordan synes ungene det er å være der over lengre tid? Bruker dere den i sommerferien, og savner dere i så fall å kunne gjøre andre ting? Føles hytta som "plikt"? Hvordan er standarden? Anbefaler dere hytte, sånn generelt??

Vi har fått et tilbud om å overta et lite "torp" i Sverige. 2,5 times kjøring, midt mellom Oslo og Gøteborg, strøm og vann, ligger rett ved en innsjø (utsikt), og med båtplass og badestrand rett ved. Ikke er det dyrt heller.

Vi har reist masse utenlands med ungene, men tenker at det kunne vært deilig å ha et eget sted å benytte i sommerhalvåret.

Hva tror dere? Er det for langt unna til at vi kommer til å gidde å bruke stedet?

Har barn i varierende alder, alle under 8 år.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

15

• Lillemus

5

• morsan

4

• Dorthe

4

Skrevet

2,5 time er definitivt innenfor grei helgeturradius for vår familie. Jeg hadde klasket til på tilbudet med en gang :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

2,5 time er definitivt innenfor grei helgeturradius for vår familie. Jeg hadde klasket til på tilbudet med en gang :-)

Det er fristende, ja!

Men jeg kommer ikke fra hytte-eier-familie, så det føles veldig ukjent...

Gjest hytt og vær
Skrevet

Vi har hytte, men den ligger nesten 6 timer unna, så derfor bruker vi den dessverre alt for lite. Alle elsker å være der, og når vi først reiser, blir vi der gjerne ganske lenge.

Faktisk er vi på let etter en hytte i nærheten, for vi elsker det koselige hyttelivet.

Ville ikke dust på hyttekjøpet!

tzatziki1365380058
Skrevet

Vi har hytte, men den ligger nesten 6 timer unna, så derfor bruker vi den dessverre alt for lite. Alle elsker å være der, og når vi først reiser, blir vi der gjerne ganske lenge.

Faktisk er vi på let etter en hytte i nærheten, for vi elsker det koselige hyttelivet.

Ville ikke dust på hyttekjøpet!

"Ville ikke dust på hyttekjøpet!"

LOL :)

Jeg antar at det var en tykkleif, men hva skulle du egentlig skrive? "Lurt", kanskje?

Uansett - takk for svar. Vi er fristet, ja! Hvor nært mener du forresten at hytta bør ligge for at det skal være uproblematisk å reise dit oftere?

Gjest annlovinda
Skrevet

2,5 timers kjøretur, og ikke så altfor dyr. Da hadde jeg slått til med en gang.

Vi har ikke egen hytte, men bruker svigerforeldrene min sin. Den er på fjellet.

Vi er der for sjelden, men det er 4-4-5 timers kjøretid, og litt for langt for en vanlig helg synes vi.

Men våre barn stortrives på hytta, eller hun eldste kan synes det blir kjedelig hvis vi blir for lenge, men hun er 17. 5-åringen elsker å være der. Både sommer og vinter.

Skrevet

Vi eide en hytte tidligere sammen med svigerforeldre. Det var veldig greit og koselig. Men så skjedde det noe slik at vi valgte å selge. Siden da har vi vært flittige brukere av firmahytter. Det er best at hytta ligger innen rekkevidde, dvs ca to-tre timers kjøring. Ellers brukes den kun i ferier. Men det fortet du har for hånden hadde jeg virkelig slått til på!

tzatziki1365380058
Skrevet

2,5 timers kjøretur, og ikke så altfor dyr. Da hadde jeg slått til med en gang.

Vi har ikke egen hytte, men bruker svigerforeldrene min sin. Den er på fjellet.

Vi er der for sjelden, men det er 4-4-5 timers kjøretid, og litt for langt for en vanlig helg synes vi.

Men våre barn stortrives på hytta, eller hun eldste kan synes det blir kjedelig hvis vi blir for lenge, men hun er 17. 5-åringen elsker å være der. Både sommer og vinter.

Dette blir nok en pur sommerhalvårs-hytte. Det er kanskje en av grunnene til at jeg nøler, siden jeg drømmer om fjell-hytte. Men det har vi ikke råd til i øyeblikket - da blir det i tilfelle så mye som 4 timer unna, og "alle" sier at det er for langt til at vi vil orke å bruke den ofte. Da blir det i mer "helge-kø - retning", også - så jeg tror i grunn det er helt rett at vi ikke vil bruke den mye.

Gjest hytt og vær
Skrevet

"Ville ikke dust på hyttekjøpet!"

LOL :)

Jeg antar at det var en tykkleif, men hva skulle du egentlig skrive? "Lurt", kanskje?

Uansett - takk for svar. Vi er fristet, ja! Hvor nært mener du forresten at hytta bør ligge for at det skal være uproblematisk å reise dit oftere?

He-he, jeg mente faktisk dust :-) Sies med laang u! Ment at jeg ville ikke tvilt på hyttekjøpet! Er ikke "dust" et vanlig ord da? Ikke dust, men duuuust *hehe* 2 1/2 time er helt ok etter min smak, men for oss er jo alt under 3 timer luxus :-)

Skrevet

Jeg har hytte men jeg får ikke brukt den før jeg får ny bil. Så jeg gleder meg til at minstemann og jeg kan dra opp dit. Jeg tror virkelig unger har godt av hytteliv, stille og rolig og må finne på leker sjøl.

Skrevet

Jeg ville ha slått til, dersom dere synes hytta & ongivelsene er fine, og prisen er overkommelig.

Nå har jeg bare ett barn, men jeg høre fra flere flerbarnsforeldre at det kan være litt frustrerende at familien "aldri" blir samlet etterhvart som barna blir større, og at det å dra på hyttetur er en glimrende mulighet til å ha alenetid sammen.

Og da tror jeg det er lurt å få barna "hyttevant" mens de ennå er små. Mine foreldre skaffet seg hytte da jeg var 17 år, og jeg slo meg aldri skikkelig til ro på den hytta. Den ble liksom bare foreldrene mine sin, og så kom vi på besøk innimellom.

Vi lånte hytte av svigers i mange år, og sa da til oss selv at "hva skal vel vi med hytte, vi som får låne gratis og slipper alt ansvaret? *S*". Men tiden gikk, de ble pensjonister og bruker derfor hytte ekstremt mye mer enn før, og vi fikk bedre råd osv osv, så da ble det for ikke så lenge siden hytte på oss også;-)

Har ikke angret hittil ihvertfall:-)

For oss har hytte vært kjempefint, nettopp fordi det finnes mange andre feriegjester i området = faste ferievenner som snakker NORSK! Veldig viktig npr man har enebarn:-)

tzatziki1365380058
Skrevet

He-he, jeg mente faktisk dust :-) Sies med laang u! Ment at jeg ville ikke tvilt på hyttekjøpet! Er ikke "dust" et vanlig ord da? Ikke dust, men duuuust *hehe* 2 1/2 time er helt ok etter min smak, men for oss er jo alt under 3 timer luxus :-)

Åh, nå lærte jeg noe nytt. Jeg har aldri hørt det uttrykket før :)

Men du hadde ikke dust, altså? Hm.... Jeg får mye støtte på å kjøpe denne hytta, her inne, gitt!

Det er fristende, ja!

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg ville ha slått til, dersom dere synes hytta & ongivelsene er fine, og prisen er overkommelig.

Nå har jeg bare ett barn, men jeg høre fra flere flerbarnsforeldre at det kan være litt frustrerende at familien "aldri" blir samlet etterhvart som barna blir større, og at det å dra på hyttetur er en glimrende mulighet til å ha alenetid sammen.

Og da tror jeg det er lurt å få barna "hyttevant" mens de ennå er små. Mine foreldre skaffet seg hytte da jeg var 17 år, og jeg slo meg aldri skikkelig til ro på den hytta. Den ble liksom bare foreldrene mine sin, og så kom vi på besøk innimellom.

Vi lånte hytte av svigers i mange år, og sa da til oss selv at "hva skal vel vi med hytte, vi som får låne gratis og slipper alt ansvaret? *S*". Men tiden gikk, de ble pensjonister og bruker derfor hytte ekstremt mye mer enn før, og vi fikk bedre råd osv osv, så da ble det for ikke så lenge siden hytte på oss også;-)

Har ikke angret hittil ihvertfall:-)

For oss har hytte vært kjempefint, nettopp fordi det finnes mange andre feriegjester i området = faste ferievenner som snakker NORSK! Veldig viktig npr man har enebarn:-)

Nå blir det jo ikke NORSK, men SVENSK her da :) Men det tror jeg skal gå bra.

Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om vi ønsker fjell-hytte eller et sånt, koselig "torp". Men vi har ikke råd til fjell-hytte - i så fall blir det mye lengre unna, og uten både strøm og vann, og da tror jeg uansett ikke den blir brukt mye. Dessuten har vi tilgang på lån av fjellhytter, hvis vi vil det.

Beslutninger, beslutninger.... Krevende, sånt :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har hytte men jeg får ikke brukt den før jeg får ny bil. Så jeg gleder meg til at minstemann og jeg kan dra opp dit. Jeg tror virkelig unger har godt av hytteliv, stille og rolig og må finne på leker sjøl.

Bare hytte-entusiaster her, jo! Jeg tror også at barn har godt av hytteliv - og strengt tatt tror jeg at mor og far kan ha godt av det også :)

Koselig å se deg, forresten!

Skrevet

Nå blir det jo ikke NORSK, men SVENSK her da :) Men det tror jeg skal gå bra.

Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om vi ønsker fjell-hytte eller et sånt, koselig "torp". Men vi har ikke råd til fjell-hytte - i så fall blir det mye lengre unna, og uten både strøm og vann, og da tror jeg uansett ikke den blir brukt mye. Dessuten har vi tilgang på lån av fjellhytter, hvis vi vil det.

Beslutninger, beslutninger.... Krevende, sånt :)

Norsk - svensk - det går for det samme:-) Og bare flott om barna dine blir flinke til å skjønne svensk:-)

men før hyttekjøpet var vi på ferie der det stort sett var franske og italienske barn, og det ble litt kjedelig etterhvert som han ble eldre...;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Norsk - svensk - det går for det samme:-) Og bare flott om barna dine blir flinke til å skjønne svensk:-)

men før hyttekjøpet var vi på ferie der det stort sett var franske og italienske barn, og det ble litt kjedelig etterhvert som han ble eldre...;-)

Det er jo der vi befinner oss nå, stort sett - på ferie med franske og greske barn. Skjønner at det kan bli kjedelig etterhvert, og det er slitsomt å måtte ha med medbrakte venner, hele tiden.

Hadde faktisk ikke tenkt noe på det språk-argumentet før nå. Hm....

Skrevet

Vi eide en hytte tidligere sammen med svigerforeldre. Det var veldig greit og koselig. Men så skjedde det noe slik at vi valgte å selge. Siden da har vi vært flittige brukere av firmahytter. Det er best at hytta ligger innen rekkevidde, dvs ca to-tre timers kjøring. Ellers brukes den kun i ferier. Men det fortet du har for hånden hadde jeg virkelig slått til på!

LOL - tviler på at hun skulle overta et _fort_, da. Ikke mye hyttekos med det ;)

Men hytte er topp, særlig med unger. Vår ligger bare 25 minutts kjøring unna, så vi bruker den både i helger og på ettermiddagene. Ingen TV, så der blir det "god, gammeldags leking" og langsom tid.

Skrevet

LOL - tviler på at hun skulle overta et _fort_, da. Ikke mye hyttekos med det ;)

Men hytte er topp, særlig med unger. Vår ligger bare 25 minutts kjøring unna, så vi bruker den både i helger og på ettermiddagene. Ingen TV, så der blir det "god, gammeldags leking" og langsom tid.

*lol* ser vist helt feil jeg ja :) TORP var det hun skreiv.

Vi har fått et tilbud om å overta et lite "torp" i Sverige

Gjest hytt og vær
Skrevet

Åh, nå lærte jeg noe nytt. Jeg har aldri hørt det uttrykket før :)

Men du hadde ikke dust, altså? Hm.... Jeg får mye støtte på å kjøpe denne hytta, her inne, gitt!

Det er fristende, ja!

Artig å kunne lære deg noe nytt *kry* :-)

Go for it og kos dere på deres egen hytte i/hver sommer! :-)

Skrevet

Bare hytte-entusiaster her, jo! Jeg tror også at barn har godt av hytteliv - og strengt tatt tror jeg at mor og far kan ha godt av det også :)

Koselig å se deg, forresten!

Jeg er innom hver eneste dag ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...