Gå til innhold

Har du hytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp vi har hytte på fjellet, en times kjøring hjemmefra. kjøpte den ifjor for 600000. På sommeren parkerer vi 100 m fra hytta, på vinteren kjører vi snøscooter opp. Vi bor i Nord-norge. Har ikke innlagt strøm eller vann på hytta. Eller jo, har solcelle, og 12 volt, så jeg kan støvsuge og steike vaffelkaker:) små leselamper på soverommene. Det er veldig koselig med fyr i ovnen og talglys. På vinteren er det ganske så kaldt og rått når vi kommer opp, men det er godt å komme dit uansett. For fort opp varmen. Vi har 3 barn, 7,8, og 9 år er dem, og de stortrives på hytta. De har hver sin hammer og kniv, så på sommeren bygger de hytte, smir, ja de koser seg og er ute veldig mye. Nå på vinteren er det skiturer og snøhulebygging, kortspill og brettspill blir det og.

Det er i det hele tatt godt med et fristed, så jeg anbefaler hytte på det sterkeste. jeg hadde slått il hadde jeg fått et så godt tilbud som du nå har fått:)

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for:)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

15

• Lillemus

5

• morsan

4

• Dorthe

4

tzatziki1365380058
Skrevet

*lol* ser vist helt feil jeg ja :) TORP var det hun skreiv.

Vi har fått et tilbud om å overta et lite "torp" i Sverige

Jeg så det med fortet, jeg også, men lot tvilen komme deg til gode. Jeg hadde ikke vært så veldig komfortabel med å skulle overta et fort, tror jeg... :)

Skrevet

Campingvogn ståendepå fast plass er "hytte" godt nok for oss og har aldri hatt problemer med å få med ungene. Alltid venner der for dem. Vi har en usjenert plass med utsikt over brygge og båtliv og har base der hele skoleferien. Nå da ungene er voksne kommer dem fortsatt, en har skaffet seg sin egen vogn der med sin familie. Jeg har hatt hytte tidligere, men vil ikke bytte tilbake for stortrives og er så lettvint når vi først har ordna oss i stand for ny sesong. Vogn og platting står på plassen i vinterhalvåret. Vogna er stor, forteltet likeså og terrasse på 25kvm. så vi har plass nok.

Skrevet

Høres ut som et fantastisk sted, men jeg synes 2,5 time er for langt. Hytta vår er 2 timers biltur unna og det gjør dessverre at den nok vil bli mindre brukt enn om den lå 1 time unna f.eks.

Vi kjøpte den i fjor og har så langt ikke hatt tid til å bruke den så mye, men håper den blir en del brukt da. Det er en sommerhytte uten strøm (med propan) og vann og med dobøtte i boden. Den ligger fint til ved et lite vann og er kjempekoselig!

Skrevet

He-he, jeg mente faktisk dust :-) Sies med laang u! Ment at jeg ville ikke tvilt på hyttekjøpet! Er ikke "dust" et vanlig ord da? Ikke dust, men duuuust *hehe* 2 1/2 time er helt ok etter min smak, men for oss er jo alt under 3 timer luxus :-)

Nei, duuust må være dialekt, jeg har i alle fall aldri hørt det før. :o)

Skrevet

Det med reiseveien, tzatziki. VI har 1t. 20min. å kjøre og synes det er nok. Har dere mulighet til å komme avgårde litt tidlig på fredager så blir det jo allikevel en bra helg og det er jo flere langhelger på forsommeren og dere har ferien. Sikkert bra veien den veien du nevner også.

Gjest hytt og vær
Skrevet

Nei, duuust må være dialekt, jeg har i alle fall aldri hørt det før. :o)

Ja det er det sikkert da, trodde det var god gammel norsk jeg :-)

Skrevet

Høres ut som et fantastisk sted, men jeg synes 2,5 time er for langt. Hytta vår er 2 timers biltur unna og det gjør dessverre at den nok vil bli mindre brukt enn om den lå 1 time unna f.eks.

Vi kjøpte den i fjor og har så langt ikke hatt tid til å bruke den så mye, men håper den blir en del brukt da. Det er en sommerhytte uten strøm (med propan) og vann og med dobøtte i boden. Den ligger fint til ved et lite vann og er kjempekoselig!

men da er det kanskje ikke bare kjøreveien som gjør at den blir lite brukt? Vi har innlagt vann og strøm og vanlig avløp, og da gjør det ingenting om det tar 1:45 å komme seg på hytta - den er jo "klar til bruk" med en gang, selv om vi skulle komme frem etter mørkets frembrudd.

Gjest synes nå en som er hyttelei
Skrevet

Vi har hatt hytte i mange år og vurderer og selge. Det er en flott sommerhytte ved sjøen og med både bade og båtmuligheter. De som hører at vi snakker om å selge tror vi er gale. Men, det er så mye å holde i orden. Vi bruker den mye fra april til oktober, men jeg synes nesten vi aldri er der uten av noe må gjøres. Gammel hytte som ligger værhardt til krever mye vedlikehold. Jeg synes at når man har hus skal man ha ferieleilighet og når man har leilighet passer det best med hytte :o) Det blir for mye for to personer å holde orden på både hus og hytte. Barna har ikke lekekamerater i umiddelbar nærhet og det vil nok bli vanskelig å få de med etterhvert. De er 9 og 12 år gamle nå. Hittil har de syntes det har vært gøy, men i fjor merket vi at en lang sommerferie bare på hytta var litt kjedelig. Vi reiste en tur til Hellas og det er en ferie de ser tilbake på med stor glede. Der var det også mange barn og de snakket både norsk og svensk der vi bodde i alle fall. Jeg tror det blir hyttesalg etterhvert for oss og mer reise og leie av feriested. Mindre forpliktelser, mindre jobb for de voksne og mer tid til samvær og kos med barna. Høres kjempekoselig ut med et torp i Sverige, men jeg ville tenkt meg godt om hvis det er mye å gjøre der. Man kan blir utslitt av for mye ekstra arbeid når man egentlig skal ha fri og slappe av i en ellers travel hverdag. Reiseveien synes jeg høres greit ut. Alt mellom 2 og 3 timer er OK i min "bok". Lykke itl med valget.

Skrevet

Vi har ikke, men er på jakt etter. Men personlig hadde jeg syntes at 2,5 time var for lang vei.

Vi ønsker å ha max 1 time å kjøre, helst mindre. Da ser jeg for meg at hytta blir mye mer brukt. Da er det kjapt å dra etter jobb på fredag. Man kan også bare ta en dagstur hvis det passer seg slik.

Skrevet

men da er det kanskje ikke bare kjøreveien som gjør at den blir lite brukt? Vi har innlagt vann og strøm og vanlig avløp, og da gjør det ingenting om det tar 1:45 å komme seg på hytta - den er jo "klar til bruk" med en gang, selv om vi skulle komme frem etter mørkets frembrudd.

Jo, for oss er det nok bare kjøreveien. Vi synes det er langt å kjøre to timer med to slitne unger etter en lang uke på fredag.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi har hytte ved sjøen, omtrent halvannen times kjøring hjemmefra. Vi bruker den mye, og guttungen på 6 lengter ut dit hele vinterhalvåret. Vi er der i mange av helgene om våren og i 3-5 uker i strekk om sommeren. Om høsten blir det færre turer, da er det som regel travelt med andre ting.

tzatziki1365380058
Skrevet

Vi har ikke, men er på jakt etter. Men personlig hadde jeg syntes at 2,5 time var for lang vei.

Vi ønsker å ha max 1 time å kjøre, helst mindre. Da ser jeg for meg at hytta blir mye mer brukt. Da er det kjapt å dra etter jobb på fredag. Man kan også bare ta en dagstur hvis det passer seg slik.

Max en time under Oslo-gryta er helt uaktuelt for oss. Da må vi betale millionen eller mer for å få noe i nærheten av ok, og det vil vi ikke.

Skrevet

Max en time under Oslo-gryta er helt uaktuelt for oss. Da må vi betale millionen eller mer for å få noe i nærheten av ok, og det vil vi ikke.

Det er klart at når man bor i Oslo, så må man lenger unna enn 1 time ja. Det skjønner jeg godt.

Det høres jo utrolig koselig ut med et lite torp også da :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Vi har hatt hytte i mange år og vurderer og selge. Det er en flott sommerhytte ved sjøen og med både bade og båtmuligheter. De som hører at vi snakker om å selge tror vi er gale. Men, det er så mye å holde i orden. Vi bruker den mye fra april til oktober, men jeg synes nesten vi aldri er der uten av noe må gjøres. Gammel hytte som ligger værhardt til krever mye vedlikehold. Jeg synes at når man har hus skal man ha ferieleilighet og når man har leilighet passer det best med hytte :o) Det blir for mye for to personer å holde orden på både hus og hytte. Barna har ikke lekekamerater i umiddelbar nærhet og det vil nok bli vanskelig å få de med etterhvert. De er 9 og 12 år gamle nå. Hittil har de syntes det har vært gøy, men i fjor merket vi at en lang sommerferie bare på hytta var litt kjedelig. Vi reiste en tur til Hellas og det er en ferie de ser tilbake på med stor glede. Der var det også mange barn og de snakket både norsk og svensk der vi bodde i alle fall. Jeg tror det blir hyttesalg etterhvert for oss og mer reise og leie av feriested. Mindre forpliktelser, mindre jobb for de voksne og mer tid til samvær og kos med barna. Høres kjempekoselig ut med et torp i Sverige, men jeg ville tenkt meg godt om hvis det er mye å gjøre der. Man kan blir utslitt av for mye ekstra arbeid når man egentlig skal ha fri og slappe av i en ellers travel hverdag. Reiseveien synes jeg høres greit ut. Alt mellom 2 og 3 timer er OK i min "bok". Lykke itl med valget.

Nå ble jeg litt sur på deg for at du laget skår i hyttedrøm-gleden :)) Men egentlig veldig kjekt å få andre perspektiv på det, også - så takk skal du ha!

tzatziki1365380058
Skrevet

Som jeg sa til Jubalong70, så er det uaktuelt med hytte nærmere. Bor i Oslo, og det blir altfor dyrt for oss. Synes ikke 2,5 timer høres så mye ut, men blir sikkert noe annet når man liksom "må". Kan jo ikke overta og la være å bruke stedet - det ville være idiotisk.

Skrevet

Som jeg sa til Jubalong70, så er det uaktuelt med hytte nærmere. Bor i Oslo, og det blir altfor dyrt for oss. Synes ikke 2,5 timer høres så mye ut, men blir sikkert noe annet når man liksom "må". Kan jo ikke overta og la være å bruke stedet - det ville være idiotisk.

Hytta vår kostet den nette sum av 300.000,-! :o) Den er 40m2 og har to små soverom og er akkurat passe stor. :o) Dårlig med skiføre i havgapet så det er en sommerhytte da.

Skrevet

Campingvogn ståendepå fast plass er "hytte" godt nok for oss og har aldri hatt problemer med å få med ungene. Alltid venner der for dem. Vi har en usjenert plass med utsikt over brygge og båtliv og har base der hele skoleferien. Nå da ungene er voksne kommer dem fortsatt, en har skaffet seg sin egen vogn der med sin familie. Jeg har hatt hytte tidligere, men vil ikke bytte tilbake for stortrives og er så lettvint når vi først har ordna oss i stand for ny sesong. Vogn og platting står på plassen i vinterhalvåret. Vogna er stor, forteltet likeså og terrasse på 25kvm. så vi har plass nok.

Ser du har "hytte" campingvogn på rot.

Vi tenker på å skaffe oss det. Det jeg lurer på er om vi klarer oss med en eldre vogn før 90 tallet når vi tenker å bygge spikertelt?

vi er 2 voksne og ett barn.

Skrevet

Vi har en familiehytte vi bruker nesten så mye vi vil, men den ligger over 4 timers kjøretur unna, så den blir ikke brukt så mange ganger i året. Men ungene i "stor-familien" storkoser seg der. De har ikke lyst til å reise derifra og nyter både sommer og vinter der.

Et torp høres helt topp ut for meg. Jeg hadde gjerne kjørt 2,5 time, kanskje ikke hver eneste helg, men iallefall en gang i mnd og brukt den på andre fridager og ferier.

Når jeg vinner i lotto (nå snart) skal jeg kjøpe meg en fin, sjarmerende liten hytte :) *drømmer videre*

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er vokst opp med hytteferie ved sjøen, og synes det var veldig koselig å ha et sted å vende tilbake til. Der kjente jeg hver tue og hvert svaberg, og hadde faste sommervenner. Håper etterhvert å kunne gi barna mine det samme.

Selv håper jeg på egen hytte ved sjøen (saltvann) nær Oslo - får se når/om drømmen/planen blir realisert :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...