Gå til innhold

Undervurdering

Anbefalte innlegg

Gjest Glansbilde
Skrevet

En gang sa moren til en av mine kompiser at hun undervurderte meg med ren vilje for at hun ikke ville at han skulle se opp til meg.

En gang sa hun at jeg var en fremtidig rusmisbruker og at det ville gå meg dårlig her i livet, men jeg har klart meg bra både på skole, sosialt og i arbeidslivet.

Hun sa og at hun bare hadde fjernet et glansbilde av meg. Dette sa hun til flere av mødrene til mine andre kompiser.

Hva synest dere om det ?

tzatziki1365380058
Skrevet

Undervurdering synes jeg ikke noe om. Realitetsorientering, derimot, gjør jeg også noe av i forhold til mine barn.

Datteren min har nylig erfart jenteintrigenes "edle" "kunst", og idealisere i den forbindelse veldig ei jente som liksom er "sjefen" i klassen, og som prøver å få de andre til å danse etter sin pipe.

Jeg er rimelig direkte i omtalen av henne, for å få datteren min til å skjønne at denne jenta ikke er "bedre" enn de andre, og at det ikke er noen grunn til å gjøre som henne i ett og alt. Jeg sier ikke noe stygt eller feil, men peker for eksempel på det som min datter mestrer like bra som/bedre enn denne "småsjefen".

Å si at noen kommer til å ende opp som narkovrak eller noe annet, er naturligvis helt uakseptabelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...