Gå til innhold

Nattamming av 4 måneders baby


Gjest heidi32

Anbefalte innlegg

Gjest heidi32

Jeg har ei datter på 4 måneder som jeg fullammer. Hun legges ca 20 og jeg ammer henne ca hver 4. time frem til ca 8 om morgenen. Hun sover godt det meste av tiden, og det kan se ut som om hun knapt er våken når hun krever pupp om natta. Men hun gir klar beskjed om at nå trenger hun mat. Mitt spørsmål er når jeg kan forvente at det vil gå lengre tid mellom ammingene om natten. Jeg har foreløpig tenkt at hun nok trenger mat så ofte også om natten, men begynner å lure på om det er metoder som gjør at det går lengre tid mellom hver nattamming? Jeg leser at babyer er vanedyr, og begynner å få en mistanke om at denne rutinen er mer et spørsmål om rutine enn om genuin sult. Vi har forsøkt oss med å gi henne smokken, amme oftere på dagtid, gi melk på flaske på kvelden, men det hjelper ikke. Hun sover maks 4 timer uansett virker det som. Hun har ellers en fin vektøkning, og er frisk og rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære heidi. Ammemønsteret du beskriver høres helt vanlig ut for hennes alder. Når du kan forvente at hun sover lengre varierer veldig fra barn til barn.Mange opplever at barnet gradvis begynner å sove lengre andre må sette mere grenser som innebærer skriking for å drøye måltidene. Om man skal gjøre dette avhenger også av livssituasjonen. Gennerelt syns jeg det er tidlig ved 4 måneder å drøye det lengre når hun sover såpass som 4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...