Gå til innhold

Hvor lenge i jobb før sykemelding

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Har fått tilbud om en jobb som jeg tror jeg takker ja til, men nå skal jeg opereres og må da belage meg på ca. 14 dagers sykemelding etter operasjonen.

Jeg vet jo ikke nøyaktig når denne operasjonen skal foregå (venteliste), men i løpet av 1 - 2 måneder. Har ikke tenkt å si noe om denne operasjonen hvis jeg takker ja til jobben. Hvor lenge må jeg være i jobb før jeg kan få sykepenger for disse 14 dagene?

fei1365380229
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176371959' post='3589459]

4 uker etter som jeg kan se ut fra NAV sine sider.

http://nav.no/page?id=671

Takk. Jeg har leitet og leitet på nettet og fant det ikke noe sted. Hvis jeg sier ja nå så skulle det holde med 4 uker. Jeg vet det er dårlig gjort å ikke si ifra at jeg skal opereres, men da ryker kanskje jobben :). Vet jo aldri når den operasjonen kommer heller vet du.

Gjest viss de blir fornærmet.
Skrevet

Takk. Jeg har leitet og leitet på nettet og fant det ikke noe sted. Hvis jeg sier ja nå så skulle det holde med 4 uker. Jeg vet det er dårlig gjort å ikke si ifra at jeg skal opereres, men da ryker kanskje jobben :). Vet jo aldri når den operasjonen kommer heller vet du.

Kan ikke du bare si at den var planlagt rundt/etter sommeren, men de tok deg inn tidligere pga en avlyst operasjon?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Operasjoner vet man aldri med, det er veldig ofte lange ventelister.

NAV sine nye sider er ikke så enkle og navigere i, ett tips er og gå på stikkord i alfabetisk rekkefølge nederst på høyre side. Der fant jeg sykemelding, og så fant jeg svaret.

fei1365380229
Skrevet

Kan ikke du bare si at den var planlagt rundt/etter sommeren, men de tok deg inn tidligere pga en avlyst operasjon?

Ja gjør nok det. 14 dager er jo ikke så mye i den store sammenhengen, men det er jo litt dumt når det er helt i begynnelsen av en jobb.

Gjest Persille
Skrevet

Dersom du har vært i arbeid tidligere dekker trygdekontoret det uansett.

Du har krav på sykepenger når du har vært i arbeid i fire uker, men arbeidsgiveren du arbeider for betaler dem ikke ut dersom du ikke har jobbet for dem i fire uker - da er det trygdekontoret.

Altså, så lenge du har vært i jobb hele tiden har det ingenting å si :)

Men; av hensyn til ny arbeidsgiver hadde det vært greit å få gjort det innen fire uker da - så dekker ingen av arb.giverne det....

fei1365380229
Skrevet

Dersom du har vært i arbeid tidligere dekker trygdekontoret det uansett.

Du har krav på sykepenger når du har vært i arbeid i fire uker, men arbeidsgiveren du arbeider for betaler dem ikke ut dersom du ikke har jobbet for dem i fire uker - da er det trygdekontoret.

Altså, så lenge du har vært i jobb hele tiden har det ingenting å si :)

Men; av hensyn til ny arbeidsgiver hadde det vært greit å få gjort det innen fire uker da - så dekker ingen av arb.giverne det....

Jeg er på attføring. Så jeg får til en ordning der, dropper å gå ut av attføringen før etter sommeren, så tar de det.

Sa forresten ja i dag til 100 % stilling. Har som sagt vært syk og jobbet 50 % ett år fram til 1.mars og før det syk i 2 år. Så nå er jeg stiv av skrekk til om jeg klarer dette :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er på attføring. Så jeg får til en ordning der, dropper å gå ut av attføringen før etter sommeren, så tar de det.

Sa forresten ja i dag til 100 % stilling. Har som sagt vært syk og jobbet 50 % ett år fram til 1.mars og før det syk i 2 år. Så nå er jeg stiv av skrekk til om jeg klarer dette :)

Det går sikkert HELT fint!!

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...