Gå til innhold

Skolesekk til 6 åring

Anbefalte innlegg

Ja - da er snart tiden inne til å kjøpe skolesekk til jenta vår som skal begynne på skolen til høsten! Hun har gledet seg i flere måneder til at hun og jeg skal ha en kosedag i byen, kjøpe sekk og gå på kafé!

Tenkte jeg skulle undersøke litt på forhånd om hvilke sekker som anbefales. Til eldstemann kjøpte vi Beckmann-sekk med noe racerbil-pynt på. Han har vært veldig fornøyd med den, men jeg synes den er veldig tung. På turdager, når han har ekstratøy og regntøy og drikke mm oppi, blir den ganske tung for en liten rygg....

Har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272977-skolesekk-til-6-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte Danå til storesøster når hun begynte på skolen. Er veldig fornøyd med sekken.

Et ekstra pluss er at det ikke er 1000 andre som har samme sekk, så den er lett å finne når sekkene står litt hulter til bulter.

Skal prøve å finne en slik til lillesøster også nå i sommer.

Tenk at hun også skal begynne på skolen... Tida går så fort.

Gjest annlovinda

Vi kjøpte Danå til storesøster når hun begynte på skolen. Er veldig fornøyd med sekken.

Et ekstra pluss er at det ikke er 1000 andre som har samme sekk, så den er lett å finne når sekkene står litt hulter til bulter.

Ja, det er sikkert og visst, at tida går fort. Jeg har også en som skal begynne på skolen til høsten. Han blir 6 i desember. Han gleder seg til å begynne på skolen sier han.

Men sekk har vi ikke begynt å tenke på ennå.

Hei,

Vi kjøpte Troll sekk til vår datter som nå går i 1. klasse. Den fungerer fint synes vi. Har tidligere kommet godt ut i tester. Ellers vil sikkert utvalget av sekker være bedre nærmere sommeren enn det er nå - dere er tidlig ute :-))

Vi kjøpte også Troll til minsten etter at Beckmannsekken gikk i "oppløsning"(foret løsnet) før 1. klasse var over. Nå har han hatt Trollsekken et drøyt halvår og den er like hel.

Vi fikk ny sekk av Beckmann, det skal de ha!, men minsten likte ingen andre enn den sekken som passer bedre til en mellomtrinnselev, så det ble til at vi kjøpte ny sekk nå, og sparer den andre til senere.

Hos oss får alle førsteklassingene sekk på skolen, lurer på om det er Trygg trafikk som sponser dem. I andreklasse fikk poden en Troll-sekk og den passer ennå, men det spørs om han ikke må få ny når han begynner i fjerde klasse til høsten. Sekken er forøvrig like hel og fin den.

Snuppa får også ny sekk til høsten, men jeg vet ennå ikke om det blir Troll eller noe annet på henne, får se hva som passer ryggen hennes også.

Annonse

Min 1. klassing har Bergans sekk. Veldig fornøyd med den. Er lett og sitter godt på ryggen. Han bruker vel 20 min på skoleveien og klager sjelden på at sekken er vond. Bruker den dessuten på turer ellers også.

Det beste er vel kanskje alikevel prøve de på ryggen. Ikke alle sekker er gode til alle barn. Selv om de ofte "forelsker" seg i en sekk som kanskje ikke er såå god, men veeeldig fin :)

Hei,

Vi kjøpte Troll sekk til vår datter som nå går i 1. klasse. Den fungerer fint synes vi. Har tidligere kommet godt ut i tester. Ellers vil sikkert utvalget av sekker være bedre nærmere sommeren enn det er nå - dere er tidlig ute :-))

Har ikke tenkt på at utvalget er lite ennå. Hun skal i hvertfall få til førskoledagen som er i begynnelsen av juni. Men vi kan kanskje vente til litt uti mai med å kjøpe.... Gleder meg sånn, jeg også :-)

Vi kjøpte også Troll til minsten etter at Beckmannsekken gikk i "oppløsning"(foret løsnet) før 1. klasse var over. Nå har han hatt Trollsekken et drøyt halvår og den er like hel.

Vi fikk ny sekk av Beckmann, det skal de ha!, men minsten likte ingen andre enn den sekken som passer bedre til en mellomtrinnselev, så det ble til at vi kjøpte ny sekk nå, og sparer den andre til senere.

Den Becmannsekken gutten min har hatt i snart to år, har vært veldig solid, ikke tegn til slitasje - så da har dere nok vært uheldige.

men jeg ser at flere her nevner Troll-sekk - så da skal jeg sjekke ut den!

Danå har jeg aldri hørt om. HVa slags butikker forhandler det merket?

Min 1. klassing har Bergans sekk. Veldig fornøyd med den. Er lett og sitter godt på ryggen. Han bruker vel 20 min på skoleveien og klager sjelden på at sekken er vond. Bruker den dessuten på turer ellers også.

Det beste er vel kanskje alikevel prøve de på ryggen. Ikke alle sekker er gode til alle barn. Selv om de ofte "forelsker" seg i en sekk som kanskje ikke er såå god, men veeeldig fin :)

Alle tre ungene har hatt Bergans 12-liters sekker på barnehagen, og de har vi vært veldig fornøyde med. Skal sjekke hva Bergans har av skolesekker. Takk for tips!

Ja, det er sikkert og visst, at tida går fort. Jeg har også en som skal begynne på skolen til høsten. Han blir 6 i desember. Han gleder seg til å begynne på skolen sier han.

Men sekk har vi ikke begynt å tenke på ennå.

Vi har planlagt å kjøpe sekken i løpet av sommerferien - akkurat som vi gjorde med storesøster. (Det må være likt, kan skjønne :))

Danå har jeg aldri hørt om. HVa slags butikker forhandler det merket?

Vi kjøpte den på en bokhandel på Gjøvik. Hmmm, var det Ark tro? Eller libris?

De har den ikke her i byen heller. Så "alle" på skolen har Bergans eller Beckman. I følge min datter er det 2 andre på skolen som har Danå-sekker - i alle fall røde :)

Annonse

Alle tre ungene har hatt Bergans 12-liters sekker på barnehagen, og de har vi vært veldig fornøyde med. Skal sjekke hva Bergans har av skolesekker. Takk for tips!

Veldig gode ja :) Og de hadde iallefall noen fiine rosa i fjor, for guttungen ble helt krakilsk da han på butikken fant frem en til ham og lata som om han trodde han skulle ha "jentesekk" :)

Veldig gode ja :) Og de hadde iallefall noen fiine rosa i fjor, for guttungen ble helt krakilsk da han på butikken fant frem en til ham og lata som om han trodde han skulle ha "jentesekk" :)

Iiiiiiiik - rosa!!!!!!

Å fysj av meg!

Da vi skulle kjøpe jultøy i dessember, foreslo dama i butikken at han skulle ha rosa skjorte, for det var visst så veldig tøft. Å - nei - ikke noe rosa på min gutt i alle fall!

Vi kjøpte Troll-sekk som fikk best-i-test i sin tid. Guttungen går nå i 2. klasse, og vi er godt fornøyd med sekken.

Vi bestemte oss for sekk med lokk og snor istedenfor glidlås, heldigvis, for jeg ser endel unger sliter med den glidlåsen en av sekkene (Bergans?) har.

Prøv noen forskjellige, og se hvilken som passer på ryggen til ungen.

Hos oss får alle førsteklassingene sekk på skolen, lurer på om det er Trygg trafikk som sponser dem. I andreklasse fikk poden en Troll-sekk og den passer ennå, men det spørs om han ikke må få ny når han begynner i fjerde klasse til høsten. Sekken er forøvrig like hel og fin den.

Snuppa får også ny sekk til høsten, men jeg vet ennå ikke om det blir Troll eller noe annet på henne, får se hva som passer ryggen hennes også.

Hei!

hvis du ikke _må_ skifte ut den sekken du fikk av TT, er den faktisk kjempefin å bruke.

Den er blitt kåret til beste skolesekk bare for et par år siden (ehhh...har ikke kilde her) og flere fysioterapauter jeg kjenner ber oss om å bruke denne så lenge den er stor nok til barnet.Det er faktisk den beste sekken du kan få til en liten barnerygg!

Min gutt er 135 lang, og den passer utmerket enda.

Men da har hun ikke sekken til førskoledagen? De fleste barna har skeken med denne dagen i juni :-)

Hos oss har ikke barna med sekk på skolen før den første ordentlige skoledagen i august.

Selv om barna møter på skolen 3 ganger før sommerferien starter, så har de ikke med seg noen ting.

Hei!

hvis du ikke _må_ skifte ut den sekken du fikk av TT, er den faktisk kjempefin å bruke.

Den er blitt kåret til beste skolesekk bare for et par år siden (ehhh...har ikke kilde her) og flere fysioterapauter jeg kjenner ber oss om å bruke denne så lenge den er stor nok til barnet.Det er faktisk den beste sekken du kan få til en liten barnerygg!

Min gutt er 135 lang, og den passer utmerket enda.

Broren fikk ny sekk i andreklasse og hun har blitt lovt det for lenge siden så jeg kan nok ikke gå bort fra den lovnaden. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...