Tralla Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Skal på ferie til mallorca i sommer og lurer på å leie bil for å se oss litt omkring på egen hånd. Men hvordan er trafikken der? Er det som i Tyrkia så kommer det ikke på tale å kjøre for meg, men er det mere likt norske forhold, så skal jeg nok greie det for å si det slik 0 Siter
Speak Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Mange år sidet jeg var på Mallorca. Da fungerte det kjempegreit. Vi kjørte rundt og koste oss veldig:-) I Tyrkia er det eneste landet vi ikke har leid bil. Der var det totalt sykt. 0 Siter
Tralla Skrevet 12. april 2007 Forfatter Skrevet 12. april 2007 Mange år sidet jeg var på Mallorca. Da fungerte det kjempegreit. Vi kjørte rundt og koste oss veldig:-) I Tyrkia er det eneste landet vi ikke har leid bil. Der var det totalt sykt. Ja, vi var livredde da vi kjørte taxi i Tyrkia. Men håpte det var bedre på Mallorca. Da tror jeg at jeg tar sjansen på å leie meg bil. Blir alene om å kjøre og finne frem, så da er det greit at det ikke er helt Texas. Kommer nok til å holde oss utenfor de større byene, så regner med det skal gå bra. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Trafikken er rolig og grei på Mallorca. men det finnes jo mange smale "vestlandsveier" der. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Mange år sidet jeg var på Mallorca. Da fungerte det kjempegreit. Vi kjørte rundt og koste oss veldig:-) I Tyrkia er det eneste landet vi ikke har leid bil. Der var det totalt sykt. Jeg har leid bil i Tyrkia, og det var helt greit :-) 0 Siter
Tralla Skrevet 12. april 2007 Forfatter Skrevet 12. april 2007 Trafikken er rolig og grei på Mallorca. men det finnes jo mange smale "vestlandsveier" der. Vestlandsveier er jeg vant til, bare jeg ikke møter noen "gælninger på to hjul i svingen" så skal det vel gå greit. Tror ikke det blir så lange utflukter, men kan være godt å få en liten tur for oss selv. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Mener jeg har hørt at å kjøre bil på Mallorca går mer enn greit. Visstnok smale veier inne på øya, men helt ok. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Vestlandsveier er jeg vant til, bare jeg ikke møter noen "gælninger på to hjul i svingen" så skal det vel gå greit. Tror ikke det blir så lange utflukter, men kan være godt å få en liten tur for oss selv. Jeg har fartet rundt der et par ganger på kryss og tvers. Øya er veldig mangfoldig og variert innenfor et lite geografisk område, og egner seg veldig godt for dagsturer. 0 Siter
bouenas Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Vi kjørte med taxi på Mallorca, fra Alcudia til Palma. Sjåføren holdt 150 km/t selv om vi ba ham kjøre pent. Han var så stresset at vi turde ikke forstyrre ham nevneverdig. På den strekningen kjørte de fleste fort. Men hold den farten du vil, bare ver obs på at de bak kan komme forbi om de vil. Har kjørt leiebil i Spania, på fastlandet, det gikk helt fint. Husk at i Spania er det forbudt å kjøre med lys om dagen 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Jeg aner ikke hvordan det er i Tyrkia, men jeg kjørte masse bil da vi var på Mallorca for noen år sida. Det var helt uproblematisk. 0 Siter
nick Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Norske forhold? Jeg tror ikke det finnes et eneste annet land der folk kjører i 60 landet rundt, og mener at det er helt normalt. Dersom kjøresettet ditt står i stil til navnet, så blir Mallorca et sjokk. 0 Siter
Tralla Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Jeg aner ikke hvordan det er i Tyrkia, men jeg kjørte masse bil da vi var på Mallorca for noen år sida. Det var helt uproblematisk. Takk Leide dere bil på forhånd eller leide dere når dere kom dit? 0 Siter
Tralla Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Vi kjørte med taxi på Mallorca, fra Alcudia til Palma. Sjåføren holdt 150 km/t selv om vi ba ham kjøre pent. Han var så stresset at vi turde ikke forstyrre ham nevneverdig. På den strekningen kjørte de fleste fort. Men hold den farten du vil, bare ver obs på at de bak kan komme forbi om de vil. Har kjørt leiebil i Spania, på fastlandet, det gikk helt fint. Husk at i Spania er det forbudt å kjøre med lys om dagen Takk for svar. Forbudt med lys om dagen. Det kan jeg nok fort glemme ja... Satser på at veiene og trafikken passer meg bra jeg 0 Siter
Tralla Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Mener jeg har hørt at å kjøre bil på Mallorca går mer enn greit. Visstnok smale veier inne på øya, men helt ok. Flott. Tenkte vi skulle kjøre litt rundt og finne oss ei strand uten så veldig mange turister, så da holder vi oss sikkert mest på kysten. Tror jeg 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Takk Leide dere bil på forhånd eller leide dere når dere kom dit? Da vi kom dit. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Vi var der sommeren 05, og leide bil 2 dager. Det var helt greit å kjøre, men dårlig skiltet! 0 Siter
bouenas Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Takk for svar. Forbudt med lys om dagen. Det kan jeg nok fort glemme ja... Satser på at veiene og trafikken passer meg bra jeg Jeg glemte det også.... Kjørte med lys på av gammel vane, og en vakker _nydelig_ spansk politimann minnet meg høflig på det. Gjett om jeg smeltet ) God tur, og kos deg masse!! 0 Siter
Tralla Skrevet 15. april 2007 Forfatter Skrevet 15. april 2007 Jeg glemte det også.... Kjørte med lys på av gammel vane, og en vakker _nydelig_ spansk politimann minnet meg høflig på det. Gjett om jeg smeltet ) God tur, og kos deg masse!! Tusen takk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.