Gå til innhold

Er det folk dere er skeptiske til pga navnet?

Anbefalte innlegg

Gjest ang Kevin
Skrevet

Danner dere assosiasjoner til folk med en gang dere hører navnet?

Min venninnne har en venninnne som har en sønn som heter Kevin. Jeg er veldig skeptisk til henne. Jeg tror ikke at vi er på bølgelengde. Men jeg har aldri møtt henne da. Men jeg kan ikke forestille meg at jeg har så mye til felles med en som kaller sønnen sin for Kevin;)

Har dere også sånne forestillinger om folk ut fra navnet?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Lillemus

10

• tzatziki1365380058

6

• pekkaline

5

Gjest WhatsUpz
Skrevet

Køddeinnlegg - kan ikke være skeptisk til folk du aldri har møtt på grunn av et navn de gir ungen sin.

fei1365380229
Skrevet

Kjenner en som har kallt sønnen sin Aron. Navnet liker jeg ikke, men dama er hyggelig hun.

Kjente også en som kalte sønnen sin for Syllvester for mange år siden. Hun var grei nok hun også :)

Skrevet

Tja... Jeg kjenner en barneskolelærer som helt seriøst mener det er forskjell på foreldre som gir barna sine navn som Ronny, Tommy, Roy og Kenneth i forhold til de som gir sine barn "finere" navn.

Jeg kan vel tenke mitt når jeg hører om unger som heter Jeanette, Charlene, Michelle og sånne dukkesøte kvalmende navn, ja.

Skrevet

Jeg er sikker på at alle har snev av dette, i større og mindre grad. Noen tenker kanksje "ho ho, det var jammen et harry navn! Lurer på hvordan de foreldrene er?", emns andre kanskje tenker "Oi for et fisefint navn! Hva slags folk er det som gir barna sine sånne navn, da?"

Skrevet

Tja... Jeg kjenner en barneskolelærer som helt seriøst mener det er forskjell på foreldre som gir barna sine navn som Ronny, Tommy, Roy og Kenneth i forhold til de som gir sine barn "finere" navn.

Jeg kan vel tenke mitt når jeg hører om unger som heter Jeanette, Charlene, Michelle og sånne dukkesøte kvalmende navn, ja.

Nå ramset du opp alle de verste navnene jeg vet Lillemus. Og jeg synes dine unger har fine navn så vi liker tydeligvis det samme.

Gjest ang Kevin
Skrevet

Jeg kjenner en lærer som ved begynnelsen av et skoleår med en ny klasse går igjennom klasselista. Han lukter trøbbel når han kommer til navn som Ronny, Kevin. Sjanett , Victoria osv.

Og som regel har han rett. Han har bare bommet med noen få.

Skrevet

Nå ramset du opp alle de verste navnene jeg vet Lillemus. Og jeg synes dine unger har fine navn så vi liker tydeligvis det samme.

*Hehe* Det er selvfølgelig kjempefint at folk har forskjellig smak også når det gjelder navn, men det hender jeg lurer på hva i all verden foreldre har tenkt når de fant på navn til ungene sine ja...

Men det er sikkert noen som tenker det om navnene til ungene mine også. :o) Og jeg sier selvsagt aldri noe om det da!

Skrevet

Jeg kjenner en lærer som ved begynnelsen av et skoleår med en ny klasse går igjennom klasselista. Han lukter trøbbel når han kommer til navn som Ronny, Kevin. Sjanett , Victoria osv.

Og som regel har han rett. Han har bare bommet med noen få.

Victoria???

Skrevet

*Hehe* Det er selvfølgelig kjempefint at folk har forskjellig smak også når det gjelder navn, men det hender jeg lurer på hva i all verden foreldre har tenkt når de fant på navn til ungene sine ja...

Men det er sikkert noen som tenker det om navnene til ungene mine også. :o) Og jeg sier selvsagt aldri noe om det da!

Jeg har også truffet på noen som har hatt helt greie navn _enkeltvis_, men du&du for noen kombinasjoner!!

Det 'verste' er vel dem som har TRE fornavn. Da er det gjerne litt "fiine" navn hver av dem i tillegg, som f eks Carl Christian Fredrik!

Gjest ang Kevin
Skrevet

Victoria???

Jeg oppfatter Victoria som et jålenavn, gjerne i kombinasjon. Victoria Celine , Victoria Melina osv

Skrevet

Jeg oppfatter Victoria som et jålenavn, gjerne i kombinasjon. Victoria Celine , Victoria Melina osv

Jeg vet om ei lita Vicotira og hun er noe av det søteste jeg vet! Hun er helt skjønn! Mora er ei helt vanlig dame som ikke er fisefin på noen måte, men jeg skjønner deg for Victoria er så absolutt på grensa til å være for dillete for meg også. :o)

Skrevet

Jeg har også truffet på noen som har hatt helt greie navn _enkeltvis_, men du&du for noen kombinasjoner!!

Det 'verste' er vel dem som har TRE fornavn. Da er det gjerne litt "fiine" navn hver av dem i tillegg, som f eks Carl Christian Fredrik!

Tre navn ja. For et par år siden var jeg borti en som het noe sånt som Karl-Petter Håkon, altså med bindestrek mellom de to første navnene. *Rister forvirret på hodet*

Gjest Elextra
Skrevet

Mange av vennene mine har valgt navn til barna sine som jeg - i hvertfall i utgangspunktet - ikke likte.

Gjest ang Kevin
Skrevet

Jeg er sikker på at alle har snev av dette, i større og mindre grad. Noen tenker kanksje "ho ho, det var jammen et harry navn! Lurer på hvordan de foreldrene er?", emns andre kanskje tenker "Oi for et fisefint navn! Hva slags folk er det som gir barna sine sånne navn, da?"

Hvis jeg skulle begynne i en ny jobb og fikk en liste over navnet på kollegaene mine hadde jeg blitt skeptisk hvis de bare hadde navn som :

Jeanette

Melissa

Ronny

Jonny

Marielle

Monica

Kevin

Johan

Gudrun Charlotte.

Jeg liker ikke å være fordomsfull, men jeg hadde vært skeptisk ja. det hadde jeg vært.

Skrevet

Hvis jeg skulle begynne i en ny jobb og fikk en liste over navnet på kollegaene mine hadde jeg blitt skeptisk hvis de bare hadde navn som :

Jeanette

Melissa

Ronny

Jonny

Marielle

Monica

Kevin

Johan

Gudrun Charlotte.

Jeg liker ikke å være fordomsfull, men jeg hadde vært skeptisk ja. det hadde jeg vært.

Johan og Gudrun hadde jeg ikke tenkt over, men de andre der hadde jeg nok grøsset litt av ja...

Skrevet

Johan og Gudrun hadde jeg ikke tenkt over, men de andre der hadde jeg nok grøsset litt av ja...

Hva er galt med Jeanette? Jeg har en god venninne som heter det :)

Gjest ang Joakim
Skrevet

Gudrun hadde jeg lurt på om kom i fra vestlandet. Sannsynligvis en veldig from kristen jente, med mindre hun er en gammel dame. Det er de første assosiasjonene jeg lager meg.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde hørt navnet til sønnen din før jeg leste det her inne en gang. Har datteren din like sjeldent navn? Henne har jeg ikke peiling på hva heter.

Skrevet

Hva er galt med Jeanette? Jeg har en god venninne som heter det :)

Det er usannsynlig klissete og dillete. :o) Men jeg vet om flere som heter Jeanette som er trivelige jenter så jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke klarer navnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...