Gå til innhold

Er det folk dere er skeptiske til pga navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde hørt navnet til sønnen din før jeg leste det her inne en gang. Har datteren din like sjeldent navn? Henne har jeg ikke peiling på hva heter.

Nei, hennes navn er ikke så sjeldent. Det står ikke på ti-på-topp-lista, men det er 1708 som heter det med hennes skrivemåte og 146 som heter det med dobbel konsonant til slutt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Lillemus

10

• tzatziki1365380058

6

• pekkaline

5

Skrevet

Nei, hennes navn er ikke så sjeldent. Det står ikke på ti-på-topp-lista, men det er 1708 som heter det med hennes skrivemåte og 146 som heter det med dobbel konsonant til slutt.

Det var nesten litt skummelt, jeg tror jeg fant navnet med en gang. Jeg har nemlig foreslått det navnet til en venninne som venter baby :) Det er helt nydelig!

Skrevet

Når man kaller barna sine for noe du ikke vet om er fugl eller fisk, hunkjønn eller hannkjønn...da blir jeg skeptisk til foreldrene :)

Skrevet

Noen navn vekker dårlige assosiasjoner, ja, Men jeg har heldigvis lært at de assosiasjonene ikke alltid stemmer!

Tenker ikke stygt om foreldrene som velger disse navnene på sine barn, men konstanterer bare at vi har ulik smak!

Jeg har forresten forandret smak ganske drastisk fra jeg var barn til jeg selv fikk barn og skulle velge navn!

Skrevet

Noen navn vekker dårlige assosiasjoner, ja, Men jeg har heldigvis lært at de assosiasjonene ikke alltid stemmer!

Tenker ikke stygt om foreldrene som velger disse navnene på sine barn, men konstanterer bare at vi har ulik smak!

Jeg har forresten forandret smak ganske drastisk fra jeg var barn til jeg selv fikk barn og skulle velge navn!

:)Da jeg var lita så bestemte jeg at hvis jeg fikk jente så skulle hun hete Pernille :) Og det kom jeg på nå!! Rart hvordan ting dukker opp sånn plutselig. (Jenta mi fikk et annet navn.)

Skrevet

:)Da jeg var lita så bestemte jeg at hvis jeg fikk jente så skulle hun hete Pernille :) Og det kom jeg på nå!! Rart hvordan ting dukker opp sånn plutselig. (Jenta mi fikk et annet navn.)

Pernille er jo et koselig navn, men jeg ville nok ikke valgt det :)

Har selv kalt ene datteren min for noe jeg absolutt ikke ville kalle et barn for da jeg var tenåring.

Skrevet

Jeg likte så veldig godt navn på C. Cathrine, Christian, Charlotte... Og jeg synes de hadde en merkelig skikk i Sverige å bruke bibelske navn på barna sine.

Vel -

To av barna mine har bibelske navn, og den tredje et nesten-bibels navn (betyr "den kristne").

Sånn kan det gå!

Skrevet

Jeg likte så veldig godt navn på C. Cathrine, Christian, Charlotte... Og jeg synes de hadde en merkelig skikk i Sverige å bruke bibelske navn på barna sine.

Vel -

To av barna mine har bibelske navn, og den tredje et nesten-bibels navn (betyr "den kristne").

Sånn kan det gå!

Ja et tegn på at vi er i stadig forandring :) Sikkert flotte navn.

Skrevet

Pernille er jo et koselig navn, men jeg ville nok ikke valgt det :)

Har selv kalt ene datteren min for noe jeg absolutt ikke ville kalle et barn for da jeg var tenåring.

Det var ei Pernille som kom til sørlandet fra østlandet hver sommer. Hun var østlending, og det var stoort. Jeg så på østlendinger som veldig rike, viktige personer. Hehe morsomt å tenke på nå.

Skrevet

Det var ei Pernille som kom til sørlandet fra østlandet hver sommer. Hun var østlending, og det var stoort. Jeg så på østlendinger som veldig rike, viktige personer. Hehe morsomt å tenke på nå.

Jeg forbinder Pernille med en person i ei bok, men husker ikke hvilken. Tenker ikke på det dokketeateret, men noe annet.

Synes det er et søtt navn, litt i utkanten av hva jeg kunne kalt barna mine, men ikke helt uaktuelt. Alle mine har tre stavelser, forresten!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vel -

Sånn kan det gå!

"Og jeg synes de hadde en merkelig skikk i Sverige å bruke bibelske navn på barna sine."

Begge mine sønner har bibelske/hebraiske navn. Finnes knapt noe mindre religiøs person enn meg. :-D Dog er yngstemann oppkalt etter en av Hamsuns romanskikkelser fordi jeg alltid har likt boka og navnet. Eldstemann heter det han heter fordi det rett og slett er det fineste navnet som finnes. :-)

Gjest Liza i London
Skrevet

Jeg har også truffet på noen som har hatt helt greie navn _enkeltvis_, men du&du for noen kombinasjoner!!

Det 'verste' er vel dem som har TRE fornavn. Da er det gjerne litt "fiine" navn hver av dem i tillegg, som f eks Carl Christian Fredrik!

Det verste er naar man blir tiltalt med alle tre navn! :(

Skrevet

Vel -

Sånn kan det gå!

Og jeg klarer ikke navn på C! Med få unntak da. Husker vi diskuterte navn i heimen da det var kul på magen og C-navn kom opp og til slutt utbrøt eksen min:"Ja, du vil vel heller ha Kekilie og du!" ;o) Ingen av ungene har C-navn da.

Gjest Må le godt jeg
Skrevet

Hvis jeg skulle begynne i en ny jobb og fikk en liste over navnet på kollegaene mine hadde jeg blitt skeptisk hvis de bare hadde navn som :

Jeanette

Melissa

Ronny

Jonny

Marielle

Monica

Kevin

Johan

Gudrun Charlotte.

Jeg liker ikke å være fordomsfull, men jeg hadde vært skeptisk ja. det hadde jeg vært.

unnskyld meg, men hvor får du det der fra? Hjelpes.. :-)

Gjest Må le godt jeg
Skrevet

Køddeinnlegg - kan ikke være skeptisk til folk du aldri har møtt på grunn av et navn de gir ungen sin.

Helt enig, hehe

Skrevet

Mange av vennene mine har valgt navn til barna sine som jeg - i hvertfall i utgangspunktet - ikke likte.

Ihvertfall i utgangspunktet, ja, he he, kjenner meg igjen i den der! :-) Jeg trodde jeg skulle få helt sjokk da søstra mi fortalte hva hennes lille nyfødte jente skulle hete - dte var da navn som bare hørte hjemme på gamle kjerringer!!!

Men veldig fort syntes jeg at det var et helt passende navn på ei lita søt jente:-)

Skrevet

Det verste er naar man blir tiltalt med alle tre navn! :(

Ja, huff!

Jeg hørte om et sånn Guinness-rekordbok-tilfelle en gang, der foreldrene hadde gitt sønnen sinn ett navn for hver bokstav i alfabetet (tror dette var i USA). Men tviler på at han ble _tiltalt_ med alle 26 navn, da;-)

Skrevet

Ja, huff!

Jeg hørte om et sånn Guinness-rekordbok-tilfelle en gang, der foreldrene hadde gitt sønnen sinn ett navn for hver bokstav i alfabetet (tror dette var i USA). Men tviler på at han ble _tiltalt_ med alle 26 navn, da;-)

For noen år siden leste jeg om en svensk dame som ville gi ungen sin et navn som bare var tull, noe sånt som Hlkyuifuahbskjfbda, men det skulle uttale Albin... Hun fikk naturlig nok ikke lov.

Skrevet

For noen år siden leste jeg om en svensk dame som ville gi ungen sin et navn som bare var tull, noe sånt som Hlkyuifuahbskjfbda, men det skulle uttale Albin... Hun fikk naturlig nok ikke lov.

Ja det husker jeg. Tror det også var noen tall innblandet mellom bokstavene?

Per Inge Torkilsen ville forrsten kalle sønnen Judas, bare for å herde ham. Men kona satte ned foten, så saken kom ikke opp for myndighetene en gang:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...