tzatziki1365380058 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Eg har lest kommentarene til dere alle. Det var flere som reagerte på at eg avviste henne .Kan ikke forsvares, men det var reaksjonen min da eg såg hun kunne ta seg sammen på under 60 sekunder - etter å ha vært "krakilsk" i over 1/2 time. Akkurat samme følelsen når man venter hjemme på en ungdom. og er redd og bekymret, og blir fy så sinna når ungdommen endelig kommer hjem. Slik ble det. Håper dere bet dere merke til at eg noen minutter etterpå gikk inn til jenta etterpå og klappet og klemte henne, og sa eg var glad i henne. Noen minutter etterpå. Måtte bare samle meg. Men eg tar kritikk. Selvfølgelig. Selv om 1 minutt i bleia på terrassen ikke kan forsvares. Man har pina ikke mange alternativene når intensiteten går på det ytterste, og man HOLDER PÅ å "klikke"... men som sagt: Eg aldri, aldri vært i nærheten av å skjelle et barn ut etter noter, og kalle det med stygge ord, eller (for å gjenta meg selv) å riste, klype eller daske det. Men takk for svar, alle sammen. Eg tar kritikkene til etterretning. Neste gang du holder på å klikke, så får du ta deg en tur ut på terrassen, selv. Jeg har "stukket av" noen ganger, når jeg har vært hakket før å putte ungene i en skuff, låse igjen og kaste nøkkelen.... Det har ikke hjulpet så mye på ungene, egentlig, men jeg slipper i alle fall å gjøre eller si noe jeg ville angre på senere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273033-super-sinna-unge/page/3/#findComment-2209634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønn tulipan Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg fortår ikke helt at en halvtime er så lenge å holde ut med sinna-skriking jeg. Det må vi som foreldre takle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273033-super-sinna-unge/page/3/#findComment-2209702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rrose Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Eg har lest kommentarene til dere alle. Det var flere som reagerte på at eg avviste henne .Kan ikke forsvares, men det var reaksjonen min da eg såg hun kunne ta seg sammen på under 60 sekunder - etter å ha vært "krakilsk" i over 1/2 time. Akkurat samme følelsen når man venter hjemme på en ungdom. og er redd og bekymret, og blir fy så sinna når ungdommen endelig kommer hjem. Slik ble det. Håper dere bet dere merke til at eg noen minutter etterpå gikk inn til jenta etterpå og klappet og klemte henne, og sa eg var glad i henne. Noen minutter etterpå. Måtte bare samle meg. Men eg tar kritikk. Selvfølgelig. Selv om 1 minutt i bleia på terrassen ikke kan forsvares. Man har pina ikke mange alternativene når intensiteten går på det ytterste, og man HOLDER PÅ å "klikke"... men som sagt: Eg aldri, aldri vært i nærheten av å skjelle et barn ut etter noter, og kalle det med stygge ord, eller (for å gjenta meg selv) å riste, klype eller daske det. Men takk for svar, alle sammen. Eg tar kritikkene til etterretning. Alle foreldre gjør ting de angrer på i ettertid. De som sier at de ikke gjør det tror jeg ikke noe på. Det er viktig når en selv prøver å finne ut av dette med barneoppdragelse at man klarer å skille på hva man syns er ok oppførsel av en selv og hva som ikke er det. At man ikke projiserer og gir ungen "skylda" for at man ikke klarte det bedre der og da. Jeg prøver å holde meg unna jeg når jeg kjenner at jeg er like ved ett bristepunkt. Det kunne jo ikke du gjøre her. Men jeg ville vel bare prøvd å gjenta meg selv og lukket ørene mine litt for dette. Jeg er sikker på at så lenge du er konsekvet og standhaftig på dette så vil det ikke gå mange nettene før hun slutter med dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273033-super-sinna-unge/page/3/#findComment-2209710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skygge Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Skal ikke gi deg mer pepper, du har fått nok Men heller gi deg råd om hva du kan gjøre hvis hun "taper" seg igjen. Neste gang hun slår seg totalt vrang, så kan du feks. Sette henne på et rom der hun kan skrike ut i fred, ikke prøv å snakke henne ut av sinnet. Mange unger trenger bare å få det ut av systemet før de roer seg og en kan snakke fornuft med de. Kansje hun er en av de ? Sjekk innom feks. hvert 5-10 min og spørr: er du ferdig nå ? Hvis hun svarer Nei, da sier du rolig: ok, når du er ferdig så snakker vi sammen. Hvis ikke hun svarer: da sier du allikavel det samme. Så går du ut. Uansett hvor frustrert du er, uansett hvor mye skrikingen får deg til å nesten klikke. Så går du og gjør hva som helst for å få tankene unna den høye lyden.. Kansje sette på høy musikk og headphones ? Se på Tv.. hva som helst for å få tankene på noe annet. Hun kommer til å roe seg til slutt, det lover jeg. Kansje første gangen kommer det til ta over en time, men husk at holder du ut den gangen, så er sannsynligheten stor for at det ikke varer så lenge neste gang. Så er det viktigt når hun har roet seg, å snakke om det som skjedde. Ikke kjefte men prøve å beholde roen, selvom det ikke er lett. De gangene mine småtroll har vært i trassalder de luxe, så har jeg stillt meg inn på jobb modus = når man er på jobb så mister man ikke beherskelsen (viser det ihvertfall ikke) Så man må beholde roen slik at til slutt så blir kunden (barnet) fornøyd. Ikke noe dill dall når barnet er midt i raseriet, men beholder roen og venter til det har blåset over. Har fungert utmerket for meg ihvertfall, og det verste jeg vet er skriking og sutring 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273033-super-sinna-unge/page/3/#findComment-2209828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Skal ikke gi deg mer pepper, du har fått nok Men heller gi deg råd om hva du kan gjøre hvis hun "taper" seg igjen. Neste gang hun slår seg totalt vrang, så kan du feks. Sette henne på et rom der hun kan skrike ut i fred, ikke prøv å snakke henne ut av sinnet. Mange unger trenger bare å få det ut av systemet før de roer seg og en kan snakke fornuft med de. Kansje hun er en av de ? Sjekk innom feks. hvert 5-10 min og spørr: er du ferdig nå ? Hvis hun svarer Nei, da sier du rolig: ok, når du er ferdig så snakker vi sammen. Hvis ikke hun svarer: da sier du allikavel det samme. Så går du ut. Uansett hvor frustrert du er, uansett hvor mye skrikingen får deg til å nesten klikke. Så går du og gjør hva som helst for å få tankene unna den høye lyden.. Kansje sette på høy musikk og headphones ? Se på Tv.. hva som helst for å få tankene på noe annet. Hun kommer til å roe seg til slutt, det lover jeg. Kansje første gangen kommer det til ta over en time, men husk at holder du ut den gangen, så er sannsynligheten stor for at det ikke varer så lenge neste gang. Så er det viktigt når hun har roet seg, å snakke om det som skjedde. Ikke kjefte men prøve å beholde roen, selvom det ikke er lett. De gangene mine småtroll har vært i trassalder de luxe, så har jeg stillt meg inn på jobb modus = når man er på jobb så mister man ikke beherskelsen (viser det ihvertfall ikke) Så man må beholde roen slik at til slutt så blir kunden (barnet) fornøyd. Ikke noe dill dall når barnet er midt i raseriet, men beholder roen og venter til det har blåset over. Har fungert utmerket for meg ihvertfall, og det verste jeg vet er skriking og sutring Tusen takk! Men tusen takk en melding uten pepper, og med gode råd. Eg gjorde slik som du beskrev -i starten. Men stilte meg dessverre ikke inn på jobbmodus og mistet "hodet". Neste gang setter eg meg utenfor og venter der... Lære meg noen stjernebilder, eller noe. Det ene minuttet hun var ute på terrassen, så hørte "alle" naboene henne. Lyden hun laget minnet dem om et barn som ble lemlestet. (fikk eg høre tidligere i dag) SÅ sinna var hun!!! Da kan du tro hvordan det var å ha denne lyden noen meter fra deg 1/2 time innendørs. (liten leilighet) *helt grusomt å høre på* Snakket med nabofrua igjen. Hun sa hun ville komme ned neste gang dette hendte, slik at ungen kanskje mistet fokus på sinnet sitt...(bli opptatt om noe annet) Jenta mi har i dag snakket om tuttene sine, og det virker som om hun har slått seg til ro at de ER borte. Ikke lett alltid, stakkars. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273033-super-sinna-unge/page/3/#findComment-2209878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skygge Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Tusen takk! Men tusen takk en melding uten pepper, og med gode råd. Eg gjorde slik som du beskrev -i starten. Men stilte meg dessverre ikke inn på jobbmodus og mistet "hodet". Neste gang setter eg meg utenfor og venter der... Lære meg noen stjernebilder, eller noe. Det ene minuttet hun var ute på terrassen, så hørte "alle" naboene henne. Lyden hun laget minnet dem om et barn som ble lemlestet. (fikk eg høre tidligere i dag) SÅ sinna var hun!!! Da kan du tro hvordan det var å ha denne lyden noen meter fra deg 1/2 time innendørs. (liten leilighet) *helt grusomt å høre på* Snakket med nabofrua igjen. Hun sa hun ville komme ned neste gang dette hendte, slik at ungen kanskje mistet fokus på sinnet sitt...(bli opptatt om noe annet) Jenta mi har i dag snakket om tuttene sine, og det virker som om hun har slått seg til ro at de ER borte. Ikke lett alltid, stakkars. mvh Når jeg hører en unge som skriker som gal, så er det første jeg tenker på er: trass og stakkars foreldre Ikke at noen mishandler ungen... Har aldri avvent noen av barna fra sutt, men gutten min var skikkelig glad i flasken sin og det var en kamp å få han til å slutte. Men med litt jobb innstilling så gik det greit det også. Kansje du kan love deg selv litt bonus hvis du klarer å beholde roen ... Noe å glede deg etter en tøff dag/kveld Lykke til.. dette går nok bra.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273033-super-sinna-unge/page/3/#findComment-2209905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Skal ikke gi deg mer pepper, du har fått nok Men heller gi deg råd om hva du kan gjøre hvis hun "taper" seg igjen. Neste gang hun slår seg totalt vrang, så kan du feks. Sette henne på et rom der hun kan skrike ut i fred, ikke prøv å snakke henne ut av sinnet. Mange unger trenger bare å få det ut av systemet før de roer seg og en kan snakke fornuft med de. Kansje hun er en av de ? Sjekk innom feks. hvert 5-10 min og spørr: er du ferdig nå ? Hvis hun svarer Nei, da sier du rolig: ok, når du er ferdig så snakker vi sammen. Hvis ikke hun svarer: da sier du allikavel det samme. Så går du ut. Uansett hvor frustrert du er, uansett hvor mye skrikingen får deg til å nesten klikke. Så går du og gjør hva som helst for å få tankene unna den høye lyden.. Kansje sette på høy musikk og headphones ? Se på Tv.. hva som helst for å få tankene på noe annet. Hun kommer til å roe seg til slutt, det lover jeg. Kansje første gangen kommer det til ta over en time, men husk at holder du ut den gangen, så er sannsynligheten stor for at det ikke varer så lenge neste gang. Så er det viktigt når hun har roet seg, å snakke om det som skjedde. Ikke kjefte men prøve å beholde roen, selvom det ikke er lett. De gangene mine småtroll har vært i trassalder de luxe, så har jeg stillt meg inn på jobb modus = når man er på jobb så mister man ikke beherskelsen (viser det ihvertfall ikke) Så man må beholde roen slik at til slutt så blir kunden (barnet) fornøyd. Ikke noe dill dall når barnet er midt i raseriet, men beholder roen og venter til det har blåset over. Har fungert utmerket for meg ihvertfall, og det verste jeg vet er skriking og sutring Heisann! Lillingen finn nok en "byge" i forgårs. Og eg tenkte på svaret du ga meg. Eg satte ungen i gangen på dyna si. Tok på meg pysj, og sa til henne at nååå gikk mamma og la seg. Eg gikk inn til henne ca. hver 4. minutt. Satte meg på huk, og spurte om hun snart var ferdig eller om hun ville gå og legge seg. Eg kunne høre på skrikinga hennes var noe annerledes denne gangen, og hun ga seg mye fortere denne gangen. De har også temaet "følelser" i barnehagen. og lillingen gjentar ofte med å si "det er lov å være sint. Tror det også er en stor sjanse for at hun tester ut dette utsagnet. :c) Nok en gang: eg satte skikkelig pris på at du ikke sendte "pepper", men heller kom med råd, Skygge. Beste hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273033-super-sinna-unge/page/3/#findComment-2214267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.