Gå til innhold

Parfymeforbud på sykehus

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Svigermor etterlater seg alltid barn med parfymelukt.

Det irriterte meg veldig med førstemann før jeg fant ut at det var noe jeg kunne overleve, siden det var henne :)

Men det er ikke noe morsomt. Babyen skal lukte baby, ikke parfyme.

Jeg hadde nok valgt som deg, dette overlever jeg, hvis det var familie. Dette var jenter i 20-årene som skulle på vorspiel i nabohuset og hadde stæsja seg opp. De er unnskyldt altså, men jeg glemmer ikke hvor merkelig det var at gutten ikke luktet baby. :o)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• jubalong70

5

• pekkaline

4

• Bookworm

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176477024' post='3590691]

Så hadde vi Sterilan deodorant, den dag i dag takler jeg ikke det merket. He he, fikk overdose ;o)

Nå i påska hadde vi masse besøk på hytta, en av gjestene hadde med seg sterilan såpe (grønn). Den luktet som det gjorde på badet hjemme i barndommen :) Rart hvordan lukter minner om tid! Mine foreldre kjøpte kun denne helt til vi fikk overtalt dem til å kjøpe noe annet. Da var det dr.greve såpen som kom i hus. :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176477451' post='3590706]

Jeg hadde nok valgt som deg, dette overlever jeg, hvis det var familie. Dette var jenter i 20-årene som skulle på vorspiel i nabohuset og hadde stæsja seg opp. De er unnskyldt altså, men jeg glemmer ikke hvor merkelig det var at gutten ikke luktet baby. :o)

Ja det blir litt kulturklæsj på en måte. En søt, uskyldig liten baby som plutselig lukter oppstæsjet.

Skrevet

Nå i påska hadde vi masse besøk på hytta, en av gjestene hadde med seg sterilan såpe (grønn). Den luktet som det gjorde på badet hjemme i barndommen :) Rart hvordan lukter minner om tid! Mine foreldre kjøpte kun denne helt til vi fikk overtalt dem til å kjøpe noe annet. Da var det dr.greve såpen som kom i hus. :)

Dr.Greve synes jeg er god.

Rart det med lukter. Jeg kjøpte meg sjampo, men så begynte jeg og mislike lukten. Klarte ikke bruke den mer, helt til jeg kom på hva den minnet meg om, en type antibiotika både jeg og guttungen har gått på.

Sambo sin deodorant hev jeg, den lukta gjorde meg dårlig, det viste seg at han hadde kjøpt den på sykehuset når jeg lå der, ergo husket jeg lukten.

Skrevet

Ja det blir litt kulturklæsj på en måte. En søt, uskyldig liten baby som plutselig lukter oppstæsjet.

Det var også ett litt merkelig syn, masse flotte festklare jenter, meg i joggebukse medhåret til alle kanter, og ett lite nurk.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176481816' post='3590753]

Dr.Greve synes jeg er god.

Rart det med lukter. Jeg kjøpte meg sjampo, men så begynte jeg og mislike lukten. Klarte ikke bruke den mer, helt til jeg kom på hva den minnet meg om, en type antibiotika både jeg og guttungen har gått på.

Sambo sin deodorant hev jeg, den lukta gjorde meg dårlig, det viste seg at han hadde kjøpt den på sykehuset når jeg lå der, ergo husket jeg lukten.

Jeg har ikke kommet over noe jeg må kaste, men ja det er rare greier. Ting og minner dukker opp :)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176481870' post='3590755]

Det var også ett litt merkelig syn, masse flotte festklare jenter, meg i joggebukse medhåret til alle kanter, og ett lite nurk.

He, he - jeg kan se det for meg :)

Skrevet

Jeg trodde det var forbudt allerede. Akkurat som det ikke er lov å ta med seg hunder inn. Hehe, venninna mi ville ikke besøke meg da hun fant ut at bikkja måtte vente i bilen :o)

Skrevet

Ja, druer var ikke akkurat tingen når du ligger der med kraftige magesmerter, og fastende.

Men tenkte, ang. blomster. Det er vel noen avdelinger hvor det ikke er lov å ta med blomster inn, er det ikke? Men det er vel lettere å håndtere da. Vanskelig med å ha en stående og lukte på alle som kommer på besøk.

Men ang. mitt sykehusopphold, det gjorde iallefall at jeg fikk opp øynene for at det ikke alltid passer å pøse på med parfyme.

Blomster er forbudt på hele Ullevål nå tror jeg.

Skrevet

Jobber på sykehus selv og har aldri hatt på meg parfyme når jeg er på jobb. Unntaket er hvis jeg tilkalles på kort varsel uten at jeg visste om det på forhånd. Men bruker uansett ikke å dusje meg med parfyme.

Er utrolig ekkelt når du ligger der dårlig og får en parfymedunst oppå det hele. For ikke å snakke om før det ble røykeforbud og sykepleierne stumpa røyken rett før de gikk inn til pasientene... Urk... blir kvalm bare ved tanken.

Skrevet

Jeg trodde det var forbudt allerede. Akkurat som det ikke er lov å ta med seg hunder inn. Hehe, venninna mi ville ikke besøke meg da hun fant ut at bikkja måtte vente i bilen :o)

Næ, kunne ikke bikkja vente litt da? Slike hjelpehunder er lov på Riksen, jeg så en, den var helt fantastisk. Hentet telefonen, tok klær inn og ut av vaskemaskina osv. Men ellers er vel ikke bikkjer så velkomne nei.

Jeg har ikke sett noe slikt forbud. Når det er sagt, så er det bare hun ene jeg har kjent parfyme fra, hun er forresten fæl i utgangspunktet. Jeg takler henne ikke, og jeg er i utgangspunket en grei pasient.

Skrevet

Jobber på sykehus selv og har aldri hatt på meg parfyme når jeg er på jobb. Unntaket er hvis jeg tilkalles på kort varsel uten at jeg visste om det på forhånd. Men bruker uansett ikke å dusje meg med parfyme.

Er utrolig ekkelt når du ligger der dårlig og får en parfymedunst oppå det hele. For ikke å snakke om før det ble røykeforbud og sykepleierne stumpa røyken rett før de gikk inn til pasientene... Urk... blir kvalm bare ved tanken.

Bra :o)

Når man er dårlig i utgangspunktet så tåler man svært lite. Jeg har bare vært borti ei altså, alle andre lukter bare rent :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176490255' post='3590848]

Næ, kunne ikke bikkja vente litt da? Slike hjelpehunder er lov på Riksen, jeg så en, den var helt fantastisk. Hentet telefonen, tok klær inn og ut av vaskemaskina osv. Men ellers er vel ikke bikkjer så velkomne nei.

Jeg har ikke sett noe slikt forbud. Når det er sagt, så er det bare hun ene jeg har kjent parfyme fra, hun er forresten fæl i utgangspunktet. Jeg takler henne ikke, og jeg er i utgangspunket en grei pasient.

Nei, bikkja hennes kunne ikke vente, den var kjempebortskjemt ;o) En liten søt King Charles Spaniel.

Men der hvor jeg pleier å være, er heller ikke hjelpehunder tillatt, selv om flere av pasientene har det og de får ikke ha dem med seg. Bare hjelpehunden til brukerkonsulenten som får komme inn.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176490324' post='3590851]

Bra :o)

Når man er dårlig i utgangspunktet så tåler man svært lite. Jeg har bare vært borti ei altså, alle andre lukter bare rent :o)

Kjenner du røyklukt fra andre da? Det gjør nemlig ikke jeg :o)

Gjest neutral
Skrevet

Jobber på sykehus og er obs på dette. Bruker aldri parfyme på jobb. Jobber bl.a. en del med kreftsyke, som kan være veldig vare for lukter.

Så: ja til parfymefrie sykehus!

Skrevet

Kjenner du røyklukt fra andre da? Det gjør nemlig ikke jeg :o)

Både ja og nei. De gangene jeg røyker selv, kjenner jeg ikke noe. Når jeg ikke røyker kan jeg kjenne det litt. Har ikke kjent det av noen av de ansatte, men det er flust i hvite frakker og klær i røyketeltet ;o)

Skrevet

Jobber på sykehus og er obs på dette. Bruker aldri parfyme på jobb. Jobber bl.a. en del med kreftsyke, som kan være veldig vare for lukter.

Så: ja til parfymefrie sykehus!

Så bra :o)

Det er som sagt bare ei på den avd jeg er, men det er faktisk ei for mye når man er dårlig.

Gjest neutral
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176492349' post='3590883]

Så bra :o)

Det er som sagt bare ei på den avd jeg er, men det er faktisk ei for mye når man er dårlig.

Der jeg jobber er det en selvsagt ting å skippe parfymen. Like selvsagt som at personalet har god håndhygiene, korrekte og rene klær, samt ingen ringer, armbåndsur, lange negler etc. Ingen av mine kolleger bruker parfyme "in duty", heldigvis. Hadde jeg merket det, hadde jeg nok sagt fra på en fin måte. Hva pasienter og besøkende gjør, er litt vanskeligere å styre..

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1176492294' post='3590882]

Både ja og nei. De gangene jeg røyker selv, kjenner jeg ikke noe. Når jeg ikke røyker kan jeg kjenne det litt. Har ikke kjent det av noen av de ansatte, men det er flust i hvite frakker og klær i røyketeltet ;o)

Der jeg pleier å være får ikke de ansatte lov å røyke med pasientene. De må gå et annet sted. Men om natta når bare jeg og kanskje en til er oppe. pleier vi å røyke med nattevakta :o)

Ikke har vi noe røyketelt heller og jeg fryser på meg urinveisinfeksjon hver jævla gang :o(

Skrevet

Der jeg jobber er det en selvsagt ting å skippe parfymen. Like selvsagt som at personalet har god håndhygiene, korrekte og rene klær, samt ingen ringer, armbåndsur, lange negler etc. Ingen av mine kolleger bruker parfyme "in duty", heldigvis. Hadde jeg merket det, hadde jeg nok sagt fra på en fin måte. Hva pasienter og besøkende gjør, er litt vanskeligere å styre..

Denne dama er ikke helt på bølgelengde med de andre, så det er ikke sikkert at hun har tatt til seg velmenendes råd. Rart hva man ser som pasient. Hun kjeftet mye på meg, hvor hun igjen fikk kjeft av de andre. For jeg fortjente ikke kjeft. Hi hi, jeg er som oftes en grei pasient som gjør som jeg får beskjed om ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...