Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når føder de? Er det nå i disse tider?

Jeg må stå på en steinsti når jeg henger opp tøy, og har allerede begynt å tenke på de forbaskede krypene. Har ikke sett noen akkurat der, men man vet jo aldri.

Skrevet

August - september i følge denne her:

http://fuv.hivolda.no/prosjekt/valleso/hoggorm.htm

Takk skal du ha!! Da er jeg trygg på at det er meitemark bare i ministr :) Skal lage ei maurtue, neida, men det visste jeg ikke. Grevling har vi også hatt fra tid til annen. Ja, men da kan jeg henge ut klær der ei stund, deilig!!

tzatziki1365380058
Skrevet

Takk skal du ha!! Da er jeg trygg på at det er meitemark bare i ministr :) Skal lage ei maurtue, neida, men det visste jeg ikke. Grevling har vi også hatt fra tid til annen. Ja, men da kan jeg henge ut klær der ei stund, deilig!!

Hvor i alle dager bor du, egentlig? Meitemark var nå en ting, men grevling og huggorm rundt bena.... IIIIIIIKK!

Skrevet

Hvor i alle dager bor du, egentlig? Meitemark var nå en ting, men grevling og huggorm rundt bena.... IIIIIIIKK!

Hehe, grevlingen og ormen har ikke vært rundt beina. Har ikke sett huggorm, men frykter de veldig når jeg står litt uoversiktlig å henger opp tøy på snora. Grevlinger har stått på kveldene å snust på verandavinduet/døren. De stikker avgårde ved den minste lyd heldigvis. Men går man på en slik en så kan de bli redde å angripe deg, ta biter de og slipper ikke før noe knekker! Så ja, de er skumle. Det er best å ha en kvist eller noe som man kan knekke når man går på tur slik at grevlingen (om den dukker opp) slipper taket. Jeg bor et stykke øst for kristiansand.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hehe, grevlingen og ormen har ikke vært rundt beina. Har ikke sett huggorm, men frykter de veldig når jeg står litt uoversiktlig å henger opp tøy på snora. Grevlinger har stått på kveldene å snust på verandavinduet/døren. De stikker avgårde ved den minste lyd heldigvis. Men går man på en slik en så kan de bli redde å angripe deg, ta biter de og slipper ikke før noe knekker! Så ja, de er skumle. Det er best å ha en kvist eller noe som man kan knekke når man går på tur slik at grevlingen (om den dukker opp) slipper taket. Jeg bor et stykke øst for kristiansand.

Hmmmm.... Jeg ble på en måte ikke mindre bekymret for deg av den grevlinghistorien der. "Biter til noe knekker", og "snuser på vinduet om kvelden"?? Og det beste er å "ha med seg en kvist"....??? Nok en gang "IIIIKK"! Men du høres jo ut til å trives, så da så... :)

Jeg, for min del, trives best på asfalt :)

Skrevet

Vi så stålorm i dag. Til to småjenters store fryd:-)

Skrevet

Vi så stålorm i dag. Til to småjenters store fryd:-)

ææsj *grøsser*

Gjest lillee_my88
Skrevet

Hmmmm.... Jeg ble på en måte ikke mindre bekymret for deg av den grevlinghistorien der. "Biter til noe knekker", og "snuser på vinduet om kvelden"?? Og det beste er å "ha med seg en kvist"....??? Nok en gang "IIIIKK"! Men du høres jo ut til å trives, så da så... :)

Jeg, for min del, trives best på asfalt :)

ikke for å skremme noen.. men en ting jeg kom på.. nå starta jo pollensesongen før pga varmen, og fuglene skriker som faen fra soloppgang til solnedgang (den "søte" synginga når jeg våkner klarer jeg meg jævlig bra uten, jeg trenger heller ikke stå opp kl 6..) tolker synginga som lokking, er samme "sangen" som går igjen også.. og tviler ikke på at de vil pare nå.

Kommer da huggormen til å ville pare seg før også? bare noe å huske på for dere som ikke liker dem :)-

Skrevet

ææsj *grøsser*

Jeg er faktisk fasinert av dem jeg. Nydelige å se på:-)

Gjest melmøll
Skrevet

Men er det ikke i vårsola hoggormen dukker opp da?

Skrevet

Jeg er faktisk fasinert av dem jeg. Nydelige å se på:-)

Jeg og :-)

Skrevet

Så fremt du ikke kommer overraskende på de, så er det ingenting å bekymre seg om :-) Om du står der og henger opp tøy, så er det ikke sånn at de da kommer fram for å skremme/ta deg ;-) De vil jo helst være i fred, de også.

Skrevet

Men er det ikke i vårsola hoggormen dukker opp da?

Jo det er visst det. Jeg kan lettere se en voksen orm, og trenger vist ikke å studere etter babyene enda, de fødes på høsten sies det.

Skrevet

Så fremt du ikke kommer overraskende på de, så er det ingenting å bekymre seg om :-) Om du står der og henger opp tøy, så er det ikke sånn at de da kommer fram for å skremme/ta deg ;-) De vil jo helst være i fred, de også.

Hehe neida, men dersom jeg kommer busende på så blir de nok skremt og da angriper de meg vel. føsjamæ!

Skrevet

Hehe neida, men dersom jeg kommer busende på så blir de nok skremt og da angriper de meg vel. føsjamæ!

He-he-he..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...