pekkaline Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Et nytt ord fra dol Kan det være samme som knusekos? Jeg kan også bruke utrykket _tyne_ som -"jeg kunne tyyne deg" positivt ment som hard hard klem Er du klemme-typen? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Knuseklemme eller mollkose, siste uttales "mållkose". Jeg var ikke klemmete av meg før jeg fikk unger. Jeg hadde bestemt meg for at de skal få så mye kos som bare det Nå kjennes det naturlig å klemme andre også, der det passer. 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Knuseklemme eller mollkose, siste uttales "mållkose". Jeg var ikke klemmete av meg før jeg fikk unger. Jeg hadde bestemt meg for at de skal få så mye kos som bare det Nå kjennes det naturlig å klemme andre også, der det passer. mållkose, artig. Men hva skal moll stå for? Noe innen musikk? Bare tøyser Jeg er nok den litt forsiktige typen til å klemme, ikke jeg som bøyer meg først. Men noen ganger er klem bare heelt hærlig. Ungene klemmer jeg flere ganger daglig. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Kosemoseuttrykket brukes mye i min svigerfamilie. Jeg er veldig glad i klemming med familie og gode venner, og når det ellers kommer ektefølt og spontant. Men jeg synes ikke noe om sånn "ritualklemming", altså relativt kalde klemmer til folk man synes man bør hilse på den måten. Da kan man heller nøye seg med et håndtrykk. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Kosemoseuttrykket brukes mye i min svigerfamilie. Jeg er veldig glad i klemming med familie og gode venner, og når det ellers kommer ektefølt og spontant. Men jeg synes ikke noe om sånn "ritualklemming", altså relativt kalde klemmer til folk man synes man bør hilse på den måten. Da kan man heller nøye seg med et håndtrykk. "altså relativt kalde klemmer til folk man synes man bør hilse på den måten" Jeg mener selvsagt: altså relativt kalde klemmer fra folk som synes at man bør hilse på den måten. Puh... 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 "altså relativt kalde klemmer til folk man synes man bør hilse på den måten" Jeg mener selvsagt: altså relativt kalde klemmer fra folk som synes at man bør hilse på den måten. Puh... Klemmer bør være hjertelige ja, ikke en hilsemåte, er enig i det. Det er jo på en måte et kjærtegn, og det gir jeg ikke til hvem som helst 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 mållkose, artig. Men hva skal moll stå for? Noe innen musikk? Bare tøyser Jeg er nok den litt forsiktige typen til å klemme, ikke jeg som bøyer meg først. Men noen ganger er klem bare heelt hærlig. Ungene klemmer jeg flere ganger daglig. Det er sikkert et lokaluttrykk, eller kanskje helt internt for alt jeg vet. Jeg er heller ikke den som kaster meg rundt halsen på kreti og pleti. Kreti og Pleti.. Hvem er det forresten? Nok et uttrykk jeg har brukt, men har aldri skrevet det ned før. Det ble så rart da :=) 0 Siter
tonie Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Ikke noe nytt ord. Folk har kosemosa hverandre her i årevis:-) Når sønnen min skal kosemose meg tar han et godt tak rundt meg og vugger fra side til side med ansiktet i lykkelige folder før han velter meg overende og fortsetter kosemosinga. Herlig:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Det er sikkert et lokaluttrykk, eller kanskje helt internt for alt jeg vet. Jeg er heller ikke den som kaster meg rundt halsen på kreti og pleti. Kreti og Pleti.. Hvem er det forresten? Nok et uttrykk jeg har brukt, men har aldri skrevet det ned før. Det ble så rart da :=) kreti og pleti, blandet selskap, hvem som helst; brukt om Davids livvakt i eldre bibeloversettelser, kretéer og peletéer (trolig kretere og filistere) i 2 Sam 8,18. ) 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 kreti og pleti, blandet selskap, hvem som helst; brukt om Davids livvakt i eldre bibeloversettelser, kretéer og peletéer (trolig kretere og filistere) i 2 Sam 8,18. ) Hva du vet! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Kosemose er skikkelig kos ) Jeg er ikke den som først gir fra meg en klem. Gode venner og veldig nær familie ja, men eller ser jeg mer tilbaketrukken. Det er ikke en bevisst handling, men jeg er generelt dårlig på kroppskontakt. Etter at jeg ble syk har dette blitt verre, så jeg jobber med saken. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 kreti og pleti, blandet selskap, hvem som helst; brukt om Davids livvakt i eldre bibeloversettelser, kretéer og peletéer (trolig kretere og filistere) i 2 Sam 8,18. ) Dette visste du ikke? *Forskrekket* Du har googlet, klippet og limt 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Ikke noe nytt ord. Folk har kosemosa hverandre her i årevis:-) Når sønnen min skal kosemose meg tar han et godt tak rundt meg og vugger fra side til side med ansiktet i lykkelige folder før han velter meg overende og fortsetter kosemosinga. Herlig:-) Google har faktisk 4700 treff på "kosemose", så nette helt nytt, nei:-) http://www.google.no/search?hl=no&q=kosemose&meta= 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Dette visste du ikke? *Forskrekket* Du har googlet, klippet og limt Ja, det må hun ha, for etter at jeg nesten dånte av beundring googlet jeg og fant nesten ordrett det hun skrev! ;-) 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Min nærmeste klemmer jeg mye på - 'plikt-klemming' står jeg glatt over. Men jeg er en jævel på å kline:-) 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Ja, det må hun ha, for etter at jeg nesten dånte av beundring googlet jeg og fant nesten ordrett det hun skrev! ;-) Jeg ble også veldig imponert her, men fint at hun tok seg tid til å finne opprinnelsen av det uttrykket 0 Siter
morsan Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Jeg ble også veldig imponert her, men fint at hun tok seg tid til å finne opprinnelsen av det uttrykket Absolutt! :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Ikke noe nytt ord. Folk har kosemosa hverandre her i årevis:-) Når sønnen min skal kosemose meg tar han et godt tak rundt meg og vugger fra side til side med ansiktet i lykkelige folder før han velter meg overende og fortsetter kosemosinga. Herlig:-) Kosemosing ja, høres koselig ut 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1176501519' post='3591030] Kosemose er skikkelig kos ) Jeg er ikke den som først gir fra meg en klem. Gode venner og veldig nær familie ja, men eller ser jeg mer tilbaketrukken. Det er ikke en bevisst handling, men jeg er generelt dårlig på kroppskontakt. Etter at jeg ble syk har dette blitt verre, så jeg jobber med saken. Alle kan sikkert jobbe litt med kroppskontakt. Det er jo godt å bli tatt på, et stryk over skuldra eller ryggen....mmm. Men man må få velge sine strykere. Man klemmer ikke gudoghvermann nei 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. april 2007 Forfatter Skrevet 13. april 2007 Min nærmeste klemmer jeg mye på - 'plikt-klemming' står jeg glatt over. Men jeg er en jævel på å kline:-) Kysser du over hele fleisen da? Øret nakken osv 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.