Gå til innhold

Rosebusker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det på tide å trimme dem nå? Jeg satt ute i sola i dag og så rosebuskene har begynt å få blader.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• pekkaline

14

• ....AV

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette kan jeg ingenting om, det er sikkert derfor nesten alle rosebuskene som var i hagen da vi kjøpte forlengst har vandret heden...;-)

Skrevet

Dette kan jeg ingenting om, det er sikkert derfor nesten alle rosebuskene som var i hagen da vi kjøpte forlengst har vandret heden...;-)

haha haha "dette kan jeg ingenting om" Fint du svarer i allefall! ;)

Skrevet

haha haha "dette kan jeg ingenting om" Fint du svarer i allefall! ;)

Ja, jeg syntes jeg bare måtte kline til og svare på (nesten) alt som er! ;-)

Skrevet

Ja, jeg tok mine i går, men jeg bor på sørlandet. Varmere her. De skal vel ikke kuttes før det er slutt på frostnettene? Har også hørt at man skal vente til de har begynt å spire og så kutte de over første spire. (nederst på grenen) Det var ikke mye til svar dette men, ja, du vet hva man kan...... :))

Skrevet

Da kunne du kanskje fortalt hva jeg ikke skal gjøre med dem ;) Nå står de der med lange, tynne stilker med noen få blader sånn hist og pist.

Skrevet

Ja, jeg syntes jeg bare måtte kline til og svare på (nesten) alt som er! ;-)

Du er god du morsan! :)

Skrevet

Ja, jeg tok mine i går, men jeg bor på sørlandet. Varmere her. De skal vel ikke kuttes før det er slutt på frostnettene? Har også hørt at man skal vente til de har begynt å spire og så kutte de over første spire. (nederst på grenen) Det var ikke mye til svar dette men, ja, du vet hva man kan...... :))

Det med nederste spire har jeg ikke hørt før, så der lærte jeg noe nytt :) Men er det varmere hos deg enn hos meg? Bare lurte på om du vet hvor jeg bor ;)

Vi hadde snø her i påska en dag, men den er forlengst borte. I dag solte jeg mine hvite og hårete legger. Datteren min spurte om jeg har begynt å bli mann. *Sjokkert* Så nå får jeg shave litt.

Skrevet

Da kunne du kanskje fortalt hva jeg ikke skal gjøre med dem ;) Nå står de der med lange, tynne stilker med noen få blader sånn hist og pist.

Jeg burde vel ha laget rosedagbok for å vite hva jeg har gjort feil...;-) Men kanskje at jeg kappet dem for langt ned, slik at jeg kappet nedenfor der de er podet?

Skrevet

Jeg burde vel ha laget rosedagbok for å vite hva jeg har gjort feil...;-) Men kanskje at jeg kappet dem for langt ned, slik at jeg kappet nedenfor der de er podet?

Jeg hørte en gang at de skal kappes slik at det står en "V" helt nederst, men nå sier Pekkaline at det skal være blader under der man kapper. Jeg får studere dem litt snart og ta en proff vurdering ;)

Du får ta deg en tur på Plantasjen og kjøpe noen nye du kan eksperimentere med. Det er jo så gøy og se om de overlever fra år til år.

Skrevet

Det med nederste spire har jeg ikke hørt før, så der lærte jeg noe nytt :) Men er det varmere hos deg enn hos meg? Bare lurte på om du vet hvor jeg bor ;)

Vi hadde snø her i påska en dag, men den er forlengst borte. I dag solte jeg mine hvite og hårete legger. Datteren min spurte om jeg har begynt å bli mann. *Sjokkert* Så nå får jeg shave litt.

Du _er: sørlending du også? Søgne fikk jeg på følelsen? Jeg bor ca ei mil fra dyreparken.

Skrevet

Takk i lige måde:-)

Da sier de "i lie måde" ;)

Skrevet

Du _er: sørlending du også? Søgne fikk jeg på følelsen? Jeg bor ca ei mil fra dyreparken.

Nei, jeg bor i vest, så du er altså inne på noe når du sier dere har det varmere enn oss.

Jeg var forresten på sommerferie der i sør for noen år siden. Vi var der en uke, og det regnet nesten hele tiden. Kraftig regnvær.. De som bodde der snakket om at det hadde ikke regnet så kraftig på 30 år.

Den dagen vi var i dyreparken regnet det ikke :)

Skrevet

Jeg hørte en gang at de skal kappes slik at det står en "V" helt nederst, men nå sier Pekkaline at det skal være blader under der man kapper. Jeg får studere dem litt snart og ta en proff vurdering ;)

Du får ta deg en tur på Plantasjen og kjøpe noen nye du kan eksperimentere med. Det er jo så gøy og se om de overlever fra år til år.

Etter noen års prøving og feiling har jeg kommet fram til noen passende stauder og løkplanter som "klarer seg selv"! ;-)

Og i verandakassa har jeg Flittig Lise. Jeg skjønner godt hvorfor den har _det_ navnet, for enklere plante skal man lete lenge etter;-) Jeg la merke til at de i Monte carlo hadde Flittig Lise 'overalt' i midrabatter etc, enten det var sol eller skygge, og da tenkte jeg at den sikkert kan klare seg selv (gidder ikke å gå og knipe av blomster etc).

Gjest annlovinda
Skrevet

Rosebusker - der er jeg dårlig gett.

Har prøvd et par ganger, men jeg får alltid masse lus på dem jeg. Også dør de, har aldri fått en rosebusk til å overvintre.

Ja, ja, men staudebedene min er fine da.

:)

Skrevet

du jeg er ikke skråsikker på det med kuttinga, men det hadde forrige eier gått ut fra :) Hun var temmelig flink med hagen.

Skrevet

Etter noen års prøving og feiling har jeg kommet fram til noen passende stauder og løkplanter som "klarer seg selv"! ;-)

Og i verandakassa har jeg Flittig Lise. Jeg skjønner godt hvorfor den har _det_ navnet, for enklere plante skal man lete lenge etter;-) Jeg la merke til at de i Monte carlo hadde Flittig Lise 'overalt' i midrabatter etc, enten det var sol eller skygge, og da tenkte jeg at den sikkert kan klare seg selv (gidder ikke å gå og knipe av blomster etc).

Tar du inn Flittig Lisene om vinteren? De er jo pene å ha i vinduskarmen når de blomstrer, men jeg har fått skrekken når noen kommer med dem som presang. De er jo full av spinnmidd. Ikke med det samme, men etter noen uker myldrer det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...